Är inte absint typ förbjudet eftersom folk dör av skiten ??
Det är det säkert, men det är mkt som är förbjudet, opium i det med, man kan få hallucinationer, men men , lev farligt dö ung.
Opium kanske är lite att ta i va Absint är lite örter o kryddor .. inget mera.
Folk dör inte AV det.. men folk kan bli lite crazy av de och riva av sig öronen o tugga tungan mm.. men de är väldigt sällan man får tag i så pass fin absint.
Jag vet inte hur du normalt sätt är.. men under förrutsättning att du är "normal" så behöver du inte vara orolig att dö av de som vissa påstår
Häll absint i ett snaps glass tänd eld på det o drick. Har absint med cannabis "smak" går ner. Inte så där gott men man blir full på det.
Så gjorde brorsan och ett par polare, men när brorsan blev lite för mycket på örat, så glömde han blåsa ut den innan, så hans mustasch försvann lite drastiskt.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Det är det säkert, men det är mkt som är förbjudet, opium i det med, man kan få hallucinationer, men men , lev farligt dö ung.
Folk dör inte AV det.. men folk kan bli lite crazy av de och riva av sig öronen o tugga tungan mm.. men de är väldigt sällan man får tag i så pass fin absint.
Hahahahaha *ASG*
hehe, det är sant ju Idioterna som framställer skiten nu mera ska ju hålla på o späda ut kryddan så jävligt så att man inte ens märker av själva absinten.. puckon!
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Jag vet inte hur du normalt sätt är.. men under förrutsättning att du är "normal" så behöver du inte vara orolig att dö av de som vissa påstår
du andas in gasen va? tänder eld på absinthen låter de brinna några sek , blås ut de, häll över snabbt i ett annat glas och de glaset du hade först vänder du uppoch ner på, ska gå fort, sen tar du sugrör och öppnar en liten glipa sen suger du in gasen fyfan, svartnar några sek typ
(tror de va så man gjorde, om jag inte "minns" helt fel haha)
Det bästa med det är att den "magiska" gasen man suger i sig är vatten och koldioxid som bildas när alkohol förbränns. Det är mindre omak att få samma effekt genom att låta någon andas på en...
Absinthe ska inte groggas. Det är hjärtinfarkt på flaska som man tar en, högst två shots per fest. Att blanda ut skiten är bara att dra ut på lidandet. Drick wiskey istället, det är iaf gott.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
du andas in gasen va? tänder eld på absinthen låter de brinna några sek , blås ut de, häll över snabbt i ett annat glas och de glaset du hade först vänder du uppoch ner på, ska gå fort, sen tar du sugrör och öppnar en liten glipa sen suger du in gasen fyfan, svartnar några sek typ
(tror de va så man gjorde, om jag inte "minns" helt fel haha)
Det bästa med det är att den "magiska" gasen man suger i sig är vatten och koldioxid som bildas när alkohol förbränns. Det är mindre omak att få samma effekt genom att låta någon andas på en...
Absinthe ska inte groggas. Det är hjärtinfarkt på flaska som man tar en, högst två shots per fest. Att blanda ut skiten är bara att dra ut på lidandet. Drick wiskey istället, det är iaf gott.
whisky, gott??
sen när? hehe
de e ju förstörd sprit.. den har ju legat å ruttnat å flera år.. sprit ska va färsk..
Det enda som är speciellt med Absinth e att det bränner en del när man dricker det Jag hade med mig en liter 75% (tror jag det var) från Spanien och den var slut efter 2 helger Shottade det rent. Ångrar dock att jag inte köpte fler... Kostade fan bara 100 spänn!
senas jag drack det provade vi en annan varaint ritkigt skoj. Shots glas tände eld. Sedan ett vanligt sugrör. Tryck ner sugröret så snabbt det går i botten Sug i dig all sprit + massa ånger åker med in sedan PAAAARTY
senas jag drack det provade vi en annan varaint ritkigt skoj. Shots glas tände eld. Sedan ett vanligt sugrör. Tryck ner sugröret så snabbt det går i botten Sug i dig all sprit + massa ånger åker med in sedan PAAAARTY
Som sagt så är de magiska ångorna koldioxid och vatten. Party on!
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Farsan och jag delade på en shot igår, för att testa, det va tillräckligt styggt, kommer spy som en gnu om jag ska festa på det bara. tack för alla svaren, ska testa det med sugröret och tända eld, och detta är då inte den svagdrickan som dom säljer på bolaget, utan detta är den svarta, köpt på aiya napa. men men. tack så mkt för alla svar återigen! ska testa detta imorgon
E det ingen här som druckit Absinth som man ska göra det? med en kran, sked och råsocker. Om ni inte vet så kan jag förklara lite snabbt för er. Man har ca 5-10 cl absinth i ett glas sen lägger man en speciel sked över glaset med en råsockerbit. Efter det så tar man sin kran http://style.blogs.com/photos/uncategor … bsinth.jpg och placerar över glaset vrider kranen ett kvarts varv så det börjar droppa ur munstycket (max 1 droppe i sekunden) ner på råsockerbiten. När sockret har smällt ner i glaset är man redo att avnjuta denna dryck. För er som inte smakat det på detta sättet kan jag bara säga att det smakar exakt som jenka tuggumi. Ett litet tips om ni åker till Berlin så har dom en hel affär där med alla världen sorter Absinth och alla tillbehör. PS ja jag är en riktigt Absinth nörd DS
Edit* allt snack om thujoner glömm det, det finns inte ett enda dokumenterat fall av hallisar eller galenskap efter intag av denna dryck, bara en gammal skröna som hängt med lite för länge nu.