7190
Sök

Plasta baslåda (grundläggande frågor)

2 914 Inlägg
13 mars 2010
hejssan livar upp denna gamla tråd med en fråga, ajg har tänkt försöka pilla med att plasta, vill inte plasta inomhus för då lär det lukta jävel i 1.5år eller liknande och det var inte jag så sugen på, sedan pesta ner andras garage känns inte så snällt, så jag har tänkt leka ute,

går det med den temperatur vi har här i skeå (kring noll)
har fixat tak över huvudet men det är bara en carport.

stRaend
13 mars 2010
jodå, tar bara längre tid. blanda i LITE mer härdare så går det snabbare. Jag har gjort såhär och det har funkat utan några större problem iallafall. smile

hellaflush!
1 266 Inlägg
14 mars 2010
får sitta med värmepistol annars ;D

2 914 Inlägg
14 mars 2010
stRaend skrev:
jodå, tar bara längre tid. blanda i LITE mer härdare så går det snabbare. Jag har gjort såhär och det har funkat utan några större problem iallafall. smile

så stressad som jag är så är det nog superlungt smile

lite mer?? är det 2.5%??

tål plasten att förvaras i ca -12 grader??

ärs det ser vi ju smile ajja nu har jag inte tid att sitta här smile

då ska jag ut och börja bygga baslåda nu då smile

...!!!???
257 Inlägg
14 mars 2010
kalle_kalle skrev:
hejssan livar upp denna gamla tråd med en fråga, ajg har tänkt försöka pilla med att plasta, vill inte plasta inomhus för då lär det lukta jävel i 1.5år eller liknande och det var inte jag så sugen på, sedan pesta ner andras garage känns inte så snällt, så jag har tänkt leka ute,

Jag hade samma problem som dig i höstas. Jag vågade dock inte chansa och plasta i låg temperatur utan jag valde att lösa saken på följande sätt:

http://i44.tinypic.com/25hkgvk.jpg

Med en 2kW värmefläkt där inne blev det varmt och gott vill jag lova. Kanske inte bästa lösningen för dig men ett tips i alla fall smile

2 914 Inlägg
14 mars 2010
Ompa2000 skrev:
kalle_kalle skrev:

Jag hade samma problem som dig i höstas. Jag vågade dock inte chansa och plasta i låg temperatur utan jag valde att lösa saken på följande sätt:

http://i44.tinypic.com/25hkgvk.jpg

Med en 2kW värmefläkt där inne blev det varmt och gott vill jag lova. Kanske inte bästa lösningen för dig men ett tips i alla fall smile

kanske vore nåt smile
vi får se smile tack för tipset smile

612 Inlägg
14 mars 2010
Läser man i dom riktiga instruktionerna brukar det stå nått om att man inte ska använda polyester under 14 grader, det går klara sig lite lägre men man ska inte hoppas för mycket. Sedan får man tänka på att det inte bara är temperaturen när man gör själva jobbet som gäller, utan under hela härdprocessen - nollgradigt på dagen kan mycket väl betyda tio minus framåt natten...

Sök