Olovlig körning och rattfylla

Sushikocken Sleeper
25 maj 2008 · 3 084 Inlägg

Kmarcus skrev:

Sushikocken skrev:
Jag tro många klarar att köra bil bra med 1 promille i blodet men grejen är att vissa inte klarar det därför blir det nolltolerans.. När jag var på semester i österrike så for vi upp på en smal alpväg och påvägen upp till toppen stannade farsan och vår chaffis och tog några öl och på toppen så var dem jävligt redigt fulla.. Kan tillägga att han glömde tända ciggen när han skulle ut och pissa när vi var påväg tillbaka så han stod där och rökte en otänd cigg pissade lite på byxan och glömde stänga gylfen.. men nog fan kunde han köra bil på den smala alpvägen utan räcken, brant och slingrig! iofs så gick jag och brorsan sista kilometern för morsan och farsan kunde knappt stå. (Vi var kanske 8-10 år..) Men dem kom hem tillslut och mor och far har vart där 11 gånger samma visa varje gång. Helt otroligt faktiskt. Så vissa kan faktiskt köra på fyllan andra kan inte, det är dem som kör ihjäl folk! Därför nolltolerans existerar men en gång knappt berusad So what?! Tycker många överdriver väldans mycket.

Ska vi slå vad om en sak?

Vi tar din pappa som verkar vara gud (eller någon som är lika bra som gud), testar hans reaktionsförmåga och matchar sedan honom med en annan person med likvärdig reaktionsförmåga. Häller i din pappa alkohol så att han kommer upp i 1 promille. Nu testar vi din pappas och den andre personens reaktionsförmåga igen. Jag lovar dig att din pappa har försämrat sina resultat markant!

Det var inte han som körde det var en inhemsk österrikare. lär dig läsa!
Ok men då tar vi dig som sitter i telefon och har sin ungeskrikandes brevid så testar vi din reaktionsförmåga också! Så ser vi om det gör någon skillnad.

Kmarcus skrev:
Nej, det är inte många. Men du och några andra räcker för att fylla kvoten!

Citerar mig själv från tidigare inlägg läs innan du yttrar dig för fan!: "Jag har aldrig själv kört rattfull inget jag förespråkar heller"

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
maco
25 maj 2008 · 1 207 Inlägg

Sushikocken skrev:

Kmarcus skrev:

Sushikocken skrev:
Jag tro många klarar att köra bil bra med 1 promille i blodet men grejen är att vissa inte klarar det därför blir det nolltolerans.. När jag var på semester i österrike så for vi upp på en smal alpväg och påvägen upp till toppen stannade farsan och vår chaffis och tog några öl och på toppen så var dem jävligt redigt fulla.. Kan tillägga att han glömde tända ciggen när han skulle ut och pissa när vi var påväg tillbaka så han stod där och rökte en otänd cigg pissade lite på byxan och glömde stänga gylfen.. men nog fan kunde han köra bil på den smala alpvägen utan räcken, brant och slingrig! iofs så gick jag och brorsan sista kilometern för morsan och farsan kunde knappt stå. (Vi var kanske 8-10 år..) Men dem kom hem tillslut och mor och far har vart där 11 gånger samma visa varje gång. Helt otroligt faktiskt. Så vissa kan faktiskt köra på fyllan andra kan inte, det är dem som kör ihjäl folk! Därför nolltolerans existerar men en gång knappt berusad So what?! Tycker många överdriver väldans mycket.

Ska vi slå vad om en sak?

Vi tar din pappa som verkar vara gud (eller någon som är lika bra som gud), testar hans reaktionsförmåga och matchar sedan honom med en annan person med likvärdig reaktionsförmåga. Häller i din pappa alkohol så att han kommer upp i 1 promille. Nu testar vi din pappas och den andre personens reaktionsförmåga igen. Jag lovar dig att din pappa har försämrat sina resultat markant!

Det var inte han som körde det var en inhemsk österrikare. lär dig läsa!
Ok men då tar vi dig som sitter i telefon och har sin ungeskrikandes brevid så testar vi din reaktionsförmåga också! Så ser vi om det gör någon skillnad.

Kmarcus skrev:
Nej, det är inte många. Men du och några andra räcker för att fylla kvoten!

Citerar mig själv från tidigare inlägg läs innan du yttrar dig för fan!: "Jag har aldrig själv kört rattfull inget jag förespråkar heller"

Kan inte ni ta eran diskusion via pm istället och hålla denna tråd till topic?

MawE
25 maj 2008 · 517 Inlägg

Nästa gång ska jag säga till slynorna som fick mig att köra för tidigt dagen efter att ta en taxi, jag riskerar inte att ta skit för någon annan..

On topic.. Var en snubbe som ringde polisen och sa att hans flickvän skulle begå självmord. Han sa samtidigt att han hade druckit och att han tänkte sätta sig i bilen för att få henne till att inte begå självmord. Polisen kom senare till platsen där flickan var (levande). Han fick blåsa, åtal väcktes, men han blev friad för att han körde full för en god anledning...

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Sushikocken Sleeper
25 maj 2008 · 3 084 Inlägg

maco skrev:
Kan inte ni ta eran diskusion via pm istället och hålla denna tråd till topic?

Så man ska skriva ett PM varenda gång man hamnar lite OT? Man måste väl få svara på inlägget utan att behöva skriva  ett PM?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
mjukglassen
25 maj 2008 · 18 Inlägg

kan ju skylla på att en kompis var i fara men lika svårt blir det att förklara varför du körde när ägaren var med i bilen och innehar körkort....

du får trösta dig med att du kanske räddade ett liv (han som blev sparkad)

e dom korrekta så åker du på olovlig körning samt rattfylleri och så åker din kompis med på ett straff för att han åker med en som inte har körkort.. kan inte vad det heter det de dömer för..

Accelsson
25 maj 2008 · 240 Inlägg

men herregud.. varför ta "en öl till maten" sen sätta sej bakom ratten över huvvettaget =S

ökar risken så äre väl bara dumt att chansa =S.. bland de dummaste ja hört så sa nån att han klara av 0.3 promille o nån snacka om o klara av o köra me 1 promille.. jävla idioter rent ut sagt =S ni förstår ju inte vad meningen med de hela.. tror dom flesta klarar av att gasa/koppla/växla/svänga.. men vafan springer de ut ett barn mitt i vägen eller en älg eller vafan som helst så har ni ju  grymt försämrad reaktionstid =S... riktigt tragiskt att folk inte kan tänka så långt


o du som starta tråden.. varför skulle du vilja korta ner tiden.. bevisligen är du så jävla dum o sätter dej bakom ratten när du har druckit o inte ens har körkort att de bevisar ju att du inte har vett att förstå farorna med de o därmed inte alls är kvalificerad att ha ett körkort =S

Street Knight
BMW 320d (2011)
Sushikocken Sleeper
25 maj 2008 · 3 084 Inlägg

Accelsson skrev:
men herregud.. varför ta "en öl till maten" sen sätta sej bakom ratten över huvvettaget =S

ökar risken så äre väl bara dumt att chansa =S.. bland de dummaste ja hört så sa nån att han klara av 0.3 promille o nån snacka om o klara av o köra me 1 promille.. jävla idioter rent ut sagt =S ni förstår ju inte vad meningen med de hela.. tror dom flesta klarar av att gasa/koppla/växla/svänga.. men vafan springer de ut ett barn mitt i vägen eller en älg eller vafan som helst så har ni ju  grymt försämrad reaktionstid =S... riktigt tragiskt att folk inte kan tänka så långt


o du som starta tråden.. varför skulle du vilja korta ner tiden.. bevisligen är du så jävla dum o sätter dej bakom ratten när du har druckit o inte ens har körkort att de bevisar ju att du inte har vett att förstå farorna med de o därmed inte alls är kvalificerad att ha ett körkort =S

*suck*

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Accelsson
25 maj 2008 · 240 Inlägg

mjukglassen skrev:
kan ju skylla på att en kompis var i fara men lika svårt blir det att förklara varför du körde när ägaren var med i bilen och innehar körkort....

du får trösta dig med att du kanske räddade ett liv (han som blev sparkad)

e dom korrekta så åker du på olovlig körning samt rattfylleri och så åker din kompis med på ett straff för att han åker med en som inte har körkort.. kan inte vad det heter det de dömer för..

va tjänar de till o "rädda ett liv" när man riskerar så många andras liv =S.. nån som blir misshandlad har ju 9 av 10 av fallen gjort ngt för o bli misshandlad

Sushikocken: givande.. ville du komma nånstans?

Street Knight
BMW 320d (2011)
Hmm.
25 maj 2008 ·

tkd_rille skrev:
borde ha varit du som legat där på marken och blivit söndersparkad. folk som ta bilen med alkohol i kroppen är värda skit bara.  skit samma om din polare tyckte de var stökigt han kunde väl ringt en taxi, eller ni själva.
synd vi har så klena straff i sverige så att vi inte kan dra in lämpet minst tio år på rafffyllor och olovliga körningar.  sen när man väl får ta körkort så skulle de stått tydligt att du skulle ha krav på alkotest för att kunna starta en bil överhuvudtaget.!!

finns inte ett enda bra argument för dig att få tillbaka lämpet på kortare tid.! du får ta och gå i fortsättningen.

Alltså, att önska att någon seriöst blir söndersparkad med för att ha kört med 0.38PPM alkohol i blodet, är lite väl att ta i va?

Missförstå mig inte nu, jag stödjer inte fyllekörning(finns det ordet ens?) på något vis. Men våld löser allt eller hur? inte.

___________________________________________________

sen så håller jag med den här killen, på allt han sagt.

Sushikocken skrev:
0,32 promille är ju knappt någonting egentligen! Grejen är att vi blir totalt olika på fyllan man känner ju själv att man får grymt mycket segare reaktioner på fyllan men är man inte dyngrak så man inte kan stå, så känner iaf jag att man har omdömet kvar. 0.0 eller 0,3 promille gör ingen större skillnad på mig iaf. Som någon sa i många andra länder ligger siffran på 0.8+ som laglig gräns. Så man behöver väl för fan inte bli helt mordisk på grabben om det var en engångsförseelse alla gör väl misstag. Enligt min menig är det värre att snacka i mobilen än ha 0,3 promille alkohol i blodet. Jag har aldrig själv kört rattfull inget jag förespråkar heller. Men jag tycker det är fjantigt av alla att hoppa på honom när han själv är ångerfull, det är ju inget mord han begått!!

Senast redigerat av Hmm. (25 maj 2008)

Sushikocken Sleeper
25 maj 2008 · 3 084 Inlägg

Accelsson skrev:

mjukglassen skrev:
kan ju skylla på att en kompis var i fara men lika svårt blir det att förklara varför du körde när ägaren var med i bilen och innehar körkort....

du får trösta dig med att du kanske räddade ett liv (han som blev sparkad)

e dom korrekta så åker du på olovlig körning samt rattfylleri och så åker din kompis med på ett straff för att han åker med en som inte har körkort.. kan inte vad det heter det de dömer för..

va tjänar de till o "rädda ett liv" när man riskerar så många andras liv =S.. nån som blir misshandlad har ju 9 av 10 av fallen gjort ngt för o bli misshandlad

Sushikocken: givande.. ville du komma nånstans?

Orkar inte skriva igen till de som läser ett inlägg i tråden inte läst ens halva diskussionen. Sedan bildar sig en helt egen uppfattning om vad det handlar om och skriver att folk är idioter.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Accelsson
25 maj 2008 · 240 Inlägg

Sushikocken skrev:

Accelsson skrev:

mjukglassen skrev:
kan ju skylla på att en kompis var i fara men lika svårt blir det att förklara varför du körde när ägaren var med i bilen och innehar körkort....

du får trösta dig med att du kanske räddade ett liv (han som blev sparkad)

e dom korrekta så åker du på olovlig körning samt rattfylleri och så åker din kompis med på ett straff för att han åker med en som inte har körkort.. kan inte vad det heter det de dömer för..

va tjänar de till o "rädda ett liv" när man riskerar så många andras liv =S.. nån som blir misshandlad har ju 9 av 10 av fallen gjort ngt för o bli misshandlad

Sushikocken: givande.. ville du komma nånstans?

Orkar inte skriva igen till de som läser ett inlägg i tråden inte läst ens halva diskussionen. Sedan bildar sig en helt egen uppfattning om vad det handlar om och skriver att folk är idioter.

fast nu är de ju så att alla som tycker de e ok att köra med alkohol i blodet är ju rentav idioter =S.. o du verkar ju tagit åt dej ordentligt.. hoppas ja inte möter dej i trafiken när du tänker på de sättet

Street Knight
BMW 320d (2011)
nooky Tidsoptimist
25 maj 2008 · 184 Inlägg

va tjänar de till o "rädda ett liv" när man riskerar så många andras liv =S.. nån som blir misshandlad har ju 9 av 10 av fallen gjort ngt för o bli misshandlad

Sushikocken: givande.. ville du komma nånstans?

Är det inte att hårddra det lite, 9 av 10? Krävs det 9 misshandelsfall innan du reagerar på ett 10e? För att de flesta har förtjänat det. Nu när han ändå "va så jävla korkad" å va ute och körde full och utan kort vore det väl ännu råare om han glidit förbi gänget för att rädda sitt eget skinn. Sen går det aldrig att rättfärdiga fyllekörningar, det håller jag med om. Och hade han inte stannat hade han förmodligen hunnit hem och klarat sej undan med körningen. Fan vet jag

Jag försöker iaf...
MawE
25 maj 2008 · 517 Inlägg

Är det bara jag som anser att misshandeln du undvarade är värre än din fyllekörning?

