5316
Sök

FOXPLATE förtalar mig på sin sajt...

4 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Mordhot – Utpressning – Förföljelse – Trakasserier – Förtal av mig, min personal, Min Mor :-o och henne ex-man och deras respektive arbetsplatser…

Hej på er alla bildårar :-D

Peter P********* heter jag och har jobbat som maskiningenjör och produktutvecklare sedan 18 år tillbaka i EGEN REGI. Jag har utvecklat ett ultratunt ”flipservo” som bl.a. var tänkt att användas i version-2 av foxplate tillsamman med lite andra egenutvecklade detaljer.

Då det det finns ju ett stort uttalat intresse av hur utveklingen av Foxplate-2 fortskrider så kan jag tänka mig att många läser detta med stort intresse.

Jag vill med detta inlägg berätta bakgrunden till Fredrik G**********, ägare av www.foxplate.com , hetskampanj mot mig på sin hemsida. http://www.foxplate.com/peter.php där han med bilder på mig och där han skriver:

“Peter is the reason to why Foxplate is out of business. Peter was responsible for developing v2.0 for us, but decided to steal our new product and our entire development budget of 60.000USD. Peter has informed us that he will start selling the product from his own website. Thank you Peter and best wishes to you !

After talking to the local police, it turns out that Peter has previously served a sentence for fraud - I guess we should have checked his references a bit better sad

More information about Peter ? just email us...

Jens Ohlén
Foxplate Ltd”

Till saken hör att jag har aldrig berott lurat någon i hela mitt liv och aldrig heller blivit straffad för något som helst brott… Någon fortkörningsböter har det i och för sig blivit  Jag kan lämna ut mitt personnummer till moderatorerna som sedan gärna får undersöka med polisen om jag tidigare har blivit straffad.

Fredrik och hans kumpan (som utger sig för att ha MC-relaterade kontakter) har under ett halvår mordhotat, utpressat, förföljt, trakasserat, förtalat av mig, min personal, Min Mor som inte alls har med detta att göra :-o och henne ex-man och personer på deras respektive arbetsplatser…

All denna information kommer att samlas på en hemsida inom kort, där kommer även utdrag ut avtal, emails och msn att ligga som ligger som grund för min berättelse.

Som sagt, Peter P******** heter jag och har jobbat som maskiningenjör och produktutvecklare sedan 18 år tillbaka i EGEN REGI. Jag driver ett utvecklingsföretag i Bangkok sedan tidigt 2004 där vi utvecklar maskiner, apparater och verktyg av olika slag.

Vi har ett havererat samarbete med Fredrik Gustavsson som äger www.foxplate.com där vi skulle utveckla en flippbar skylthållare som sedan Fredrik skulle marknadsföra och sälja. Jag har själv länge funderat på att ta fram något liknande fast för en helt annan applikation där man använd sig av ett ultratunt ”flipservo” för att flippa en större skylt av helt annat slag.

Hur som helst kom Fredrik och jag igång med diskussioner tidigt 2007 och jag såg en möjlighet att förverkliga detta tunna ”flipservo” som sedan kunde användas för en massa olika flippbara prylar. Initialpriset för att utveckla en variant i plåt och framtagning av alla nödvändiga verktyg beräknade vi till ca 500’000kr PLUS kostnade för elektroniken som inte är vår starka sida så den exkluderades omgående från budgeten. Fredrik tyckte detta var mer än vad han kunde mäkta med och frågade mig hur långt vi skulle komma med 200’000kr. Jag funderade ett tag och föreslog att om vi fick tjäna pengar på att tillverka och sälja detta ”flipservo” till Fredrik så kunde jag tänka mig att göra detta i princip gratis mot att han betalade våra löpande driftkostnader, (löner till personalen, skatter, el, hyra mm.) som jag beräknade till ca 10-12’000kr i veckan för oss 4 gubbar. Vilket Fredrik tyckte lät som en bra ide, och så fick det bli.. Normalt kostar jag 800-1200kr i timmen, men jag skulle ju få sälja minst 200st ”flipservos” i månaden då Fredrik redan då sålde mellan 100-200 foxplates i månaden enlig honom själv. Dessutom trodde han att han skulle behöva 10000 per år så snart han började bearbeta USA. Så jag skulle få betalt för mitt utvecklingsarbete när tillverkningen väl startade… 10000x 100kr= 1’000’000kr var ju kanon tänkte jag. Dessutom kunde vi lägga ner all nödvändig tid för att få en perfekt produkt med fokus kvalitet i stället för något halvbra som passade i en tajt arbetskostnadsbudget. Dessutom, ju bättre prylar, ju flera nöjda kunder och ju mera säljer vi.

Vi startade med att ta fram ett skriftligt avtal. Fredrik tyckte att ett handslag borde räcka men jag vet att missförstånd lätt kan ske och därför är det viktig att all man kommer överens om finns nerskrivet. När väl avtalet hade bollats mellan oss ett tag så var vi båda överens..200’000 skulle Fredrik betala till oss i småsummor och löpande vid bestämda tidpunkter.

Att detta var ett högriskprojekt för oss och att Fredrik var väl införstådd i och att vi tog på oss en stor ekonomisk risk med detta upplägg och därför var det av yttersta vikt att pengarna betalades ut vid dessa tidpunkter. Viktigheten förstärktes ytterligare av att vi skrev in i avtalet klart och tydligt att EN ENDA SEN BETALNING är lika med att Fredrik sparkas ut ur projektet utan någon som helt rätt till varken inbetalda pengar eller vår design. Dessutom gav det oss rätten att använda hans företagsnamn tills att han kompenserade oss med 1’000’000kr (hans egna förslag) Han bröt denna mot punkt ett flertal gånger och i sådan utsträckning att hela mitt företag, ekonomi och min egna existens i detta land var i farozonen… Så situationen blev tillslut så ohållbar så att konkursen var ett faktum. Här åker man in på kåken om man inte kan reda ut sin konkurs. Mera detaljer om detta kommer senare i denna berättelse… Fortsättning kommer snart... Jo föresten, hur det går med flippen? Den är färdig En del bilder hittar ni bland annat här...

Fortsättning följer...
Senast redigerat av zacca (30 juni 2012)

9 108 Inlägg
29 maj 2008
Ja shit vilken soppa, men jag hoppas att du kontaktat polisen också om du nu har papper på eran överenskommelse?

4 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Det blir än värre....

Och om jag skulle vara den fuling som han nu påstår så lägger jag ju inte ut bilder på mig sjäv här o var på nätet. Jag kommer i slutet i denna berättelse visa material som styrker min berättelse mer än väl.

Till saken hör att även fast han var sen med betalningarna så kämpande jag med näbbar och klor för att få honom att bättra sig... men inget hjälpte, snarare tvärt om.

Så sent som i går så förklarade jag att det fanns en möjlighet för honom att reparera detta och sätta gång försäljningen av V2.0... som svar får jag, som många andra gånger - "Sug min *** din lilla ***, 340.000 ska jag ha tillbaka omgående
din satans bedragare!

Ska ägna mitt liv åt att med lagliga medel göra livet surt för dig tills du betalat tillbaka mina pengar"

"Lagliga medel" är dock nytt efter att polisen har förhört honom så nu är han försiktigare.

Jag har erbjudit honom att betala tillbaka hans pengar initialt och så fort som möjligt, tar ett tag att hosta upp 300'000kr, trots att han inte har rätt till dom, men då lyssnade ha inte på detta utan hans kumpaner hotade mig och krävde att allt vårt jobb och allt material och alla leverantörer skulle överlämnas omgående eller så var mitt liv att ses som historia... när detta inte funkade så skrämde dom livet ur min gamla mamma som livrädd irrade omkring på stan och inte vågade gå hem på sin födelsedag till råga på allt.

Men detta kommer i ett senare kapitel då det kan misstolkas utan att veta hela bakgrunden.

