5416
Sök

Min första turbo på ingående! Provkört! Blir inget köp!!

Ace Ventura
1 240 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
Ja nu har jag ju som vissa redan lagt märke till kärat ner mig fruktansvärt i en s70 2.5T men trots att den blir min 29:de bil så är det min första turbo och så klart har jag ju lite funderingar då ang snigeln på grenröret!

1 Förra ägaren påstår att bilen är chippad! Finns dock inga papper på detta men han påstår att det redan gjordes innan bilen levererades 1998, Kan ja få de bekräftat på volvo eller är de bara bullshit att dom sålde helt nya bilar med chip direkt från volvo?

2 Vad är skillnaden på en T5 och en 2.5T förutom motorstorleken?

På lördag blir det iaf en tur till köping och kolla på bilen! big_smile Tyvärr inte leverans förräns nästa fredag vid köp men det får man väl leva med! wink
Senast redigerat av Aruzo (7 juni 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 juni 2008
Ska alltid finnas dokumentation vad som e gjort med motorn...e de gjort hos fabrikanten så lär den ju vara typad med de å skilja sig på vv jämfört med vanliga 2.5Tor. Men ska också finnas på papper, låter konstigt tycker jag..skulle inte köpa en chiptrimmad bil utan att veta var den varit trimmad och med vad.

1 002 Inlägg
5 juni 2008
Håller med Mortalis. Skulle inte heller köpa en bil utan dokumentation, det låter ju lite skumt måste jag säga.

...

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
5 juni 2008
T5an har väl uppgraderade stötdämpare och bromsar? eller är jag ute och cyklar? ^^
Och dom på volvo borde väl kunna kolla om det sitter ett trim chip i smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Ace Ventura
1 240 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
jahapp imorn bär det iaf iväg till köping med 2 volvo meckar i bilen för att kolla in turbon! Hoppas nu bara den är bra nog att inhandla! Återkommer med bilder och så imorn eftermiddag!

Ace Ventura
1 240 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Åkte iväg kl 9 idag till köping, Väl framme så konstaterar jag att s70in verkligen motsvarar förväntningarna! Blev även positivt överraskad av att det satt 1 sportavgassystem på bilen smile

Det enda negaitva med bilen är att han läckte lite olja fram och abs lampan lyser! Dessutom var busnningen som håller motorn i torpeden slut
Dssutom var packningen på oljepåfyllnadslocket skrot och detsamma med o ringen på oljestickan så där läckte det lite olja! 

I detta läget är jag säker på att jag ska ha bilen!

Dock så vägrar försäljaren varudeklarera bilen, Och han vägrar lämna körgarantin på 1 månad som jag alltid fått på alla andra bilfirmor och så bjöd han 30000 för min s70... Snacka om att tappa suget...

Så jag letar nog vidare... Känns jävla trögt att ha lagt 1000 spänn på bensin bara för det där och inte handlat nån bil..
Senast redigerat av Aruzo (7 juni 2008)

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
7 juni 2008
Hellre 1000:- i soppapengar än å behöva renovera motorn för x-antal tusenlappar

Sök