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Mrsky
25 maj 2008 · 218 Inlägg

HAHAHAHA! så jevla rätt, AND STAY OFF THE ROADS!

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
Sushikocken Sleeper
25 maj 2008 · 3 084 Inlägg

Accelsson skrev:

Sushikocken skrev:

Accelsson skrev:

va tjänar de till o "rädda ett liv" när man riskerar så många andras liv =S.. nån som blir misshandlad har ju 9 av 10 av fallen gjort ngt för o bli misshandlad

Sushikocken: givande.. ville du komma nånstans?

Orkar inte skriva igen till de som läser ett inlägg i tråden inte läst ens halva diskussionen. Sedan bildar sig en helt egen uppfattning om vad det handlar om och skriver att folk är idioter.

fast nu är de ju så att alla som tycker de e ok att köra med alkohol i blodet är ju rentav idioter =S.. o du verkar ju tagit åt dej ordentligt.. hoppas ja inte möter dej i trafiken när du tänker på de sättet

Eyy jag tycker du ska läsa från mitt första inlägg sen neråt sen får du vara kaxig och sitta bakom skärmen och fördöma mig hur mycket du vill wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Accelsson
25 maj 2008 · 240 Inlägg

du to åt dej av en anledning.. ditt problem smile godnatt

Street Knight
BMW 320d (2011)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 maj 2008 · 5 753 Inlägg

Sushikocken skrev:

Kmarcus skrev:
Känns som att det är otäckt många som tycker att "lite alkohol är okej". Lägg fram ett ända bra argument (inget dom gör si eller dom gör så) för att vi ska tillåta alkohol i trafiken så kan vi börja diskutera sen. Tills dess hoppas jag att ni håller era korttänka åsikter för er själva.

Inte många jag sett som skriver här som tycker att det är okej men det är inget jävla våldtäktsbrott att köra med 2 starköl i kroppen! Tycker det är otäckt att många reagerar värre på det än  om när nån skrivigt om en våldtäcktsman. Det är likafarligt att köra runt och prata i mobilen som att ha 0,8 promille i blodet var ju med i typ mythbusters har jag för mig!

sen är det ju nästan farligare att köra när man är trött..och det tror jag alla här inne har gjort... "fyfan, jävla idioter som kör när dom är trött" kan man ju skriva istället då roll



jag hade inte sovit på 30 timmar samt jobbat från igår kväll tills ikväll nonstopp och jag kände att det var inte bra att köra hem från där jag jobbade.. och nu har jag inte sovit på 40 timmar

Senast redigerat av _Glenne_ (25 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Hmm.
25 maj 2008 ·

Sushikocken skrev:
Räkna ut Promille Om han väger 70 kg så har han druckit 1 starkis dumt att sätta sig i bilen ja men är han mördare?

SRY FÖR OT

lekte lite med de olika värderna

Din promille ligger just nu på  19.11

Du har druckit sammanlagt 90 enheter. Dem kommer du att förbränna på totalt 154 timma(r) och 30 minut(er).
Du kommer att kunna köra bil kl 22:58 om 6 dagar, när din promille kommer att ligga under 0.2 promille

Klockan 0:30 om 7 dagar är du helt alkoholfri


borde den inte reagera på detta ? dör man inte vid 5, eller något ?

Sushikocken Sleeper
25 maj 2008 · 3 084 Inlägg

Hmm. skrev:

Sushikocken skrev:
Räkna ut Promille Om han väger 70 kg så har han druckit 1 starkis dumt att sätta sig i bilen ja men är han mördare?

SRY FÖR OT

lekte lite med de olika värderna

Din promille ligger just nu på  19.11

Du har druckit sammanlagt 90 enheter. Dem kommer du att förbränna på totalt 154 timma(r) och 30 minut(er).
Du kommer att kunna köra bil kl 22:58 om 6 dagar, när din promille kommer att ligga under 0.2 promille

Klockan 0:30 om 7 dagar är du helt alkoholfri


borde den inte reagera på detta ? dör man inte vid 5, eller något ?

du får la testa om det är sant wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
_Bobban_
25 maj 2008 · 39 Inlägg

Tror inte det blir så hårt pga att du bara hade 0.32 promille. Böter och indraget lämp skulle jag tro, om du inte redan har ett långt brottsregister då blir de garanterat värre

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang