2729
Sök

Bilder: Skogsfynd & Skogsvrak

112 Inlägg
19 oktober 2012
Thunderbird88 skrev:
Fyyyfan vad coool! Visste inte alls att dom gjordes i HGW utförande! Kan absolut inte vara många som byggts, right? Mer info tack!

Gillar ditt namn, pappa gick o köpte en ford thunderbird 87 med 302 förra sommaren. En ägare.
Jag la upp andra bilder på bilarna, trodde jag missat att göra det tidigare.
Finns två sådana 70 kombis i sverige. Falcon 68 finns det 16 st av

112 Inlägg
19 oktober 2012
cheva_raggare skrev:
http://veteranohobbyfordon.egetforum.se/lite-bilder-pa-skogsvrak-och-skrotbilar-obs-manga-bilder-t1352-165.html

nån som vet nåt om dom där impalasarna ?

http://farm5.static.flickr.com/4066/454 … 2142_b.jpg

De där impala bilarna och en hel del drös med jänkare står i en skog utanför Sundsvall. har hört att han tog in skrot bilar ifrån Usa på 70-80 talet och förfalska papper o åkte in i kurran i några år för det. Så nu står det kanske 100-200 jänkare där. Vill åka dit men en bit att fara

112 Inlägg
19 oktober 2012
Transam1973 skrev:
Cryck skrev:
Det är så tragiskt att se alla fina bilar bara stå, oavsett om det är en jänkare eller inte. Själv vet jag vart det står mellan 50-60st jänke bilar o då pratar vi hemi challengers, buick limited, cadillac biaritz mm mm som ej är till salu. Har även en road runner hgw på g som står halv vägs in i ett skul vid ett torp vars ägare är ett mopar freak men sugen på att sälja.
Min falcon 68:a är faktiskt räddad så där, den skulle ha skrotats 1981 då de small med den när de körde street race men bilen blev stående o bara bytt o bytt ägare tills den hamna hos mej. Desvärre så står den ute i vinter och fortfarande är ett objekt, men tanken är att den ska ihop i sommar. Jag önskar lycka till med ert letande och jag ska ta en sväng och fixa lite bilder häromkring nån dag, lägger upp bild på min ford om jag lyckas vilket jag tyvärr inte gjorde

Gammalt inlägg men men,sedan när tillverkas Plymouth Road Runner i Hgw? Flera Hemi Challengers,dom är rätt ovanliga du. Som en liten vink det tillverkades 9 Hemi Challenger cabbar 1970 varav en funnits i Sverige 1975-1988 (JCN378).Därefter Exporterades den till England,1989 vidare tillbaks till Usa.

Själv känner jag faktiskt bl.a till en Trans Am 75:a ståendes i en villaträdgård strax utanför Göteborg med en väldigt tjurig ägare som man knappt får kika för. Stått med huven öppen i mängder av år ,huven har vikt sig av åren,rostig i skärmar,dörrar,trösklar m.m.Golvet vill jag inte ens tänka på på gräs.

Fanns en Rambler 68 avställd 1981 som stog ute också tidigare men inte sett den sedan 2009.

Fram tills för några år sedan en Firebird Formula 72:a med utan regskyltar med mossbeläggning över under ett träd i Majorna på Ankargatan tror jag det heter,rota fram ägaren genom vinnr i rutan fast han ville inte sälja.Veckorna efter såldes den ändå till en väns vän. Som fortfarande har både den + ytterligare en Racecamaro ståendes.

Kom just att tänka på ytterligare en. Fanns en Mach1:a som stod i Partille med mossbeläggning eller vad man kallar det från träd i flera år? Fast det togs i trafik efter den såldes,ligger på Blocket för 100000 nu utav en senare ägare=)

Känner däremot till mkt avställt själv (ej skogsvrak) värsta exemplen: Mach 1 69:a avställd sen 77

Camaro 67:a avställd sen 1980.

Firebird 70 avställd sen 1985.

Trans Am 73:a avställd sen 1997 m.m m.m

Torino avställd sen 1989

Dragit utdrag då jag leta objekt själv på bl.a en massa muskelbilar.

