4538
Sök

Nytt ljud till datorn?

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
31 maj 2008
Racso skrev:
Tribbe skrev:
Racso skrev:
http://www.blocket.se/vi/16584220.htm?ca=13_s + en kabel från förstärkaren till datorn .

Done !

Kör ungefär den där stilen. Och det tycker jag funkar bra. Men har man inga grejjor från början vet jag inte om det är den billigaste vägen.

Vadå om man inte har några grejer från början ? Du får ju båda högtalare & förstärkare, sen är en kabel det enda du behöver .. Möjligtvis lite högtalarkabel också .

Om jag fattar annonsen rätt så är det endast 2 högtalare. Det ljudsystemet dom tjatar om klarar ju dts och allt. Ska du komplettera det den där förstärkaren med 3högtalere och en sub till så tror jag det blir dyrare.

Men jag kanske inte fattar annonsen Är mycket siffror och x och sånt där... Då blir jag snurrig smile

Dr Snuggles
956 Inlägg
31 maj 2008
Tribbe skrev:
Racso skrev:
Tribbe skrev:

Kör ungefär den där stilen. Och det tycker jag funkar bra. Men har man inga grejjor från början vet jag inte om det är den billigaste vägen.

Vadå om man inte har några grejer från början ? Du får ju båda högtalare & förstärkare, sen är en kabel det enda du behöver .. Möjligtvis lite högtalarkabel också .

Om jag fattar annonsen rätt så är det endast 2 högtalare. Det ljudsystemet dom tjatar om klarar ju dts och allt. Ska du komplettera det den där förstärkaren med 3högtalere och en sub till så tror jag det blir dyrare.

Men jag kanske inte fattar annonsen Är mycket siffror och x och sånt där... Då blir jag snurrig smile

"Dessutom INGÅR en förstärkare Yamaha AX-470 (2 x 160 watt) samt Tuner TX-480 - passar utmärkt till högtalarna."
Inte behöver han väl 3st högtalare till och en sub, trycker väl på helt ok det där för att vara datorljud skulle jag tippa på wink

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 maj 2008
Racso skrev:
Tribbe skrev:
Racso skrev:

"Dessutom INGÅR en förstärkare Yamaha AX-470 (2 x 160 watt) samt Tuner TX-480 - passar utmärkt till högtalarna."
Inte behöver han väl 3st högtalare till och en sub, trycker väl på helt ok det där för att vara datorljud skulle jag tippa på wink

Men som sagt så blir det ju inte surround vilket ett Z-5500 är och det kan man ju som sagt koppla inte bara till datorn utan även till TV, PS2/3, Xbox/360, dator, DVD-spelare, stereoanläggning, det mesta som ger ut en ljudsignal alltså och man byter bara källa med ett knapptryck på fjärren om man nu har mer än en grej kopplad samtidigt.

När det gäller prisvärt och kraftfullt ljud finns det helt enkelt inget som slår Z-5500 på fingrarna.

Btw, högsta uppmätta dB på mitt Z-680 är 102,8dB med volymen på ca två femtedelar av fullt tongue

EDIT: hoppsan, 103,4dB nu med Kat - Gimme Da Bass. Hardstyle + Z-680 = grannarna får hjärnskakning <3
Senast redigerat av TBOC_Razor (31 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Withlimb
210 Inlägg
31 maj 2008
Racso skrev:

Jag skulle ju dra mig för att köpa en av yamahas "flaggskepp" när det gäller tvåkanalare tillsammans med de där högtalarna för 1000kr. Känns inte redigt rätt eftersom en sån förstärkare i dagsläget fortfarande sopar mattan med det mesta och han kan utan probs ta det dubbla priset för endast förstärkaren. När han sen skickar med högtalare som är eftertraktade av många(vilket jag har svårt att förstå dock) så känns det som det är något lurt med det hela. Antingen snott, eller trasigt/reparerat med skitdelar av något slag, eller så kanske man har sån tur att han inte vet vad det är han sitter på.

105hk rent vansinne!

Dr Snuggles
956 Inlägg
31 maj 2008
TBOC_Razor skrev:
Racso skrev:
Tribbe skrev:

Men som sagt så blir det ju inte surround vilket ett Z-5500 är och det kan man ju som sagt koppla inte bara till datorn utan även till TV, PS2/3, Xbox/360, dator, DVD-spelare, stereoanläggning, det mesta som ger ut en ljudsignal alltså och man byter bara källa med ett knapptryck på fjärren om man nu har mer än en grej kopplad samtidigt.

När det gäller prisvärt och kraftfullt ljud finns det helt enkelt inget som slår Z-5500 på fingrarna.

Btw, högsta uppmätta dB på mitt Z-680 är 102,8dB med volymen på ca två femtedelar av fullt tongue

EDIT: hoppsan, 103,4dB nu med Kat - Gimme Da Bass. Hardstyle + Z-680 = grannarna får hjärnskakning <3

Jojo, det förstår väl jag också . Men har inte läst nånstans att trådskaparen är ute efter ett surroundsystem .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Mollllgan
31 maj 2008
Z-5500 Digital har det sj kostar lite men fa- vilket ljud.

6 170 Inlägg
31 maj 2008
Racso skrev:
Jojo, det förstår väl jag också . Men har inte läst nånstans att trådskaparen är ute efter ett surroundsystem .

Nej det är han nog inte men varför snåla när det inte skiljer så mycket ändå ?

Jag menar det är ett j-la tryck i z-5500 och man *känner* basen i magen redan när man ligger på halv volym.... tongue

Så kort och gott är detta mina rekommendationer:

2.1-system: Logitech Z-2300, kostar runt 1600kr.
5.1-system: Logitech Z-5500, kostar runt 2300kr.
Senast redigerat av TBOC_Razor (31 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

381 Inlägg
31 maj 2008
Kör själv med ett sytem från H/K Är riktigt bra ljud i det!
Mycket nöjd med det och sen att det ser riktigt snyggt ut gör inte saken sämre!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=44556

2 600 Inlägg
31 maj 2008
jag kör me både dator ljude igenom hemmabion mycket bra ljud om man ska  ha fest eller så smile  annars så köpte jag mig ett par nya dator högtalare iveckan  och det va logitech z4  överaskande bra jud. en 8 tums bas som dunkar lagom om man är ute efter lite härlig bas till sin dator. jag gav 899kr på elgiganten för det paketet. än så länge är jag nöjd. om jag känner för att vråla ut musik så hela om gatan hör så kopplar jag in hemmabion (;

gör som jag kör gubba racer=)

583 Inlägg
31 maj 2008
Klipp dig och skaffa ett jobb så du har råd med "THE REAL DEAL"!!

Köp nått billigt logitech ^^

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

7 120 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Har varit på Go-cart i Västervik, men är hemma nu igen tongue

Har läst igenom tråden och funderat lite och jag tänker antingen köpa det jag först kollade på från netonnet för ca 700, ELLER så väntar jag efter sommaren då jag jobbat så kan jag köpa Z-5500 (eller vafan det hette) tongue

6 170 Inlägg
31 maj 2008
Aerodynamik skrev:

Har läst igenom tråden och funderat lite och jag tänker antingen köpa det jag först kollade på från netonnet för ca 700, ELLER så väntar jag efter sommaren då jag jobbat så kan jag köpa Z-5500 (eller vafan det hette) tongue

Vänta då tills efter sommaren, det är det värt.

Jag lovar smile

7 120 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag lovar smile

Kör på det då, bäst för dig att du har rätt sen då. För nu måste jag stå ut med skrammel-basen i en månad till tongue

6 170 Inlägg
31 maj 2008
Aerodynamik skrev:
TBOC_Razor skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag lovar smile

Kör på det då, bäst för dig att du har rätt sen då. För nu måste jag stå ut med skrammel-basen i en månad till tongue

Haha men oj då, en hel månad ??  0_0

Köp det där begagnade och renoverade Z-5500-systemet för 1750kr då så har du ju grejorna nu istället tongue

Jag köpte mitt Z-680 begagnat för 1500kr på tradera, inga problem där inte smile

7 120 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Aerodynamik skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jag lovar smile

Haha men oj då, en hel månad ??  0_0

Köp det där begagnade och renoverade Z-5500-systemet för 1750kr då så har du ju grejorna nu istället tongue

Jag köpte mitt Z-680 begagnat för 1500kr på tradera, inga problem där inte smile

Jupp, en hel månad till med ljuvligt bas-skrammel. tongue

(För att visa hur illa det låter, och jag vet att musiken inte faller alla i smaken. Men det är ju basen jag skulle visa) roll

Sök