Det står en NSU Prinz i en lada här i närheten. Vet inte vem som äger den, men med tanke på att dom gamla skyltarna sitter kvar så har den nog stått sen tidigt 70-tal. En polare tog bilderna...
NSU Prinz
NSU Prinz
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Det hade varit intressant att få veta mer information om det finns om den första Amazonen i inlägget på föregående sida Den såg ju rätt så fräsch ut, breddade fälgar och grejjer!
En gammal raggar ååpel jag hitta bakom min farmors lada när jag var mindre nu när jag var där sist så tog jag två bilder på den det syns att de har vart "Bonnraggare" som haft den iaf
Hemmagjord alu.. vinge
har hittat fler men dom har jag inte tagit kort på än men de kommer !
Tycker att denna passar in bra här =P Mitt nyinköpta Skogsvrak. Den har stått ute i 27år när ja fick nys om den och åkte och köpte den. De är en volvo pv 444a årsmodel 1953 1ägare 16000mil alla orginal volvo pv verktyg fanns i bilen. Sitter även en sökarlampa på. Allt förutom grilen är orginal. Grilen kommer från en pv 544a. Nu är ju bara frågan om man ska renovera upp den eller inte!!!
Tycker att denna passar in bra här =P Mitt nyinköpta Skogsvrak. Den har stått ute i 27år när ja fick nys om den och åkte och köpte den. De är en volvo pv 444a årsmodel 1953 1ägare 16000mil alla orginal volvo pv verktyg fanns i bilen. Sitter även en sökarlampa på. Allt förutom grilen är orginal. Grilen kommer från en pv 544a. Nu är ju bara frågan om man ska renovera upp den eller inte!!!
underbart!, håll den i det skicket, men se över allt mekaniskt och balkarna, men utsidan tycker jag helt klart att du ska behålla, det är ju bilens historia som visar sig.
Nu är ju bara frågan om man ska renovera upp den eller inte!!!
Renovera och lackera karossen och fälgarna, ser lite väl trist nu. Resten tvättar du bara av. Kan bli charmigt med en fin PV med skavanker, (skabbiga kromdetaljer mm) dessutom behålls en liten del av dess historia.
Senast redigerat av EmilHammarlund (11 november 2009)
JÖSSES!! vet ni ingenting? Det är ju sk. Amerikaljus... Dubbla runda lampor monterades på varenda europe som såldes i USA som hade stora enkla lyktor under i princip hela sjuttiotalet
jo usalyktorna har man ju sett förut. det är förlängningen man är lite brydd över.
The prototypes for the Saab 99 Finlandia were made in 1976 at the Uusikaupunki Saab factory in Finland. The car was lengthened some 25 cm by adding an extra piece to the middle of the body. The "limo" went to actual production in 1977 when a total of 23 Finlandias were made. The first prototype, a blue "Proto 1" is currently owned by a member of the Finnish Saab-Club.