Bilen är en Satellite men de byggdes på Road Runner och kom redan som hgw 1968. Den jag har är en 70 och finns två i Sverige och bilder på den ligger uppe nu igen som bildbevis då folk tydligen inte tror att de har tillverkats. Bara i sommar i Västerås såg jag två hgw mellan 68-69 så de finns.
Visa gärna bilder på de bilar du pratar om, verkar vara intressanta. finns gott om jänkare ståendes

Audiskadad
1 287 Inlägg
19 oktober 2012
volvo_racing185 skrev:
ingen som har bilder på sierra

har bilder på cossie kyrkogården

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

12 Inlägg
20 oktober 2012
Kanske inte ett skogsvrak men en fin gammal 245:a som jag såg när jag var ute å gick en sväng förut. Glastaklucka och elhissar m.m.  "Bara" avställd sen 2008. Gått 10*** mil

https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167765/167765-6899bc056633e85b145a0f03560896c4.jpg

volvo_racing185
20 oktober 2012
det ska finnas ett ställe utan för rimbo där det står massa cossis som bara står

gött med mos pajjka
181 Inlägg
20 oktober 2012
det e martin palms bilar, även kallad rimbo martin, dom flesta av dom är till salu,undrar dock hur mkt skada dom tagit under dom 10 åren dom stått där typ
smile

volvo_racing185
20 oktober 2012
tycker det är synd

Allfixare
1 475 Inlägg
20 oktober 2012
supraturbo skrev:
det e martin palms bilar, även kallad rimbo martin, dom flesta av dom är till salu,undrar dock hur mkt skada dom tagit under dom 10 åren dom stått där typ
smile

Det beror på vilken dag du träffar han detdär om dom är till salu eller inte. Har träffat han några gånger och han är en ytterst skum kille enl mig iaf smile Men väldigt intressant att gå där och titta. Verkstaden ser ungefär lika rolig ut som gården. Dvs full med godsaker som ligger å skräpar.

Då jag inte har en aning om hur man länkar direkt till bilder så dom visas här får jag göra en sånhär fuling. Detta är iaf hans gård: http://www.zatzy.com/media/361139-coswo … eyard.html

187 Inlägg
20 oktober 2012
fish skrev:
supraturbo skrev:
smile

Det beror på vilken dag du träffar han detdär om dom är till salu eller inte. Har träffat han några gånger och han är en ytterst skum kille enl mig iaf smile Men väldigt intressant att gå där och titta. Verkstaden ser ungefär lika rolig ut som gården. Dvs full med godsaker som ligger å skräpar.

Då jag inte har en aning om hur man länkar direkt till bilder så dom visas här får jag göra en sånhär fuling. Detta är iaf hans gård: http://www.zatzy.com/media/361139-coswo … eyard.html

Seriöst!! Fan vad mycket pengar som har ruttnat bort sad svider lite i bilsjälen,dessa är ju klassiker som förtjänar ett bättre öde sad

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

613 Inlägg
20 oktober 2012
men hur rik är en sådan kille egentligen?
cossies brukar vara rätt dyra vad jag förstår och dessa har stått ett bra tag så han måste ju ha en del cash som han tydligen inte behöver.
synd bara att han köper rätt ovanliga bilar och bara ställer undan

finns folk runt här där jag bor som verkar ha rätt bra med klöver också de köper 960 965 v90 sen bara plockar ner dem och säljer vissa delar sen skrotas resten vafan är det för sätt?
fortsätter man så finns det snart inga kvar och vem skulle inte vilja ha en fin sådan bil?

men har man pengar och tycker det är roligt ja då fortsätter galenskapen

1 067 Inlägg
20 oktober 2012
Anderholm skrev:
men hur rik är en sådan kille egentligen?
cossies brukar vara rätt dyra vad jag förstår och dessa har stått ett bra tag så han måste ju ha en del cash som han tydligen inte behöver.
synd bara att han köper rätt ovanliga bilar och bara ställer undan

finns folk runt här där jag bor som verkar ha rätt bra med klöver också de köper 960 965 v90 sen bara plockar ner dem och säljer vissa delar sen skrotas resten vafan är det för sätt?
fortsätter man så finns det snart inga kvar och vem skulle inte vilja ha en fin sådan bil?

men har man pengar och tycker det är roligt ja då fortsätter galenskapen

De är för nya för att göra något kul med dem så då hamnar de coola delarna på bilar med rätt papper.. 

Är rätt vanligt på andra fabrikat och modeller med..    En del bilar är helt enkelt värda mer i delar än som hel skattad och besiktigad bil tyvärr.

Blir själv irriterad när det slaktas fina bilar bara för att komma över låda, kardan och bakklump tex neutral

Konsult
1 247 Inlägg
21 oktober 2012
granadadr skrev:
Tagg3N skrev:
volvo_racing185 skrev:
ingen som har bilder på sierra

Det finns en hel del Sierror på den här platsen, om det duger? wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36363/36363-854e1d19d1de6457b8a7aa9a0f29f440.jpg

jag har sett den bilden förr,, åå vad jag skulle vilja åka dit å köpa av dem,, men de säljer inte har jag hört sad

Bilden har jag själv lagt upp vid ett tidigare tillfälle och jag är även den som försökt övertala ägaren att sälja iväg det som går att rädda.
Men vrång som han är lär bilarna bli kvar till han checkar ut för gott. Då går väl allt till skroten istället sad

Skrap
2 098 Inlägg
21 oktober 2012
Åk hem till han med kontakter ni som vill köpa. Då kanske ni får han på andra tankar

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Jävel
2 018 Inlägg
21 oktober 2012
Han säljer, men man får lägga fram det på rätt sätt. Han har ju även en firma så att man kan ringa o snacka med honom om man nu är seriös spekulant.
Ligger precis utanför rimbo, syns från vägen. Jättelätt att hitta.

Angående att skrota 960is o sånt..
Man behöver inte vara rik för att få tag på en sån, ligger ju på blocket för 5 papp ibland. Kan man då sälja front och dörrar för 5 papp så är det klart att folk köper och skrotar..
De ligger lågt i pris för att de drar 1,4 liter milen.

Sorry för ot

You got to risk it, to get the biscuit :)

17 Inlägg
21 oktober 2012
tänkte kolla med er här på forumet, det verkar ju finnas massa gamla jänkare mm ute i skogarna uppe i värmland/norrland men finns det sånt även runt mitten på sverige runt västragötaland mm ? har letat för tycker att de e kul å ta kort på gamla bilar å även se ovanliga bilar men hittar aldrig nåt här nere de älsta jag hittat e nog en volvo 245 typ 70 tal vore kul att få se äldre bilar ist  PMa gärna så fel personer slipper få reda på platser om ngn är villig att dela med sig av sitt ögongodis smile

jorgen72
21 oktober 2012
sevenfortislowpower skrev:
tänkte kolla med er här på forumet, det verkar ju finnas massa gamla jänkare mm ute i skogarna uppe i värmland/norrland men finns det sånt även runt mitten på sverige runt västragötaland mm ? har letat för tycker att de e kul å ta kort på gamla bilar å även se ovanliga bilar men hittar aldrig nåt här nere de älsta jag hittat e nog en volvo 245 typ 70 tal vore kul att få se äldre bilar ist  PMa gärna så fel personer slipper få reda på platser om ngn är villig att dela med sig av sitt ögongodis smile

ett tips är att åka till bilkyrkogården i kyrkö utanför ryd
Senast redigerat av jorgen72 (21 oktober 2012)

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
21 oktober 2012
jorgen72 skrev:

ett tips är att åka till bilkyrkogården i kyrkhult utanför ryd

hahahaha.... Mitten på Sverige runt västragötaland...... cool

Jag har alltid trott att det är typ västkusten i södra sverige vi pratar om när man säger västragötaland,
för jag bor då söder om mittre delarna av sverige & bor ändå i sydligaste delen av södranorrland wink

Åter till bilsamlingar/bilar så finns det nog istortsett bilar i varenda by i hela Sverige,
bara det att dom står undangömda bakom lador mm så dom inte syns från vägarna smile

här i skogen i närheten av mig står blandannat en volvo Bm väghyvel & en bandtraktor som jag inte minns märket på,
kanske skulle fota dom nån dag....
Senast redigerat av farbrorbozze (21 oktober 2012)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 372 Inlägg
21 oktober 2012
farbrorbozze skrev:
jorgen72 skrev:

Jag har alltid trott att det är typ västkusten i södra sverige vi pratar om när man säger västragötaland,
för jag bor då söder om mittre delarna av sverige & bor ändå i sydligaste delen av södranorrland wink

Åter till bilsamlingar/bilar så finns det nog istortsett bilar i varenda by i hela Sverige,
bara det att dom står undangömda bakom lador mm så dom inte syns från vägarna smile

Mitten av Sverige ligger ju i Östersund!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

jorgen72
21 oktober 2012
farbrorbozze skrev:
jorgen72 skrev:

här i skogen i närheten av mig står blandannat en volvo Bm väghyvel & en bandtraktor som jag inte minns märket på,
kanske skulle fota dom nån dag....

Kyrkö är kanske inte i mitten av sverige eller västkusten men det är iallafall ganska unikt o mycke att titta på

http://www.youtube.com/watch?v=orv4PGRH … re=related
Senast redigerat av jorgen72 (21 oktober 2012)

Sök