Snälla poliser:)?

Vlado
11 juni 2008 · 15 Inlägg

Hej dela med er historier ni haft, med "snälla poliser" dvs dom lät dig komma billigt undan
Med antingen sänkd bot, eller att dom bara varna dig medans du borde förlorat körkort... etc etc

Jag har sj aldrig varit med om det:)


Men en kompis med en rutten Mitsubishi som bara funkar till 4e växeln, körde 170 på en 70väg
Polisen stoppa han, Kvinnliga polisen tyckte  så synd om han ..å lät han gå med en muntlig varning!tongue

Senast redigerat av Vlado (11 juni 2008)

Superdtm i övrigt värdelös.
11 juni 2008 · 613 Inlägg

haha tänk om alla poliser va sånna tongue

FireTraXX DFFL
11 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Åkte fast i farkontroll.
Körde i 86km/h enligt mätningen men eftersom att det var min födelsedag så sänkte hon det till 85km/h.
Så istället för 2400kr så blev det 2000kr.

Att jag är charmknutte numero uno hjälpte säkert. tongue roll

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

FireTraXX skrev:
Åkte fast i farkontroll.
Körde i 86km/h enligt mätningen men eftersom att det var min födelsedag så sänkte hon det till 85km/h.
Så istället för 2400kr så blev det 2000kr.

Att jag är charmknutte numero uno hjälpte säkert. tongue roll

Sjysst.... grattis så hon då

Edvinoo Hetast Just Nu!
11 juni 2008 · 1 355 Inlägg

ja blev stoppad igår för alkotest o visa körkort, hon gick runt bilen lite ( har tonade framrutor,tonade bakljus,tonade sidoblinkers och tonade sidomarkeringsljus big_smile ) hon kollade lite börja lé o sa att de bara va att köra vidare och att hon hoppas att inte nån som kan lite mer om bilar inte stoppar mig...

sket på mig o drog vidare big_smile

Inspiration comes standard
Memme I'am AWESOME..
11 juni 2008 · 2 783 Inlägg

La på en 50 väg, så kom jag väl upp i 60-65 .. Så va de en polis som tog mig me laser. Men så gick den andra polisen fram till mig en kvinnlig polis då och fråga efter körkortet och så fick ja blåsa.. Så lekte jag att ja inte visste hur ja skulle blåsa i alkotestet så skratta hon och sa : Haha, jag vet om att du vet hur man ska blåsa men bara för att du verkar charmig och trevlig så slipper du böter så kör du vidare ^^..

Bara tacka o ta emot lixom! big_smile

Ps. Hon va sjukt fin den kvinnligpolisen (A)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

emijl skrev:
La på en 50 väg, så kom jag väl upp i 60-65 .. Så va de en polis som tog mig me laser. Men så gick den andra polisen fram till mig en kvinnlig polis då och fråga efter körkortet och så fick ja blåsa.. Så lekte jag att ja inte visste hur ja skulle blåsa i alkotestet så skratta hon och sa : Haha, jag vet om att du vet hur man ska blåsa men bara för att du verkar charmig och trevlig så slipper du böter så kör du vidare ^^..

Bara tacka o ta emot lixom! big_smile

Ps. Hon va sjukt fin den kvinnligpolisen (A)

mm kvinnor i uniform e mumma det

Pekkis
11 juni 2008 · 36 Inlägg

en fredag ett par dagar före jul förra året hade jag bråttom till ett julbord som jag var skapligt försenad till. jag låg på skapligt på en 70 stäcka utanför Askersund då jag kom ikapp en liten vit minibuss som jag utan att tänka mig för blåste om i sisådär 100km/h. Men jag blev starkt varse om att det var en polis när både blåljus sytes i backspegeln och siriner hördes. jag stannade snällt och ut for ett gäng poliser "civilklädda" en komfram och flashade sin bricka och man fick sig en skaplig utskällning till en början och massa hot om att nu ryker kortet. Men han lugnade ner sig och sa att de skulle ta kortet direkt om det inte vore så att de ville hem till sina familjer. Så efter lite konversation så fick jag åka. Och döm om min förvåning när jag såg att jag hade blåst om en riktig polisbuss alltså inte en civil. satan vad stressad man är när man inte ser att det var en sådan man blåser om. kan ju tänka mig minerna och ropen inne i bussen när man blåste om dem hahaha. Tack till insatssyrkan i Stockholm "som hade varit på övning i Karlsborg" för jag fick behålla kortet. får skylla på att det var mörkt ute. men lite Trög man kände sig haha

