2483
Sök

Saab 9-5 ca 98-01 för 35-50k kr, ett bra köp?

6 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Hej! Jag är sugen på att köpa en ny bil. Jag var intresserad av 9000 aero men känner att dom ser omoderna och slitna ut i allmänhet, så jag tänkte att man kanske skulle köpa en 9-5a istället. Är detta en bra ide' tror ni? Finns det många allvarliga barnsjukdommar att se upp med på 9-5an? Jag tycker det värkar nästan konstigt att dom ligger så lågt i pris för så fina bilar.. Helst ska det  vara en 2.0t eller 2.3t, för en aero förstår jag att jag inte får för dom pengarna. Dock får man en 9000 aero för dom pengarna, så man får ju jämföra.

Vad tror ni?

MVH David

Biltokig
870 Inlägg
3 juni 2008
Stingeroo skrev:
Hej! Jag är sugen på att köpa en ny bil. Jag var intresserad av 9000 aero men känner att dom ser omoderna och slitna ut i allmänhet, så jag tänkte att man kanske skulle köpa en 9-5a istället. Är detta en bra ide' tror ni? Finns det många allvarliga barnsjukdommar att se upp med på 9-5an? Jag tycker det värkar nästan konstigt att dom ligger så lågt i pris för så fina bilar.. Helst ska det  vara en 2.0t eller 2.3t, för en aero förstår jag att jag inte får för dom pengarna. Dock får man en 9000 aero för dom pengarna, så man får ju jämföra.

Vad tror ni?

MVH David

9000 Aero är nog en hållbarare bil
9-5or av årsmodell innan 04 skall du se till att serviceboken är fullstämplad, gärna med extra oljebyten emellan tom. så är det inga större problem med dem

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

8 921 Inlägg
3 juni 2008
9000 Aero alla dagar i vecka före en 9-5a om vi pratar dom priserna som näms i tråden

Fotograf på Tierp iDag

Sök