Ett sk kolfiberinsug av BRA kvalitet och som är riktigt uppbyggt brukar på en M-motor anses som de mest prisvärda sättet att trimma den på. Om valet av material gentemot ex ett i plast har nån betydelse kan jag inte svara på, men de är ju utformningen på boxen, längd på rör och trattar som styr luftströmmar och flöde. Ju längre rör/trattar desto bättre bottendrag och ju kortare desto mer varvillig och effekttoppen hamnar högre i registret.
Jag kör med Ac Schnitzer´s insug som är anpassat för att användas tillsammans med original LMM. RnB racing har gjort tester på både med och utan Lmm med större inlopp, med resultatet att MED LMM gav mest effekt. Diametern på LMM är fullt tillräcklig för att tillföra tillräckligt med luft. Däremot så har PG rätt i att man går miste om en del av de underbara ljudet. Det är ändå betydligt högre än etc en normal M3 med enbart "öppet filter". Finns flertalet M3 E36 3,2 som bromsat 350 + hk med insuget, mappning samt catbacksystem. Att byta sprut på en i övrigt standardbil lär inte ge nåt nämnvärt då original är fullt tillräckligt för iaf runt 400 hk. Jag tvivlade aldrig på OM jag skulle skaffa ett, utan enbart när eftersom de ändå kostar en slant... Helt klart värt pengarna, men för att ge nämnvärd skillnad behövs anpassad programvara/chip eller en mappning.
BMW ///M-Power - När du älskar att köra!