Varför slösa upp alla pengarna med en gång? Ja hade köpt en porsche 993, hade du haft pengar till en så dyr bil innan hade du köpt då så gissar på att de är snabba pengar du fått.. så köp en 993 så slipper du förlora en massa pengar som du kommer göra på de flesta andra bilar! Eller en supra hade jag köpt då..
Jag hade köpt en insatslägenhet för att på så sätt sänka månadskostnaden och på så sätt spara pengar dom resterande pengar om det blir några kvar hade jag satt in på fondkonto och låst det under ett år så man inte kan röra dom för bara känslan av att ha mycket pengar eller nått som är värt något är skön och då menar jag inte någon bil för det är rena förlusten om du nu skulle sälja bilen , och tro mig köper du en fin bil (dyr) och sedan det har gått ett halvår så är du inte så nöjd längre och sedan tanken på att du kommer förlora pengar när du säljer den är inte rolig.
Tänk att kunna köpa 1.000.000 tuggummin! Då hade man varit kung (iaf på vilken lågstadieskola som helst)! Annars kan du alltid köpa min bil för 300.000 så har du ju 200.000 kvar att göra vad du vill med...
Lägg 100.000 på hojkort och hoj, sedan 50-75.000 på att förbättra levnadsstandarden. Sätt 25-50.000 på ett nödfallskonto som du lätt kan komma åt, spara resten (blir runt 300.000) på Forex eller vart det nu är bäst! Du har redan schyssta bilar
Det jobbiga är att man egentligen inte kommer så långt på 500k som man kan tro...
När jag var 20 så fick jag 275 000kr, köpt ett par bilar o lite annat kul, kan säga att jag ångrar att jag hade köpt allt det när vi köpte hus ett par år senare, hade varit bättre att lägga pengarna på boende så man bor billigt, då kan man ändå ha råd med roliga bilar osv. Svårare att låna pengar på en bil för att köpa hus/lägenhet än tvärt om
Om jag nu räkna rätt på windowsminiräjknern så har du 800000 på ditt forexkonto med 4,75% ränta om 10 år
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Lägg 100.000 på hojkort och hoj, sedan 50-75.000 på att förbättra levnadsstandarden. Sätt 25-50.000 på ett nödfallskonto som du lätt kan komma åt, spara resten (blir runt 300.000) på Forex eller vart det nu är bäst! Du har redan schyssta bilar
Det jobbiga är att man egentligen inte kommer så långt på 500k som man kan tro...