Cryck skrev:
Det är så tragiskt att se alla fina bilar bara stå, oavsett om det är en jänkare eller inte. Själv vet jag vart det står mellan 50-60st jänke bilar o då pratar vi hemi challengers, buick limited, cadillac biaritz mm mm som ej är till salu. Har även en road runner hgw på g som står halv vägs in i ett skul vid ett torp vars ägare är ett mopar freak men sugen på att sälja.
Min falcon 68:a är faktiskt räddad så där, den skulle ha skrotats 1981 då de small med den när de körde street race men bilen blev stående o bara bytt o bytt ägare tills den hamna hos mej. Desvärre så står den ute i vinter och fortfarande är ett objekt, men tanken är att den ska ihop i sommar. Jag önskar lycka till med ert letande och jag ska ta en sväng och fixa lite bilder häromkring nån dag, lägger upp bild på min ford om jag lyckas vilket jag tyvärr inte gjorde
Gammalt inlägg men men,sedan när tillverkas Plymouth Road Runner i Hgw? Flera Hemi Challengers,dom är rätt ovanliga du. Som en liten vink det tillverkades 9 Hemi Challenger cabbar 1970 varav en funnits i Sverige 1975-1988 (JCN378).Därefter Exporterades den till England,1989 vidare tillbaks till Usa.
Själv känner jag faktiskt bl.a till en Trans Am 75:a ståendes i en villaträdgård strax utanför Göteborg med en väldigt tjurig ägare som man knappt får kika för. Stått med huven öppen i mängder av år ,huven har vikt sig av åren,rostig i skärmar,dörrar,trösklar m.m.Golvet vill jag inte ens tänka på på gräs.
Fanns en Rambler 68 avställd 1981 som stog ute också tidigare men inte sett den sedan 2009.
Fram tills för några år sedan en Firebird Formula 72:a med utan regskyltar med mossbeläggning över under ett träd i Majorna på Ankargatan tror jag det heter,rota fram ägaren genom vinnr i rutan fast han ville inte sälja.Veckorna efter såldes den ändå till en väns vän. Som fortfarande har både den + ytterligare en Racecamaro ståendes.
Kom just att tänka på ytterligare en. Fanns en Mach1:a som stod i Partille med mossbeläggning eller vad man kallar det från träd i flera år? Fast det togs i trafik efter den såldes,ligger på Blocket för 100000 nu utav en senare ägare=)
Känner däremot till mkt avställt själv (ej skogsvrak) värsta exemplen: Mach 1 69:a avställd sen 77
Camaro 67:a avställd sen 1980.
Firebird 70 avställd sen 1985.
Trans Am 73:a avställd sen 1997 m.m m.m
Torino avställd sen 1989
Dragit utdrag då jag leta objekt själv på bl.a en massa muskelbilar.