tänkte kolla med er här på forumet, det verkar ju finnas massa gamla jänkare mm ute i skogarna uppe i värmland/norrland men finns det sånt även runt mitten på sverige runt västragötaland mm ? har letat för tycker att de e kul å ta kort på gamla bilar å även se ovanliga bilar men hittar aldrig nåt här nere de älsta jag hittat e nog en volvo 245 typ 70 tal vore kul att få se äldre bilar ist PMa gärna så fel personer slipper få reda på platser om ngn är villig att dela med sig av sitt ögongodis
ett tips är att åka till bilkyrkogården i kyrkhult utanför ryd
hahahaha.... Mitten på Sverige runt västragötaland......
Jag har alltid trott att det är typ västkusten i södra sverige vi pratar om när man säger västragötaland, för jag bor då söder om mittre delarna av sverige & bor ändå i sydligaste delen av södranorrland
Åter till bilsamlingar/bilar så finns det nog istortsett bilar i varenda by i hela Sverige, bara det att dom står undangömda bakom lador mm så dom inte syns från vägarna
här i skogen i närheten av mig står blandannat en volvo Bm väghyvel & en bandtraktor som jag inte minns märket på, kanske skulle fota dom nån dag....
menade mitten på götaland tänkte inte riktigt fullt ut förut
tänkte kolla med er här på forumet, det verkar ju finnas massa gamla jänkare mm ute i skogarna uppe i värmland/norrland men finns det sånt även runt mitten på sverige runt västragötaland mm ? har letat för tycker att de e kul å ta kort på gamla bilar å även se ovanliga bilar men hittar aldrig nåt här nere de älsta jag hittat e nog en volvo 245 typ 70 tal vore kul att få se äldre bilar ist PMa gärna så fel personer slipper få reda på platser om ngn är villig att dela med sig av sitt ögongodis
Men omkring Götene måste det väl finnas en del bilar? Jag bor i töreboda o här står det några jänkare i tomtar och skogar inom bara ett par mils radie. Dock verkar inget vara till salu. Har aldrig haft med mej kameran när jag åkt förbi, blir nog tänknande att man far förbi nstan varje dag så man kan fota imorgon Götene har du ju de där fräna VW bussarna, "pricken" som står vid ett garage
Är det svårt att hitta dit? Har bara sett bilder och hade varit kul att fara dit men känns som mitt i ingenstans
Haha det ligger mitt ute i ingenstans! Är väl därför det mesta fått stå kvar. Men åk mot Årjäng och sen till Töcksfors, väl där är det bara fråga sig fram, stället är vida känt där.. Själva området heter Båstnäs. Bästa tiden att besöka stället är runt påsk, innan vegetationen drar i gång på allvar, glöm inte kameran bara! När man väl är där tror man inte det är sant! Rekommenderas !!
Är det svårt att hitta dit? Har bara sett bilder och hade varit kul att fara dit men känns som mitt i ingenstans
Haha det ligger mitt ute i ingenstans! Är väl därför det mesta fått stå kvar. Men åk mot Årjäng och sen till Töcksfors, väl där är det bara fråga sig fram, stället är vida känt där.. Själva området heter Båstnäs. Bästa tiden att besöka stället är runt påsk, innan vegetationen drar i gång på allvar, glöm inte kameran bara! När man väl är där tror man inte det är sant! Rekommenderas !!
Okej jag tackar så ödmjukast. Ska försöka få med mej några kompisar och fara dit vid påsk då
Helt rätt! Sist jag var där så var ett gäng MC-åkare från Göteborg samt ett par gubbar från skåne där och fotade runt, Så stället är poppis bland bilnördar om man säger så.
Slänger in en bild till när jag ändå har ångan uppe!
Har ett fotoalbum på min sida om ni vill se lite fler bilder därifrån..
Helt rätt! Sist jag var där så var ett gäng MC-åkare från Göteborg samt ett par gubbar från skåne där och fotade runt, Så stället är poppis bland bilnördar om man säger så.