6704
Sök

Bilen stulen - Bilen hittad - Fälgarna borta!

denkz
323 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Skulle till jobbet igår morse och möttes då av att bilen inte stog kvar. Blev väldigt förvånad.
Jag polisanmälde bilen stulen och ca 40 min senare ringer polisen och säger att dem hittat den i Upplands-bro utan hjul. Då blev jag på nytt förvånad eftersom jag trodde den redan var i delar eller skeppad nån annanstans.

Jag sa till polisen att bärga bilen till en verkstad, sedan satt jag i timmar och försökte få reda på var dem bärgat den. Men blev bara kopplad vidare inom polisen hela tiden. Till slut fick jag numret till assistance kåren. Och får då reda på att bilen inte är bärgad än. Klockan var då 15:00 ca. För dem kunde inte hitta några hjul som passar till en TT!

Så jag fick åka en resa på sammanlagt 10 mil för att lämna 2 av mina vinterdäck till bärgarn.
Ja, bara 2 eftersom tjuvarna hade varit så snälla och satt på 2 st DOTZfälgar med vinterdäck på.

Nu när jag beklagat mig lite så kommer jag till poängen. Fälgarna är alltså stulna. Jag hade Mcgard låsbultar på dem. Bilen hade dessutom väldigt mycket repor som inte var där tidigare.

Men ni som varit med om detta förut, har ni fått pengar för fälgarna utan problem eller är det massa tjaffs ? Kräver dem att se kvitto på fälgarna?

Repor som påträffats vid sådana brott , åtgärdar dem sånt också?
Kan tänka mig att dem sätter sig på tvären och hävdar att dem var där tidigare?

Kollar dem bilens skick i motor osv på verkstan efter nått sånt här? Kan tänka mig att bilen körts väldigt hårt. Skulle iaf jag göra om jag snodde en bil.

Självklart kan det skilja sig mellan olika försäkringsbolag. Bilen har helförsäkring hos IF.

Mvh

Ledsen frisör.

Rocketdog
270 Inlägg
6 juni 2008
jag beklagar hmm  jag antar nog att dom vill se kvitto sin bevis på att du hade fälgarna (  eller e.v vittne / foto ? )

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 juni 2008
är det annat än originalfälgar och av dyrare sort så tvekar jag på att de ersätter sånt till fullvärde, däcken brukar väl värderas ner de också då.

När jag kollade just sånt med if så fick jag till svar att är det alufälgar så ersatte de till nya originalfälgar och hälften på däcken eller vad det var.

Stereoanläggning var väl upp till 5000:-, hade man stort ljudbygge skulle det försäkras för sig för att få ut något vid stöld, säkert får man göra samma om man har exklusiva fälgar och förvänta sig full ersättning.

Iofs är originalfälgar rätt dyra, så det kanske blir en slant.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 juni 2008
Hur if är vet jag inte men dom flesta andra ger väl upp till 20K med låsbult ??

Tror trygghansa hade upp till 20K om man inte hade låsbult.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 juni 2008
TBOC_Razor skrev:

Om bolagen vill vara bråkiga och frågasätter om man hade låsbultar och kräver att det bevisas att de var på vid stöld då hmmhmmhmm

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

denkz
323 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Om bolagen vill vara bråkiga och frågasätter om man hade låsbultar och kräver att det bevisas att de var på vid stöld då hmmhmmhmm

Jo precis, jag vet inte hur jag ska bevisa detta. Jag hade förpackningen till låsbultarna kvar. Men den hade jag glömt i bilen, Jag tror att dem tog det.

998 Inlägg
6 juni 2008
VLN skrev:
Martin 9-3 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jo precis, jag vet inte hur jag ska bevisa detta. Jag hade förpackningen till låsbultarna kvar. Men den hade jag glömt i bilen, Jag tror att dem tog det.

Oftast så vill dom ha bildbevis på att du verkligen hade dom fälgarna på och låsbultar.

Råkade för något liknande dom stal min bil men dom kom inte ut ur P-garaget behövs en bricka för att komma ut och den har jag inte i bilen, så efter att ha slagit in 4 bilars rutor utan att hitta någon så lämnade dom bilen. Bucklig och repig, men som tur var hade jag tagit bilder på den i vintras, både ut och invändigt. Då kunde dom se vad som saknades och vad som var trasigt. Jag fick ut allt på försäkringen, utom däcken, för där hade jag inget kvitto eller bild och kunde inte bevisa hur stort slitage dom hade gjort på däcken. Däcken hade 4mm (vinter däck), efter dom hade kört runt runt i garaget så var det 2.5 mm kvar och sned slitna. Liksom tack för det.

Har du inget kvitto på dom? eller är det orginal?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 juni 2008
Martin 9-3 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Tror du att det här skulle räcka??:

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=362609

Hehehehe tongue

Men iaf, VLN: kontakta ditt försäkringsbolag om det här om du inte redan gjort det, skitsamma att det är helg, alla försäkringsbolag brukar ha jour-nummer att ringa.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

denkz
323 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Martin 9-3 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Tror du att det här skulle räcka??:

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=362609

Hehehehe tongue

Men iaf, VLN: kontakta ditt försäkringsbolag om det här om du inte redan gjort det, skitsamma att det är helg, alla försäkringsbolag brukar ha jour-nummer att ringa.

Jag kontaktade dem samma dag som jag upptäckte att den var borta. Men har inte gjort en skadeanmälan än dock. Tänkte vänta med det tills jag kollat över bilen noga. Vill inte missa nånting.

Sök