/Peter.
Senast redigerat av zacca (29 maj 2008)

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
29 maj 2008
När folk läser sånt här så blir dom väldigt chockade över att det finns sånt här irl..
Dom tror väl antagligen att det enbart finns inspelat på film eller på nån teater.

Synd när såna här saker inträffar, dock så finns det bedragare överallt, i hela världen så även här i sverige. 
Det är väl därför jag inte litar på någon jävla kotte runt mig.

Lycka till iallafall, om du nu har rätt såklart.
Ska bli intressant att följa utveckligen på denna soppa.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Diktator
968 Inlägg
29 maj 2008
shit, helt jävla galet, synd att det gick åt helvetet :S vet att lagar angående utländska företag i thailand är jävligt hårda, hoppas ni fixar det..

Administratör
11 968 Inlägg
29 maj 2008
Är det bara jag som får vibbar av en mer eller mindre sofistikerad marknadsföringskampanj av det här?

Vi ska nog ta den här historien med en nypa salt skulle jag tro...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 079 Inlägg
29 maj 2008
chrizz skrev:
Är det bara jag som får vibbar av en mer eller mindre sofistikerad marknadsföringskampanj av det här?

mhm

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Administratör
11 968 Inlägg
29 maj 2008
Vad är decibel när man behöver honom? wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

terazzi
29 maj 2008
klickade på den sidan som va så kallad peter.. nada kom upp :S

2 079 Inlägg
29 maj 2008
terazzi skrev:

nope, den existerar inte

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

9 108 Inlägg
29 maj 2008
Mackanol skrev:
terazzi skrev:

nope, den existerar inte

I morse stod det som han skrev i förstainlägget. Dom har nog precis tagit ner det.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 maj 2008
Yes, fanns med bild på "förrädaren" och lite förtal-text imorse. Precis som han skrev det.
Mycke möjligt att det är sant trots allt.

2 079 Inlägg
29 maj 2008
ok, där ser man, kan vara sant, kanske, kanske inte

1 311 Inlägg
29 maj 2008
chrizz skrev:

måste nog hålla med till viss del!

En fråga till Peter: Har du några mönsterskydd/patent på produkten eller tillhör det den sk. utpressaren?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

DFFL
9 020 Inlägg
29 maj 2008
chrizz skrev:

Båda addresserna är registrerade hos B-one.nu iallafall.

EDIT:
För att undvika ytterligare missförstånd.

(16:06:40) (@MilleN) FireTraXX opelomega.se är också registrerad på B-one, är jag med i foxplate-härvan då? big_smile
(16:07:06) (FireTraXX) MilleN: HAHA, nej men eftersom att båda företagen är registrerade där varav det ena befinner sig i Thailand så är det lite udda.
Senast redigerat av FireTraXX (29 maj 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
chrizz skrev:

måste nog hålla med till viss del!

En fråga till Peter: Har du några mönsterskydd/patent på produkten eller tillhör det den sk. utpressaren?

Att foxplate v1.0 skulle vara patenterad som hemsidan säger är lögn. Vår flipp är designad till 100% av mig personligen och en patentundersökning pågår på "flipservot" , initierad av en partner till oss.

8 156 Inlägg
29 maj 2008
Spela in telefonsamtalen när du blir uppringd av honom, eller när du ringer upp honom. Det får du göra, även om motparten inte vet om det.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
29 maj 2008
Hoppas det löser sig.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

8 921 Inlägg
29 maj 2008
Tycker hela inlägget är märkligt....
Hoten och förtalen m.m har ju inte postats på den här sidan vad jag vet, så varför ska man skriva ett svar här?
Har själv aldrig hört talas om produkten eller företagen i fråga.... crizz har en poäng i sitt inlägg ang marknadsföring.

och medlemmarna på garaget.org som till största delen består av ungdommar kan knappast vara till stor hjälp i det här ärendet. Det här är mera en sak för polis och åklagare.

Fotograf på Tierp iDag

-utan 940
1 728 Inlägg
30 maj 2008
Ja detta var ju också ett sätt att marknadsföra en ny produkt...

Sök