Golf vr6 bra eller an*s?

Zeetro Fartdåre
13 juni 2008 · 217 Inlägg

Har möjlighet att köpa en golf vr6 syncro -95 för ett väldigt bra pris. Den går bra och är tyst och fin i motorn. Nu har den rullat 20 000 lugna mil.. måste jag med 100% säkerhet byta den roliga kamkedjan snart? Har fått olika bud.. vissa säger kör tills det börjar rassla och andra tycker man ska byta endå vid typ 18 000 - 20 000 mil.. hur bra köp det än är nu vill jag inte hosta upp 20000 på ny kedja om några veckor. Provkört den några gånger och är ju grymt rolig bil att köra.. skulle bli perfekt som andra bil till jobbet

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
Zairon Tyskstuk.se
13 juni 2008 · 630 Inlägg

när bytte han kedjan senast?
20000kr kommer det knappast att kosta om du skulle behöva byta, men rasslar det inte så är det ingen fara.
Det finns ingen riktig serviceintervall på kedjorna... dom kan hålla 100 mil.. eller 10000 mil... smile

Zeetro Fartdåre
13 juni 2008 · 217 Inlägg

Som jag tolkar det är den inte bytt alls. Tyckte jag läste här på forumet att det kostar typ 18000-20000 att byta kedjan

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
evilaudio
13 juni 2008 · 16 195 Inlägg

Zeetro skrev:
Som jag tolkar det är den inte bytt alls. Tyckte jag läste här på forumet att det kostar typ 18000-20000 att byta kedjan

då kör man tills remmen går av sen köper man ny motor på skroten för de e billigare...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lars-P
13 juni 2008 · 427 Inlägg

Zeetro skrev:
Som jag tolkar det är den inte bytt alls. Tyckte jag läste här på forumet att det kostar typ 18000-20000 att byta kedjan

Maila en VW värkstad och fråga så du vet säkert.

Dock kan in 20k stämma

Zeetro Fartdåre
13 juni 2008 · 217 Inlägg

Jo får kolla vidare på priset.. men dyrt som fan är det iaf.. om man inte har tur och hittar någon som gör det svart

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

Fick svar på ett mail som jag skickade till en lokal lite mindre verkstad.. 38000 ville dem ha för att byta kedjan.. är ju helt sjukt..!

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 juni 2008 · 10 427 Inlägg

En gammal kollega bytte sin på en mindre verkstad för c:a 9000.

VW-verkstaden skulle ha närmare 20k.

Så 38000 lät lite saftigt. roll

Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

haha ja det låter helt galet.. Men någon som vet om det är dyrare för att det är en syncro?

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
Malmoe SSS -12
14 juni 2008 · 3 217 Inlägg

Byt den själv vetja. Polaren bytte på sin 9000 själv, det var inte Svårt... Men tid tog det, tid du får väga mot en bra affär! Annars får du tjäna ihop lite pengar och deala med VW! Du kan ju sägaatt du har deras logga på bilen wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

Nä jag vet inte om den måste bytas.. ska man tro folk på vr6.nu är man dum om man inte byter den vid typ 18000-24000 mil.. men egentligen ska den väll rulla hur långt som hellst. Byta själv står jag nog över.. saknar motorlyft osv.. tror växellådan ska ut med.. låter jobbigt smile

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
st220hgv Chaufför
14 juni 2008 · 418 Inlägg

Ok. Kolla annars på likvärdiga bilar på blocket exempelvis på en som har ny kedja.... Kanske kan vara 10k dyrare men är ju bytt iaf... Annars är ju vr6 en riktigt cool bil me tuff attityd!

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
Zairon Tyskstuk.se
14 juni 2008 · 630 Inlägg

Lämna in den på VAG gör man ju inte, dels för att dom är bra på ta betalt, och dels för att dom är mindre bra på att meka tongue (Säger inte att det är så på alla VAG men jag har haft blandad erfarenhet av märkes verkstäder)
Ring runt till verkstäder där du bor och kolla vad dom ska ha för ett byte!

Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

Nä det är ju sant smile Kan köpa den imorgon.. då jag endå ska resa dit ner.. före det hinner jag inte kolla några verkstäder. Har tittat på många vr6 här omkring.. alla med samma "problem".. går runt 20k mil och kedjan inte bytt. Har en annan som var intressant.. men då får jag inte en 5d och inte syncro

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
crille_86 Fartdåre =)
14 juni 2008 · 147 Inlägg

Du kan få köpa min -97 för ca 28 smile har gått 20.500 mil ca, men inte heller bytt kedja, dock lite andra saker. 5 dörrar, fwd.

Mvh Christian

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!
BMW 325i Touring "Bettan 2" (2006)
Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

hehe okej, värt att tänka på. Dock väldigt långt att åka tongue

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
Karlzzon Bil och MC guru
14 juni 2008 · 272 Inlägg

Hejsan, Polarens har gått 28 000mil utan att byta kedja...som vanligt så håller det längre om man vårdar bilen och byter olja någorlunda ofta och inte häler i vilken olja som helst..varför jag skriver detta till dej är för att du skall veta att du inte e helt "rökt" om bilen gått 20 000 mil för haveriet kommer inte som ett brev på posten utan det kan ta lång tid. Börjar motorn ticka så byt både övre och undre sträckaren så brukar det bli tyst.

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

Tack för det svaret, visar ju som sagt att kedjan kan hålla längre. att byta sträckare är inte alls lika svårt och dyrt?

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
lapin_kulta Maskinmontör
14 juni 2008 · 139 Inlägg

min kjedja har rasslat dom senaste 25tkm och den fungerar ännu...de e bara en dags arbete att byta kjedja men man ska orka också smile

Rwd 4 Fun :D
Zeetro Fartdåre
14 juni 2008 · 217 Inlägg

En dag om man är grymt duktigt? Jag menar motor och låda måste väll lyftas ur?

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang