6713
Sök

kort datum på min vindruta, tips å råd?

Krom-fascisten
439 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Tjenare! Nu är det så att det har vuxit en sprika rakt upp i synfältet, vilket jag befarar att jag måste skaffa ny vindruta om ett halvår( då jag skall besikta bilen). Det handlar om en volvo 740 88:års modell.

Nu till frågorna.. Vad kostar en framruta? Jag kollade på bildelsdatabasen där nån nisse ville ha 700spänn för en, en annan "ful-ruta" för 500kr.
Skall man låta en glasmästare byta rutan åt en; det går säkert till, dock troligen svindyrt, Hur dyrt?
Så budget jag är, är det värt för mig att jag försöker mig på att byta ruta själv? Umh, vad bör jag tänkta på då? Jag är allmänt hygglig händig, men aldrig bytt nån ruta nångång.
Eller avråder ni mig att pilla med sånt själv?

//yeahman

5 198 Inlägg
9 juni 2008
knäck rutan å du får en ny fin för självrisken +20% eller nåt.. dumsnålt å görta det själv.. med tanke på läckage å sånt..

1 327 Inlägg
9 juni 2008
Lämna in och byt till en ny ruta är mitt råd. Kostar nog inte så mycket till en 740.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
9 juni 2008
Kirra fram en ny ruta, men be en bilglasmästare byta den åt dig. Borde inte vara allt för dyrt.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
9 juni 2008
Har man halvförsäkring kostar de väl runt 1500 och då är de ju med montering hos en glasmästare. Det är vad jag och några andra betalat.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

5 198 Inlägg
9 juni 2008
samma här.. så  jag skulle aldrig fixa det själv..

Krom-fascisten
439 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
Har man halvförsäkring kostar de väl runt 1500 och då är de ju med montering hos en glasmästare. Det är vad jag och några andra betalat.

Men daaah!, Halvförsäkring på en 740:rolleyes:, Jag kör endast trafik, antar då tyvärr att de kostar något mer:/ ,kollade på bildelsdatabasen, där det fanns vindrutor för billigast 500kr, och då hade den hängt med från 1985, och såg ut därefter. Sedan så har jag hört av farsan att han trodde de skulle kosta minst 1500 för glasmästarn att monstera på den. Om jag kunde montera själv hade jag åtminstånde kunnat spara nån lax minst.big_smile
Dock skulle de kännas bajs om den sprack en vecka senare, eller vid monteringen.mad

Alternativt hetssälja av bilen innan besiktning, som är om ett halvår, och köpa en annan bil:P, fast helst inte då.

Sök