1573
Sök

Olovlig körning och rattfylla

Avstängd
50 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Snappy skrev:
FireTraXX skrev:

Minst ett år lär du bli av med lämpet iallafall.
Kan säkert bli längre med.

Samhälltjänst och böter är även det en ganska trolig kombination utöver att lämpet ryker.

Ok. Räknar dom isåfall 1 år från man fyllt 18 år. eller direkt efter att domen blivit lagd?

Ett år från det att domen kommer.
Varför skulle de senarelägga straffet?

Hört att de kan dra in lämpen nu, men att det blir t.ex. 1 års uppskjutning från o med den dagen man kan ta körkortet, altså från 18 års dagen.

DFFL
9 020 Inlägg
25 maj 2008
Snappy skrev:
FireTraXX skrev:
Snappy skrev:

Ok. Räknar dom isåfall 1 år från man fyllt 18 år. eller direkt efter att domen blivit lagd?

Hört att de kan dra in lämpen nu, men att det blir t.ex. 1 års uppskjutning från o med den dagen man kan ta körkortet, altså från 18 års dagen.

Tro inte på allt du hör.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
50 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
TobbeE_87 skrev:
Snappy skrev:
mycket skit är onödigt..det handlar väl om att misstagen inte ska upprepas, det är tyvär redan gjort.

bara tur att ingen skadades. Jag kommer aldrig göra om det. Nu ere bara gilla läget. skulle dock hellre ta samhällstjänst än att körkortet blir drabbat i typ 2 år.

Olovlig körning + rattfylla... Du kan nog va jävligt glad om du klarar dej med samhällstjänst + indragen lämp i 2-3 år...   
Vet om minst 2 personer som torskat på rattfylla, utan att ha orsakat nån olycka eller så, och dom har fått 1 månads fängelse, som sen blivit villkorligt eller vad de heter, 1 månad i princip inlåst hemma med elektronisk fotboja...

Som sagt, klarar du dej med samhällstjäst OCH indragen lämp ska du nog vara glad...

Okej, hur gamla var dessa? och var det olovlig körning dessutom?

349 Inlägg
25 maj 2008
kan bli blodprov i ett år för att få tillbaka lempet!! pris för domdära blodproven är ca 17500:-

DFFL
9 020 Inlägg
25 maj 2008
TobbeE_87 skrev:
Snappy skrev:
mycket skit är onödigt..det handlar väl om att misstagen inte ska upprepas, det är tyvär redan gjort.

bara tur att ingen skadades. Jag kommer aldrig göra om det. Nu ere bara gilla läget. skulle dock hellre ta samhällstjänst än att körkortet blir drabbat i typ 2 år.

Olovlig körning + rattfylla... Du kan nog va jävligt glad om du klarar dej med samhällstjänst + indragen lämp i 2-3 år...   
Vet om minst 2 personer som torskat på rattfylla, utan att ha orsakat nån olycka eller så, och dom har fått 1 månads fängelse, som sen blivit villkorligt eller vad de heter, 1 månad i princip inlåst hemma med elektronisk fotboja...

Som sagt, klarar du dej med samhällstjäst OCH indragen lämp ska du nog vara glad...

Fängelse = Inlåst på anstalt. (Öppen som stängd)
Fotboja = Får man fängelse i upp till 6 månader så "kan man" få boja under den tiden istället.

Eftersom att han inte ens är 18 så kommer han få samhällstjänst, böter och indraget lämp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

349 Inlägg
25 maj 2008
FireTraXX skrev:
Snappy skrev:
FireTraXX skrev:

Tro inte på allt du hör.

det finns sånt straff kommer inte ihåg vad det heter! 18+3=21år kan man få

DFFL
9 020 Inlägg
25 maj 2008
tommie87 skrev:
FireTraXX skrev:
Snappy skrev:

Tro inte på allt du hör.

Vet du inte vad det heter och inte har någon källa på det så finns det inte.

Russel Crowe, Gladiator.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
25 maj 2008
FireTraXX skrev:
TobbeE_87 skrev:
Snappy skrev:

Fängelse = Inlåst på anstalt. (Öppen som stängd)
Fotboja = Får man fängelse i upp till 6 månader så "kan man" få boja under den tiden istället.

Eftersom att han inte ens är 18 så kommer han få samhällstjänst, böter och indraget lämp.

Menade att dom först dömdes till fängelse, men att de istället blev fotboja då de väl var så kort tid eller nå sånt, dom blev iaf aldrig inlåsta på anstalt...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
25 maj 2008
Snappy skrev:
TobbeE_87 skrev:
Snappy skrev:

Okej, hur gamla var dessa? och var det olovlig körning dessutom?

Kan säjja att de var inga jag kände, men den ena var väl typ 50... Vad jag vet så hade han körkort...
Den andra killen var väl kanske 30-40 då, osäker på körkort där faktiskt... Han fick dessutom gå å ta prover regelbundet för att bevisa att han levde nyktert om han ville ha körkort igen...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

349 Inlägg
25 maj 2008
FireTraXX skrev:
tommie87 skrev:
FireTraXX skrev:
Tro inte på allt du hör.

Vet du inte vad det heter och inte har någon källa på det så finns det inte.

en polare torskade för samma sak för 5 år sedan han fick massa skit! men han hde stuligt bilen

häktet i 13 dagar

18+3=21år

blodprov i 18månader ett blodprov kostade multum

sammhällstjänst i 2 veckor 

stryk av snutarna med en bunt telefonkataloger och batong han så ut som en kräfta efteråt!

rätt åt han tycker jag det är smällar man får ta
Senast redigerat av tommie87 (25 maj 2008)

Fattig student
1 282 Inlägg
25 maj 2008
Ja bli av med lämp/körkort är nog den billiga delen i samanhanget..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

2 079 Inlägg
25 maj 2008
stryk av snutarna med en bunt telefonkataloger och batong han så ut som en kräfta efteråt!

aha, ofta....

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Muttley
25 maj 2008
borde ha varit du som legat där på marken och blivit söndersparkad. folk som ta bilen med alkohol i kroppen är värda skit bara.  skit samma om din polare tyckte de var stökigt han kunde väl ringt en taxi, eller ni själva.
synd vi har så klena straff i sverige så att vi inte kan dra in lämpet minst tio år på rafffyllor och olovliga körningar.  sen när man väl får ta körkort så skulle de stått tydligt att du skulle ha krav på alkotest för att kunna starta en bil överhuvudtaget.!!

finns inte ett enda bra argument för dig att få tillbaka lämpet på kortare tid.! du får ta och gå i fortsättningen.

DFFL
9 020 Inlägg
25 maj 2008
Ok, är fortfarande tveksam men det får duga.

Men samhällstjänst i två veckor?
Hur många timmar dömdes de till?
Samhälltjänst avtjänas efter ett visst antal timmar, jag fick klippa gräs på en idrottsplan i 160 timmar över 20 veckor vilket motsvarar ett halvår bakom galler.
(4 timmar om dagen, två dagar i veckan)

Russel Crowe, Gladiator.

349 Inlägg
25 maj 2008
Mackanol skrev:

aha, ofta....

enligt min polare var det med kataloger och batong! vilket fall som helst var han röd över hela kroppen så stryk hade han fått iallafall!  det var andra gången samma poliser tog honom på samma vecka! dom sa nu är vi trött på dig och sen slog dom honom!

47 Inlägg
25 maj 2008
FireTraXX skrev:

Samhälltjänst avtjänas efter ett visst antal timmar, jag fick klippa gräs på en idrottsplan i 160 timmar över 20 veckor vilket motsvarar ett halvår bakom galler.

Shit va alla blev tokiga helt plötsligt, du är ung och då gör man misstag. Och dom flesta misstagen gör man på fyllan. Men jag tror att du kommer vänta med körkortet ett bra tag. Sen kanske lämna lite blodprov för att visa att du inte är alkolist. Sen lite samhällstjänst på det.

Avstängd
50 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
borde ha varit du som legat där på marken och blivit söndersparkad. folk som ta bilen med alkohol i kroppen är värda skit bara.  skit samma om din polare tyckte de var stökigt han kunde väl ringt en taxi, eller ni själva.
synd vi har så klena straff i sverige så att vi inte kan dra in lämpet minst tio år på rafffyllor och olovliga körningar.  sen när man väl får ta körkort så skulle de stått tydligt att du skulle ha krav på alkotest för att kunna starta en bil överhuvudtaget.!!

finns inte ett enda bra argument för dig att få tillbaka lämpet på kortare tid.! du får ta och gå i fortsättningen.

Tackar så mycket för gallan, men det var inte min fråga i tråden, ifall jag gjorde rätt eller fel som körde berusad osv..

Jag vet att det var fel , o det har jag redan sagt tidigare.

Skit i att skriva i tråden överhuvud taget om ni blir så frustrerade över att rattfylla förekommer. ta ut det någon annan stans...

DFFL
9 020 Inlägg
25 maj 2008
Renthal skrev:
FireTraXX skrev:

Shit va alla blev tokiga helt plötsligt, du är ung och då gör man misstag. Och dom flesta misstagen gör man på fyllan. Men jag tror att du kommer vänta med körkortet ett bra tag. Sen kanske lämna lite blodprov för att visa att du inte är alkolist. Sen lite samhällstjänst på det.

Vill bara påpeka att det inte är jag som startat denna tråden och att jag inte blev dömd för rattfylleri när jag fick avtjäna samhällstjänst.

Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
25 maj 2008
Renthal skrev:
FireTraXX skrev:

de är väl därför man inte ska dricka om man inte kan kontrollera sig själv ?

349 Inlägg
25 maj 2008
FireTraXX skrev:

2 veckor menar jag 14ggr 1 söndag i veckan som vaktmästare på en kyrkogård! det fick min polare

Sök