Hehe som ja sa har ja halva min släkt där nere ifrån så är nere i karlshamn blekinge titt som tätt

och när dom kmr upp e de inte nån av dom har fattat va min morfar som har lite bredare dialekt säger.. dock förstår ja allt men danska e fan grekiska men mkt som påminner om skånskan...
tkd_rille skrev:
E30Tompa skrev:
tkd_rille skrev:
så du hamnar i danmark när du är i skåne? du vet att du måste köra en lång bro eller åka båt då? seriöst du är från uppsala och kan inte stava till danska så nu får du ta och skärpa dig

till och med en skåning kan sätta bokstäverna rätt
Väl klar som fan ja vet va allt ligger... men du kan inte säga att språket inte liknar varandra för isf kan ju inte du kma där nere från

haha och angående stavningen orkar inte äns kommentera

nej så som ni ovanför skånes gräns förklarar vår dialekt är de inte här nere därför påstår jag att ni borde ta en tur genom skåne innan ni ens öppnar käften. jag har bott i skåne hela mitt liv och de har inte varit svårt att förstå en enda skåning. men upplands är de svårare som dalarna
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"