Senast redigerat av Pekkis (11 juni 2008)

When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end
Memme I'am AWESOME..
11 juni 2008 · 2 783 Inlägg

gamlingen skrev:

emijl skrev:
La på en 50 väg, så kom jag väl upp i 60-65 .. Så va de en polis som tog mig me laser. Men så gick den andra polisen fram till mig en kvinnlig polis då och fråga efter körkortet och så fick ja blåsa.. Så lekte jag att ja inte visste hur ja skulle blåsa i alkotestet så skratta hon och sa : Haha, jag vet om att du vet hur man ska blåsa men bara för att du verkar charmig och trevlig så slipper du böter så kör du vidare ^^..

Bara tacka o ta emot lixom! big_smile

Ps. Hon va sjukt fin den kvinnligpolisen (A)

mm kvinnor i uniform e mumma det

Hell yeah! Frun i framtiden får gärna vara snut (A) haha..

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

Hade 2 st här hemma en gång... söta saker,,, men de ville inte komma in på kaffe :-(

patrikke
11 juni 2008 · 1 749 Inlägg

Jag blev stoppad på min semester en gång.
Det var ca 35 mil hemifrån och jag låg i omkörningsfilen och åkte lite för fort på en 2 filig 50 väg.

De frågade var jag kom i från och när jag svarade att det var 35 mil bort så skrattade de och skakade på huvudet och lät mig köra vidare.

Grejen med det hela var att jag körde a-traktor då.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Vlado
11 juni 2008 · 15 Inlägg

Pekkis skrev:
en fredag ett par dagar före jul förra året hade jag bråttom till ett julbord som jag var skapligt försenad till. jag låg på skapligt på en 70 stäcka utanför Askersund då jag kom ikapp en liten vit minibuss som jag utan att tänka mig för blåste om i sisådär 100km/h. Men jag blev starkt varse om att det var en polis när både blåljus sytes i backspegeln och siriner hördes. jag stannade snällt och ut for ett gäng poliser "civilklädda" en komfram och flashade sin bricka och man fick sig en skaplig utskällning till en början och massa hot om att nu ryker kortet. Men han lugnade ner sig och sa att de skulle ta kortet direkt om det inte vore så att de ville hem till sina familjer. Så efter lite konversation så fick jag åka. Och döm om min förvåning när jag såg att jag hade blåst om en riktig polisbuss alltså inte en civil. satan vad stressad man är när man inte ser att det var en sådan man blåser om. kan ju tänka mig minerna och ropen inne i bussen när man blåste om dem hahaha. Tack till insatssyrkan i Stockholm "som hade varit på övning i Karlsborg" för jag fick behålla kortet. får skylla på att det var mörkt ute. men lite Trög man kände sig haha

haha hur kan man missa en Polis VAN bil:P
Aja grymmt mycket tur hadde du iaf:)

engolf
11 juni 2008 · 3 235 Inlägg

emijl skrev:
La på en 50 väg, så kom jag väl upp i 60-65 .. Så va de en polis som tog mig me laser. Men så gick den andra polisen fram till mig en kvinnlig polis då och fråga efter körkortet och så fick ja blåsa.. Så lekte jag att ja inte visste hur ja skulle blåsa i alkotestet så skratta hon och sa : Haha, jag vet om att du vet hur man ska blåsa men bara för att du verkar charmig och trevlig så slipper du böter så kör du vidare ^^..

Bara tacka o ta emot lixom! big_smile

Ps. Hon va sjukt fin den kvinnligpolisen (A)

Ja, fy fan, snygga tjejer i polisuniform är HOT:)
Fick du hennes nummer?

gamlingen
11 juni 2008 · 5 198 Inlägg

114 14 va cool

Mortalis VW-nörd?
11 juni 2008 · 4 332 Inlägg

Fick en snäll som släppte mig med en varning under prövotiden trots att jag borde blivit av med kortet så de sjöng om de.
Går inte in på närmare detaljer tongue Men men, var väldigt bussigt, han var ju iof inte i tjänst så kanske var därför han va lite hygglig, med fru med i sin bil o grejer...men man lärde ju sig o ta de lugnt o inte tro att snuten sitter bara i volvo/saab tongue

Senast redigerat av Mortalis (11 juni 2008)

easy
11 juni 2008 · 63 Inlägg

Har än så länge bara mött på snälla poliser jag smile
Har varit flera gånger som man egentligen skulle fått rejäla böter men jag har klarat mig helt varenda gång.. peppar peppar smile

AeroMalm BMW fantast
11 juni 2008 · 1 172 Inlägg

min polare lekte med sin 200a på en  stor tom parkering... någon hade ringt och gnällt... så polisen kom, och tog han på bar gärning när han gick på bredsladd i hög hastighet... dom sa att han kunde åkt fast ordentligt för vårdslös het m.m men dom ploca fram deras bötesbok och hitta några lättare punkter som att han inte höll hastigheten på parkering coch följde pilanvisningarna... fick 1500 totalt... coh då slappa han pröjsa för han körde utan bälte med...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
christofer_k Vorsprung durch Technik
11 juni 2008 · 2 432 Inlägg

under moppetiden  vart jag stoppad 2 gångar  pga fortkörning med olaglig moppe  första gången  så stoppa  eligt de flesta "stans suraste polis" han tog och testa moppen  m.m  när jag  fick åka i bilen med den andra polisen  så satt vi och prata medans den andra polisen körde ca 100 med min moppe framför  då sa han mitt i allt att vi skiter i de hära efter som vi har sett dig och du kör på ett laglit sätt och leker inte och så.. fan va glad jag vart fick fortsätta å köra vidare  andra gången kom jag och parkera utanför frasses så var de nå unga poliser som  börja snacka om hur deras fs1or var så trimmade m.m  också lät dom mig köra vidare

smile

Lardi SQ
11 juni 2008 · 1 343 Inlägg

körde i ett samhälle precis där hastigheten går från 50-70, så skylten kom å ja gasa till (bara de att hade pappas golf 88 gtd med trasig toppackning och spridarna läckte som fan så den rök svart så in i helvete om man bara röde gasen.. ja de kom en polis precis när ja gasa till å POFF ett moln, gissa om dom följer efter.. men de såg inte ja så in på våran grusväg där ja bodde, en raka kommer innan.. flera kilometer till närmsta hus så ja bränner upp i 100-110 på vägen, saktar in när kurvan kommer å då kollar ja i spelgen.. polisen ligger ca 5meter  bakom.. aj då...

blir stoppad, dom kommer ut.. 2 st.. dom börjar fråga om de gick en aning fort, ja ba "nä de tror ja inte"
sen fråga dom om ja hade taxi kort...  ehhh? 
ja bah, va? de är juh en vanlig bil? ja skulle bara kolla sa han (de va efter han kollat på mitt körkort)

polisen
- du den rök lite mkt där..
- ja jag vet, (rabbla upp de som va fel å ska byte de)

sen typ vänder allt å han säger bara.. "coolt, du har diesel, de har vi snutar med.."
vänder sig om sätter sig i bilen å bara åker.. :S

även fast han låg precis bakom mig över 100 på grusvägen...
snäll typ..

Ljudnörd!
Edge EVOLUTION GARAGE
11 juni 2008 · 1 837 Inlägg

Körde företagsbilen, "skulle bara" hämta en byggställning och köra till annat ställe, så hade släp och allt. Hade precis varit hemma och bytt bil då jag kört min egna under dagen.
Kör över krönet och ser polisbilar som stannar folk i båda riktningarna.
Det första som slår mig är: "Fan, plånkan och körkortet ligger i min bil = böter"...

Blir mycket riktigt vinkad åt sidan, då jag var enda bilen i den riktningen.
Pratade lite med polisen och fick säga vad jag hette och vart jag bodde.. typ. 1,5km ifrån där jag vart stoppad, körde som sagt med skyltad arbetsbil och allt som det innebär.

Fick blåsa, men värre än så var det inte. Trevlig polis iaf.
Skall tillägga att detta var en fredag, fint väder och halloween veckan, så det är inte mer än rätt att de stoppar och låter folk blåsa då. wink

//Edge
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang