500.000 vad ska jag göra av pengarna?

MercaPOWER Avstängd
8 juni 2008 · 174 Inlägg

Siarnaq skrev:
Lägenhet och familj kommer först min vän.

Man kan inte leva i en bil.

Cheva van?? big_smile ;D

s15 vingåker
8 juni 2008 · 68 Inlägg

Köp något bra för pengarna

Drive Nice!
Westergren Large Cap
8 juni 2008 · 1 816 Inlägg

Spara.

XIPS
8 juni 2008 · 27 Inlägg

Fan vad alla ska spara, vad sparar ni till?? till nästa liv som inte kommer eller?? visst lite kan man ju spara men varför spara 400k av 500?? man kan ju lika gjärna dö imorron eller om ett år å vad va meningen med att spara då?? nä spara lite å köp något kul en kul bil eller något liknande.

Skulle man skrivit något här?
Decibel
8 juni 2008 · 2 911 Inlägg

Gå till banken och placera 200, sen köp en rolig kärra för ~200 och lägg resten på lite unikhet, d.v.s. göra en kärra som Du gillar och med stuk och lack ingen annan har.

roxe Jesus didn´† Tap
8 juni 2008 · 1 146 Inlägg

Flytta från södertälje.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Grantomta
8 juni 2008 · 216 Inlägg

köp nåt hus lr lägenhet just nu är de bättre än aktier för hus och lägenheter bara siger i pris

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Volvo 940 "voc" (1991)
AndersWestlund Avstängd
8 juni 2008 · 99 Inlägg

airflow skrev:

r-ted skrev:
har du ett bra boende, möbler osv.... alltså du har 500 000kr att lägga på bil ?

då skulle jag satsat på nått kul tex M5 E60, Ferrari 355, porsch 996 gt3 listan kan göras lång

varför köpa penisförlängare för hela slanten? wink

Ferrari 355 är ingen penisförlängare, eller jo på mitten på 90-talet.

Volvo V70n (2001)
Ellertz Norrlänning
8 juni 2008 · 1 453 Inlägg

Hmm. skrev:

C-Douglas skrev:
Jag hade gått pilotutbildning på http://www.flyguppdraget.com/

Kanske finns lite nyare skolor nu var ett tag sen jag var insatt i det, men flyguppdraget verkade vara bästa för pengarna. Man kan ju även dra till sydafrika eller usa. Men Sydafrika skulle jag nog inte våga mig ner till i dagsläget.

Det kostar ju bara 160'000 kr för en boeing 737 kurs?... fan vad najs smile. Ska man skippa ingenjörsutbildningen kanske ?


eller fattar jag det rätt ? =P... 160'000kr kan väl inte vara sant ? =P

joo de är rätt, men innan du tar de måste du ta massa andra certifikat som kostar skjortan smile

Angående pengarna, ja skulle nog lagt de mesta rakt ner i aktiernas underbara värld, just nu när börsen är nere lågt så finns de stora chanser att tjäna pengar... Tänk bara volvo aktien som 3 dubblats på 5 år nästan..  de är 1.500 000 om han gjort de.. och att leva på räntor som vissa skrev var 4.47 % så skulle han tjäna 22000 per år.. De överlever man inte på smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
FireTraXX DFFL
8 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Placera hälften hos en aktiemäklare, spendera andra hälften på playan i sommar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mazter clio sport
8 juni 2008 · 54 Inlägg

Köp det du vill ha. lev dagen som vore din sista. kul spara dina pengar sen händer något med dig så ha du inte haft något kul för dom alls, tyckr man ska roa sig så länge man lever å inte tänka för långt fram.. vem vet om man lever om 24 timmar?

Mazter *ThE oNe AnD oNlY*
Roundcube
8 juni 2008 · 801 Inlägg

det hade juh blivit en rätt schysst pension annars.

_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
8 juni 2008 · 106 Inlägg

Eller sluta skylta med ditt rikemansproblem.. "det är så synd om mig jag har så mycket pengar så jag inte vet vart jag ska göra av dom.." seriöst om du inte är någon brat eller handlar upp pappas pengar så säg inget om det..

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
FireTraXX DFFL
8 juni 2008 · 9 020 Inlägg

OpelBertone skrev:
Eller sluta skylta med ditt rikemansproblem.. "det är så synd om mig jag har så mycket pengar så jag inte vet vart jag ska göra av dom.." seriöst om du inte är någon brat eller handlar upp pappas pengar så säg inget om det..

Sluta vara avundsjuk.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AndersWestlund Avstängd
8 juni 2008 · 99 Inlägg

OpelBertone skrev:
Eller sluta skylta med ditt rikemansproblem.. "det är så synd om mig jag har så mycket pengar så jag inte vet vart jag ska göra av dom.." seriöst om du inte är någon brat eller handlar upp pappas pengar så säg inget om det..

Men pengar följer problem, så han är ursäktad, att så många snålar med pengar och sparar är pga pengar gör en snål, mycket vill ha mer.
Men spenderar man inte pengarna så är man inte rik i mina ögon. Det kommer alltid nya så varför oroa sig för det, lev för dagen istället som nån annan skrev.

Volvo V70n (2001)
Decibel
8 juni 2008 · 2 911 Inlägg

Pengar blir man inte glad av.
Däremot blir andra sura av det

Senast redigerat av Decibel (8 juni 2008)

FireTraXX DFFL
8 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Decibel skrev:
Pengar blir man inte glad av.
Däremot blir andra sura av det

Det är inte pengarna som gör en lycklig, det är kunnandet av att peka på vad man vill ha och få det som gör en lycklig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
airflow Avstängd
8 juni 2008 · 653 Inlägg

FireTraXX skrev:

Decibel skrev:
Pengar blir man inte glad av.
Däremot blir andra sura av det

Det är inte pengarna som gör en lycklig, det är kunnandet av att peka på vad man vill ha och få det som gör en lycklig.

Haha åhh... Du bara njuter av att hålla på va?

Jag har rätt i vad jag än säger.
AndersWestlund Avstängd
8 juni 2008 · 99 Inlägg

FireTraXX skrev:

Decibel skrev:
Pengar blir man inte glad av.
Däremot blir andra sura av det

Det är inte pengarna som gör en lycklig, det är kunnandet av att peka på vad man vill ha och få det som gör en lycklig.

Stämmer, men kraven på bilen är högre.
Har en kompis som byter bil 5-6 gånger om året, nu kör han en lp640 men den är tråkig i hans ögon nu, och flera månader gammal.
Själv skulle jag dödat för en sån bil, men för honom är det ju en mellanklass bil och inget extra.

Volvo V70n (2001)
johnny_Rebel The south shall rise again
8 juni 2008 · 39 Inlägg

Köp en dodge ram cumminsdiesel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang