1940
Sök

Köpa ny bil. Saab eller volvo?

Mollllgan
4 juni 2008
Sitter i samma tankar men jag tillägger Audi..

Men min fråga då jag snyltar lite av denna tråd är--

Saabs växellådor strular dem så mkt som det snackas om???

Mvh

32 Inlägg
4 juni 2008
_S40_ skrev:

Mvh

Att saabs lådor är kassa är ett rykte som lever kvar sedan länge. Lådorna på de "nyare" saabarna är precis lika bra som vilket annat märke som helst. Det är klart att du kan ha sönder lådan om du idiotväxlar men den pajjar på en Audi med. Skulle tro att lådan pallar 300 Hk OM man kör med sitt huvud om man nu har ett sånt tongue

Med.lem
3 759 Inlägg
4 juni 2008
Bra rubrik. Kunde du inte frågat "Hejsan jag tänkte starta en pajkastningstävling" tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Mollllgan
4 juni 2008
__Thastrom__ skrev:
_S40_ skrev:

Mvh

Att saabs lådor är kassa är ett rykte som lever kvar sedan länge. Lådorna på de "nyare" saabarna är precis lika bra som vilket annat märke som helst. Det är klart att du kan ha sönder lådan om du idiotväxlar men den pajjar på en Audi med. Skulle tro att lådan pallar 300 Hk OM man kör med sitt huvud om man nu har ett sånt tongue

Hahaaha okej.. Men då e det ju det här med andrahandsvärde osv=)

Shit vad svårt det blev nu.. men audi ligger illa till.. VOLVO VS SAAB
Försöker hitta för och nackdelar..

Mvh

680 Inlägg
4 juni 2008
nyare saab lådor är ju ok,sen tycker jag man får mer bild för pengarna för å få en likvärd volvo så kostar de mycket mera i samma årsmodell,,köp en aero så får du mycket fin utrustning som är org...

mvh dennis

48 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
_S40_ skrev:

Mvh

Har hört en hel del om detta oxå. För det som jag har hört så har volvon bättre låda en saaben.

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 juni 2008
hade lätt tagit en 93 viggen. mest för ajg ahft en aero och vet att dom går bra, och roliga att köra... och för jag aldrig gillat volvo... viggen är fina bilar, lådan håller bra, beror lite på hur man behandlar den... burna hela tiden sliter ju mycket, spec med breda sulor.. så är det och komemr alltid vara... göra en rivstart me inte så överdrivet mycekt spinn klarar den av, såvida inte förra ägarna ahr plågat den... men det gäller ju samma för volvon.... så kjag tycker saaben utan att tveka...

lådorna var sämre förr på saab och bättre nu... VIggen ahr även grövre drev i sin låda.. känner även en polare som bygger en 93 med 700 hk plus... han komerm köra med orginal låda.. håller om man kör med hjärnan
Senast redigerat av AeroMalm (5 juni 2008)

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 juni 2008
og900turbo skrev:
saab så klart , mkt skönare o köra o ser inte ut som en kontainer tongue lätttrimmade dessutom ! växelådan kan man fixa !! kan säga som så att min låda i min saab är jävligt mkt hållbarare än i en volvo i samma årsmodell !! så lådan ska man inte oroa sej för när man köper bil !!

de där med lådan kan diskuteras å de är ingen gammal 740 han ska köpa....

För övrigt köp den bilen du tycker är finast å mest praktisk man behöver inte alltid tänka på effekten wink

Vad kostar försäkringarna på respetive bil du kollar på ?
reservdelar ?

kör man mycke med släp å vad får dom båda resp bilarna dra på vanligt b/be kort ?
osv

vi här på garage har alla olika uppfattninga...denna bilen är bättre än den osv... de är ju du som ska ha bilen....åk å provkör osv

396 Inlägg
5 juni 2008
köp den som är snyggast. gillar du bilar, köp en volvo, gillar du halvkombi köp saab.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 juni 2008
Volvo eller SAAB??
Think outside the box.. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

396 Inlägg
5 juni 2008
vi är i sverige nu wink landet där man kan köpa slitdelarna på alla okq8 mackar.
Senast redigerat av Tommy_P (5 juni 2008)

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
TIG-svetsare
202 Inlägg
5 juni 2008
Volvo:D

"Spelar det ingen roll så kvittar det.."

Fattig student
1 282 Inlägg
5 juni 2008
Golf...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Pilot
78 Inlägg
5 juni 2008
Har själv ägt en Viggen och motorn i den bilen har ett sådant våldsamt vrid att min nuvarande M3:a kan kännas lite tråkig i jämförelse. plus att ska du köra om så är det inte många som hänger på en chippad 9-3 Viggen. köp dock den äkta inga jävla skit kopior

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare

48 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
og900turbo skrev:
saab så klart , mkt skönare o köra o ser inte ut som en kontainer tongue lätttrimmade dessutom ! växelådan kan man fixa !! kan säga som så att min låda i min saab är jävligt mkt hållbarare än i en volvo i samma årsmodell !! så lådan ska man inte oroa sej för när man köper bil !!

de där med lådan kan diskuteras å de är ingen gammal 740 han ska köpa....

För övrigt köp den bilen du tycker är finast å mest praktisk man behöver inte alltid tänka på effekten wink

Vad kostar försäkringarna på respetive bil du kollar på ?
reservdelar ?

kör man mycke med släp å vad får dom båda resp bilarna dra på vanligt b/be kort ?
osv

vi här på garage har alla olika uppfattninga...denna bilen är bättre än den osv... de är ju du som ska ha bilen....åk å provkör osv

Precis har kollat runt lite på med försäkringarna å så. Är inte så farligt dyrt...men den kommer inte att stå på mig...vad har man föräldrar till:P Men något jag inte kan hitta är hur mycke bränsle dom drar så e det någon som vet vad volvo 850/s70 "turbomodellerna" och  Saab 9-3 viggen drar?

680 Inlägg
6 juni 2008
har en chippad aero dra 0.9 blandad körning

Sök