Hej. Farsan fyller 50 nästa år och då vill ,man överraska honom med något speciellt. Han har sedan han vart 20 ägt en Standard Vanguard ifrån 1952.
Så jag tyckte det skulle vara en bar ide att försöka få den körduglig till dess.
Han lyckades sjuta ena kolven genom oljetråget för ca 23 år sedan och efter det har bilen bara stått undanvarad. Motorn är borta, så problemet är att hitta en ny vilket verkar omöjligt i sverige.
Därför letar jag en person eller företag som skulle kunna leta upp en sådan motor i england, där jag hört att det ska finnas en del, och transportera den hem till sverige.
Problemet är att motorn väger en del (satt en liknande modell i ferguson traktorer), så jag tror den väger mer än en v8. Så jag tror inte att tex frakt med dhl skulle bli så billigt.
Så finns det någon som vet om eller känner någon som skulle kunna fixa något sådant.
Eller kanske någon som vet något om dessa bilar och har lust att berätta lite om dem.
mvh Alexander
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas