6263
Sök

vad kan vara fel? allt bra förlorade efekten i 3 sekunder

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
tänkte kolla lite här vette fan vilken kategori man ska skriva i så

va ute me volvon kommer på 2an turbo mätarn börjar gå till sin max gräns dvs mitten av de vita fältet sen kändes de som allt bara tvärnitasen blev allt normalt igen vad kan typ va fel lr är på g att bli fel på
va ute och testade de nya avgasröret fall de läckte kan de ha nått och göra me nya röret?

Med.lem
3 759 Inlägg
31 maj 2008
Du har inget trim-chip va?

Orginalchippet brukar slå ifårn för att spara motorn.
Dock känns det ju inte helt bra när att bara tvärstannar sådär tongue
Senast redigerat av Mr_EmCom (31 maj 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 maj 2008
Hahaha, det kallas för laddtrycksvakt.

Har råkat ut för samma sak själv och det är ju inte direkt en behaglig upplevelse när bilen bara tvärnitar på det sättet tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
31 maj 2008
Bort med laddtrycksspärren =P

I do it my way

Med.lem
3 759 Inlägg
31 maj 2008
Och det avhjälps väll med ett trimchipp?

Eller har jag fel?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

5 650 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
Och det avhjälps väll med ett trimchipp?

Eller har jag fel?

jag har trim chip de är de som är grejjen

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 maj 2008
Min bil är med trimmad och där är ändå laddtrycksvakt och det är jag fanimej glad för.

Tänk efter lite, den vakten är där för att skydda motorn. Blir det för mycket ladd då kommer kolvar att flyga och det blir dyrt, i mitt fall kostade det mig 44235kr för ett nytt block från maptun med smidda wössnerkolvar, diverse slitdelar, jobb och frakter.

Så var glad att du får närkontakt med vindrutan istället för en pulveriserad kolv i sumpen tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 650 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Min bil är med trimmad och där är ändå laddtrycksvakt och det är jag fanimej glad för.

Tänk efter lite, den vakten är där för att skydda motorn. Blir det för mycket ladd då kommer kolvar att flyga och det blir dyrt, i mitt fall kostade det mig 44235kr för ett nytt block från maptun med smidda wössnerkolvar, diverse slitdelar, jobb och frakter.

Så var glad att du får närkontakt med vindrutan istället för en pulveriserad kolv i sumpen tongue

sant så sant men
min bil är ju lite fusk gjord från förra ägarn går nån liten luft slang från turbon till nån annanstans på turbon som förra ägarn borrade 3 hål i för att lura westgaten att få högre laddtryck aja sa ja tänkte inte mer på de men kan de va de som gör allt? har köpt ny slang väntar bara på att motorn ska svalna så man kan börja tänkte först att de kunde va avgasröret efter som de är slippernytt efter katten men värkar ju va de där ni säger
sen har jag ju volvos turbo plus paket dvs en lite box med nån ventil grejjs som gör att jag får 25 hk extra vid fullt gaspådrag dvs 190 hk orginal istället för 740 tic 175 efter som de är en b230F
så kan de ha med +paket och hålen i slangen som inte gårihop ?

Sök