6764
Sök

Funderingar om autosol

Volvo850se
9 juni 2008
Trådstartare
Hejsan...

Ja undrar kan man vaxa bilen med autosol en del påstår det, men att man måste vara försiktig om man gör de med maskin...

Så man inte har för höga varv då bränner man lacken ..Nån fler som hört detta...

Mvh////Björn,..

Skaune
9 juni 2008
Trådstartare
Är inte autosol bara för att få upp glansen på olackade metaller?? hmm borde ju inte vara så snällt mot lacken väl?

304 Inlägg
9 juni 2008
Det går polera upp lacken med autosol om lacken är lite matt å så.

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

644 Inlägg
9 juni 2008
Autosol går att använda för att polera lacken istället för rubbing,man måste alltså vaxa efteråt, annars har man snart sabbat lacken...

1 723 Inlägg
9 juni 2008
albin715 skrev:
Det går polera upp lacken med autosol om lacken är lite matt å så.

japp. polerade en del av huven på min slitna 245a för ett år sen. det glänser än. smile

1 833 Inlägg
9 juni 2008
Autosol är ett grövre slipmedel än vad rubbing är. Så om det är riktigt illa kanske det kan funka bättre med autosol än med rubbing. Testa rubbing först är mitt förslag.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

730 Inlägg
9 juni 2008
Autosol funkar finfint på krom och illa behandlade lacker men jag föredrar om man skall göra en underhållningspolering med autoglym eller liknande då de inte är riktigt lika starkt och fräter i lacken...

Fölkesberg Racing =)

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
9 juni 2008
Kan du hantera en polermaskin och det är en solid lack du ska polera så kan du säkert få ett bra resultat, men skulle jag göra det skulle ja minst göra poleringen i 3 steg: autosol, rubbing, vax.

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
9 juni 2008
Nu vet jag inte hur mycket erfarenhet du har av polering med maskin men skulle inte ge mig in på det om jag var du , då autosol som tidigare nämnt innehåller väldigt mycket slipmedel så är risken väldigt stor att det blir "polerrosor" om du inte använder det på rätt sätt!
Vad för maskin har du tänkt att använda dig av?
Men vad du än gör så försök inte att polera med autosol för hand!

Skulle hellre inhandlat något medel som är tillverkat just för det ändamålet!

MVH Chrille
Senast redigerat av _Norrland_ (9 juni 2008)

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Smålänning
7 887 Inlägg
9 juni 2008
Får att svara på huvudfrågan:

Nej. Autosol är ett slipmedel, inte vax... Bilen kan rosta satan om du inte vaxar efter en autosolbehandling.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök