SpeedArt - Evolution 3 "StreetEdition"

Joomp
6 augusti 2008 · 14 Inlägg

fy fan va man e avis på era Evo grabbar, man kanske skulle sluta med alla macdonalds besök o börja spara, 3an är ju snyggast iaf, no doubt

Keep up the good work

Japs-Jens
6 augusti 2008 · 1 503 Inlägg

Den här har man ju fan sett i K-holm tror ja! Brukar åka några evos ute på kvällarna smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
SpeedArt
6 augusti 2008 · 63 Inlägg

Oboy6 skrev:
Den här har man ju fan sett i K-holm tror ja! Brukar åka några evos ute på kvällarna smile

Finns ju ett par stycken. Dock har inte min rullat runt allt för mycket i stan, ordningsmakten och jag har inte samma inställning mot mn bil. Hm.

Car´s are art!
_Rille
6 augusti 2008 · 623 Inlägg

Grymt fin E3.a Får ta å fixa en evo träff som griffin snacka om.. skulle va roligt..
Såg den på Action Meet i lördags.. fin som fan.. men det va två som låg och sov i bilen haha smile

nismo
Griffin Galen!
9 augusti 2008 · 723 Inlägg

Flandrs skrev:
ja en evo träff vore la roligt smile

på tal om att sova i evo's... fruktansvärt oskönt, mattias intog någon slags fosterställning i baksätet på sin bil, jag å larsson paxade sovplats i framstolarna på min i besiktningskön på mantorp.
mats han sov under sin marabou handduk smile
så trött samt att man inte fick köra sad

haha det var ju fint att sova under handuken i evon. som ett fem stjärningt hotel nästan big_smile

Speedart> ska du testa köra tider med bilen?? vore ju fint att spöa av Mattias gamla tider med den setupen wink

Mvh Mats

SpeedArt
12 augusti 2008 · 63 Inlägg

Efter att ha ölat på kvällen och sovit i passagerar stolen under en filt var man inte allt för pigg under dagen. Blev en lite powernap sedan hemfärd i regnet.

Griffin: Inte allt för mycket. Provade lite starter, fick varva lite lätt så att säga. 7000-8000, så funkade det. Var ute och bjöd en polare på några pulls och lite munkar. Efter sista snurrarna bar det iväg tillbaka till garaget. Utanför garaget hördes det något missljud, hoppade ut och letade lite och kom från turbon troligen. Tomvarvade lite och så försvann det... Plockade blort lite och kände på turbon och den var som den alltid varit. Bröt ihop, stängde dörren låste garaget, gick på ölen i stället.

Sitter och funderar på om man ska åka hemåt sverige igen och ta sig en titt på vad det kan va för fel.

Car´s are art!
Griffin Galen!
16 augusti 2008 · 723 Inlägg

fan vad tråkigt.
missljud och meck är ju ett måste för en evo ägare big_smile
jag hoppas att det inte är någe allvarligt ialla fall!
Mvh Mats

SpeedArt
2 oktober 2008 · 63 Inlägg

Missljudet kom av att bultarna som håller avgashuset och resten av turbon har skakat loss. Ska försöka fixa det i helgen...

Var ju ett tag sedan man körde med bilen nu. Får jag ihop funktionen av bilen i helgen så ska det ut och lekas på en högre nivå! Munkar-Munkar-Munkar! Lite för skoj!

Car´s are art!
KHRacing
14 januari 2009 ·

SpeedArt skrev:
Missljudet kom av att bultarna som håller avgashuset och resten av turbon har skakat loss. Ska försöka fixa det i helgen...

Var ju ett tag sedan man körde med bilen nu. Får jag ihop funktionen av bilen i helgen så ska det ut och lekas på en högre nivå! Munkar-Munkar-Munkar! Lite för skoj!

MIn turbo lossnade emot grenröret på vår första träning i höstas.

hade glömt låsbrickor.
men löste detta genom att ta en i taget & byta utav att ta av själva snurran,  det finns två slags riktiga låsbrickor, den vanliga sorten som är en bricka somkapats upp & så finns det varianten med massa "kapningar" runt om hels brickan, kör på denna varianten så slipper du att dte lossnar igen

lycka till !

SpeedArt
13 mars 2009 · 63 Inlägg

Löste det med att dra en "vanligbult" sedan en låsbult(sådan som är klämd i ena änden). Funkade utan problem då.

Nu står bilen i garaget i väntan på att bli ihop skruvad. Har varit på semester i asien i 2 månader så har inte blivit mycket skruva. Ska dock bara fixa lite små grejer, bland annat dra på lite nytt avgasbandage på grenröret. Var tvungen att dra bort det gamla, var nämligen tvungen att svetsa lite sprickor. Snubben som gjorde det missade tydligen lite... Slarvig kille, eller hur Mattias? Nej men var inget större, sånt som blir. Borde vara fart på bilen igen slutet på nästa vecka.

Car´s are art!
SpeedArt
30 mars 2009 · 63 Inlägg

Då har bilen letat sig ur garaget. Blev en lite prov tur och allt verkade funka som det skulle. Ska fixa lite mer saker idagarna som kommer. Åker dock till Brasilien på onsdag...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/32234/607834_2ey3js.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/32234/607835_0ih156.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/32234/607838_gr5urc.jpg

Car´s are art!
Portal Filkörning?
30 mars 2009 · 852 Inlägg

Va fasen... har du nått emot gamla kalla, härligt ruggiga Sverige ? sad

våren e ju på väg nu! tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang