1. spara ihop till lite pengar och åk till en seriös bilstereohandlare. om du pratar med dem kanske du får vara där och skruva ihop grejjerna, fråga om hjälp osv. så att allt blir rätt. om du köper billiga grejjer så kommer det bara bli dyrare i slutändan när du har uppgraderat allt 3 gånger och har massa gamla saker ligger

att köpa begagnat är ett alternativ.
2. I min så kunde man rycka upp listerna under dörrarna och pilla ner kablarna emellan golvmatta och underrede
3. Om du vill ha kraftigare ljud så att alla kan höra så ja, enligt min åsikt.
Det finns färdiga lådor att köpa, baslådan behöver inte kosta jättemycket, tänk på att du ska ha bra ljud i hela bilen. Diskanterna och mellanregistren är lika viktiga för bra ljud. Jag har 2 MDS-basar och tycker att de spelar helt OK.
4. Behöver du byta HU då? jag kör volvo orginal än så länge, fungerar. Har iofs. tänkt byta till sommaren men..
ajja när du ändå har uppe för att dra kablar kanske det är relativt lätt att demontera/byta ut växlaren.
5. Nej, inte om du har ett slutsteg emellan som förstärker upp signalen och den HU du har är felfri och fullt användbar. Det kan finnas adapters om den ej har någon RCA-utgång.
6. Förmodligen, beror på vad du köpar och hur grova orginalkablarna är.
Orginalkabeln kanske inte klarar av att föra strömmen till högtalarna för att den t ex. är för tunn.
om du "bara" vill ha mer lussningsbart ljud så kan det ju räcka med att bara byta högtalarna till något bättre

vet ju inte riktigt hur långt du vill gå..
jaja, detta är vad jag kan (tror att jag kan) kommer säkert någom som är duktigare på billjud och rättar mig snart

är rätt ny jag med.
MVH