3003
Sök

Bilder: Skogsfynd & Skogsvrak

220 Inlägg
20 juni 2011
Rinnegan skrev:
Transam1973 skrev:
Möjligtvis en vinröd Shelby 500? Hittade en avställd sen 1983 bland muskelbilsutdragen. Ägarens initialer är R B ?Bilen är importerad 1969,12 ägare?big_smile Finns ovanför Gävle ?

Stämmer rätt bra det.

Finns ytterligare en till likadan fast med väldigt få ägare importerad 73 eller 74 minns jag=)

Konstigt nog verkar dom skånska potatisodlarna äga mängder av avställda muskelbilar? I Norrland finns det mängder med.

Missade faktiskt en Camaro RS/SS 71:a importerad 1978 avställd sen 1986 med motivlack just innan jag köpte min Trans Am 73:a.Jävligast av allt va faktiskt att bilen var 800 meter från mitt hem å såldes dagarna innan jag började dra utdrag. Sånt är surt fast när allt kom runt är Trans Am 73:an betydligt ovanligare.Dessutom va min så billig.big_smile
Senast redigerat av Transam1973 (20 juni 2011)

Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 juni 2011
Transam1973 skrev:
Finns ytterligare en till likadan fast med väldigt få ägare importerad 73 eller 74 minns jag=)

Konstigt nog verkar dom skånska potatisodlarna äga mängder av avställda muskelbilar? I Norrland finns det mängder med.

Finns mängder här uppe som sagt. Vet utav att det finns minst 6st Shelby bilar mellan 67 - 69 inom 25 mil av var jag bor.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

220 Inlägg
20 juni 2011
Rinnegan skrev:
Transam1973 skrev:

Finns mängder här uppe som sagt. Vet utav att det finns minst 6st Shelby bilar mellan 67 - 69 inom 25 mil av var jag bor.

Häftigt big_smile Känner du till en Mach 1:a från Skelleftehamn som stått avställd sen snart 20 år också??

Camaron jag nämnde där tidigare (avställd sen 1980) finns i dina trakter med.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 juni 2011
Transam1973 skrev:
Häftigt big_smile Känner du till en Mach 1:a från Skelleftehamn som stått avställd sen snart 20 år också??

Jodå, Mach 1'an känner jag till. Har varit bra många som har försökt köpa den dessutom.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

220 Inlägg
20 juni 2011
cheva_raggare skrev:
http://veteranohobbyfordon.egetforum.se/lite-bilder-pa-skogsvrak-och-skrotbilar-obs-manga-bilder-t1352-165.html

nån som vet nåt om dom där impalasarna ?

http://farm5.static.flickr.com/4066/454 … 2142_b.jpg

Inte en susning,var är detta nånstans? I Sverige på någon bildemontering? Kan inte så mycket om Impalabilar.Har en släkting som äger en 4-dörrars 60:a han ägt sedan 1981 som står nerplockad/grundad.Totalt upplagad utav honom + hans nära vän som är gammal bilplåtslagare.Enda som är kvar: Lyktsargarna fram + lack. Fast han är så gammal idag så det är inget aktivt arbete. Närmaste erfarenheten jag själv har med Impalabilar är mitt hopp på en vägbula med en gammal sv-såld 62:a 4-dörrars så bakdelen vek sig fast det är många år sedan roll

220 Inlägg
20 juni 2011
Rinnegan skrev:
Transam1973 skrev:

Jodå, Mach 1'an känner jag till. Har varit bra många som har försökt köpa den dessutom.

Funderade på att köpa den till flickvännen om den va till salu tidigare.Fast hon va ointresserad om inte bilen är en 70:a Mach1 (enda amerikanska bilen hon gillar)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 juni 2011
Transam1973 skrev:
Funderade på att köpa den till flickvännen om den va till salu tidigare.Fast hon va ointresserad om inte bilen är en 70:a Mach1 (enda amerikanska bilen hon gillar)

Skulle väl ändå säga att du är välsignad som har en flickvän som är intresserade av bilar.

220 Inlägg
20 juni 2011
Rinnegan skrev:
Transam1973 skrev:

Skulle väl ändå säga att du är välsignad som har en flickvän som är intresserade av bilar.

Haha jepps fast det hade hon blivit med en sådan bilgalen människa som mig ändå. Som köper/säljer/byter.big_smile Faktiskt kör tjejen en inte så kvinnlig bil Bmw X5 big_smile

220 Inlägg
20 juni 2011
cheva_raggare skrev:
http://veteranohobbyfordon.egetforum.se/lite-bilder-pa-skogsvrak-och-skrotbilar-obs-manga-bilder-t1352-165.html

nån som vet nåt om dom där impalasarna ?

http://farm5.static.flickr.com/4066/454 … 2142_b.jpg

Hittade en bil nu bland utdragen du kanske varit intresserad utav? Ingen aning om den är till salu men.

Impala Cabbe från 59. smile

Fabrikat: CHEVROLET IMPALA
Färg: LRÖD Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1959 Fordonsslagsklass: I

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1996-08-19)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 9 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 
Producentansvarig: 
I trafik första gången i Sverige: 1985-06-24
I trafik första gången i utlandet: 

Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 1997-04-30
Senast godkända besiktning: 1995-04-18

Vägmätarställning, km: 

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Nej 
Årsskatt, kr: 

Återbetalning vid avställning, kr: 0

Betalningsmånad/er: 

Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. 

Tekniska data
Motornummer: 
Kaross: Öppet (02)
Karosserikod särskilda ändamål: 
Slagvolym, cm3: 
Växellåda: AUTOMAT

7 100 Inlägg
20 juni 2011
finns en crossbana i närheten av där jag bor som jag brukar åka på.och den ligger på en gammal tipp,och på en del så ligger de en halv bubbla och motorn ligger nästan på banan tongue

men iaf,har nyss fått reda på att de ska ligga en cheva 55:a där runt om.så bara de blir bättre väder ska jag ut på en tur och se vad ja kan hitta smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

220 Inlägg
20 juni 2011
bmx skrev:
finns en crossbana i närheten av där jag bor som jag brukar åka på.och den ligger på en gammal tipp,och på en del så ligger de en halv bubbla och motorn ligger nästan på banan tongue

men iaf,har nyss fått reda på att de ska ligga en cheva 55:a där runt om.så bara de blir bättre väder ska jag ut på en tur och se vad ja kan hitta smile

Säkerligen en 55:a de dumpat för många år sedan isåfall. Undra hur pass mkt folk har lämnat ifred ? Säkert plockat massa delar isåfall. Ta gärna kort när du är i krokarna. smile

7 100 Inlägg
20 juni 2011
Transam1973 skrev:
bmx skrev:

Säkerligen en 55:a de dumpat för många år sedan isåfall. Undra hur pass mkt folk har lämnat ifred ? Säkert plockat massa delar isåfall. Ta gärna kort när du är i krokarna. smile

skulle tro de.men han som sa de,han har alldrig hittat den iaf,och där brukar de alldrig vara folk typ,bara cross åkare då tongue
jajemen de ska jag smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

220 Inlägg
20 juni 2011
bmx skrev:
Transam1973 skrev:
bmx skrev:

skulle tro de.men han som sa de,han har alldrig hittat den iaf,och där brukar de alldrig vara folk typ,bara cross åkare då tongue
jajemen de ska jag smile

Kompisen hittade nån gammal 32 eller om det inte var 34:a  i skogarna i Ale strax utanför Göteborg. Låg gamla regskyltar i nånstans alldeles urblekta,bilen blev ståendes så ganska länge fast när han äntligen bestämde sig om att göra en kraftinsats/ bygga ratrod. Lyckades han tydligen få fram en ägare genom de gamla skyltarna via nåt arkiv.Ägaren var dessvärre var på ålderdomshem eller nåt.Fast genom ägarens anhöriga fick han möjlighet att få loss papperna eller vad det var som behövdes för att finna en identitet. Men när de skulle bärgat ut bilen ur skogen visa sig några skogsarbetare ha manglat söner bilen med skogsmaskin veckorna innan.sad Ödet är konstigt eftersom bilen tydligen stått där i över 40 år

220 Inlägg
20 juni 2011
https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157434/157434-d7456c283efc8993c1d57ec3d0ff3342.jpg
Bilen är inte hemmahörandes på bilutställningen (fick placera i det albumet bara)

https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157434/157434-abeea4a96178543315baab130c056798.jpg
Avställd sen 22 år

Någon frågade igår gällande den avställda Torinon. Borde kanske ta sig en stund att ringa ägaren ett samtal.wink Vill ju iofs hellre köpa en 70:a Torino isåfall. Vet en avställd GTO 67:a med m.m. Finns MÄNGDER ifall man letar. På en liten ort i Västergötland finns 4 avställda Trans Am:er inom en sträcka utav 14 km:s avstånd. 71:a,76:a,78:a,Det sista en Trans Am Turbo tror det är 80:a smile
Senast redigerat av Transam1973 (20 juni 2011)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juni 2011
Mmmmmmm Toooriiinoooo! Men det där är väl rätt gamla bilder?

En Trans Am Turbo!? Visste inte ens att det fanns någon i Sverige! Den måste ju räddas vafan!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

220 Inlägg
20 juni 2011
Thunderbird88 skrev:
Mmmmmmm Toooriiinoooo! Men det där är väl rätt gamla bilder?

En Trans Am Turbo!? Visste inte ens att det fanns någon i Sverige! Den måste ju räddas vafan!

Bilderna är gamla ja smile

Trans Am Turbo finns det några st,1 på Trans Am forumet som stått avställd i många år som är i renoveringsstadiet,sedan denna,sedan fanns det 1 i Stockholm med väldigt få ägare avställd sen 86. Ägaren hade 77:an i Sällskapsresan 1,en 70:a han ägt sen 1973 + Trans Am Turbo:n + ytterligare en M5 90:a. Tror han är avliden idag,hans son finns på Garaget.org med.

Finns mängder av avställt GTO 67:an bl.a avställd sen tror det var 88:a eller 89. Sedan bl.a de jag la ut tidigare,Hemi Challlenger,Road runner,Charger,Corvette,Plymouth GTX,Camaros,Torino,Shelby 500 + 350,Mach 1,vanliga Mustanger,Ranchero,El Camino,Trans Am,Le Mans,Bel air,GTO bara för att nämna några.smile Finns enligt vad ryktena säger en gammal Thunderbird tror det var 56-58:a avställd sen närmare 45 år strax utanför Göteborg där änkan inte vill sälja.smile

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
20 juni 2011
cheva_raggare skrev:
nån som vet vart nolby usa bil skroten ligger ?

Njurunda strax utanför Sundsvall.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

220 Inlägg
20 juni 2011
cheva_raggare skrev:
nån som vet vart nolby usa bil skroten ligger ?

Finns bara 11 träffar på Nolby,detta är det enda med något om bilar.Kvissleby ligger nånstans utanför Sundsvall. Finns för övrigt en avställd Camaro 73:a där big_smile

Telefon: 060-513198

Mobil: 070-6607661
Adress
Gamla Vägen 55
862 32 KVISSLEBY

Sök