5963
Sök

Frågor om: Köpa fälgar via Ebay

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Ja nu e de ju såhär att dollarn e sjukt låg och jag hatar mina fälgar men har inte råd med R32 replikor från Sverige då de vill ha rätt mkt betalt för dom...
Hittade då ett par uppsättningar på Ebay och de verkar landa runt 4-500 dollar.

Nu till frågorna.

* Tull + moms har jag blivit tillsagd av ett par blir runt 37.50% ihop? Dvs säg 450 x 1.4 (avrunda lite) = 630 dollar = 3800-3900 med 6,11 som dollarpris som forex säger nu.
Fine, sen då, fraktkostnad är USPS och går över till svenska Posten, någon som har för erfarenhet vad detta kan kosta?
Det är alltså 4st fälgar, 18" till min goffe..

Hinner tyvärr inte få tag i säljaren då han säkerligen sover eller jobbar osv...

Betalningsalternativen har han angett tipp:

"Buyers can pay for their new wheels with all major credit cards through PayPal’s secure website, checks, and wire transfers. Please note that all orders will be shipped after payment has cleared."

Jag har inte mitt VISA eller Mastercard associerat till Paypal och vill ogärna ge kreditnummer till folk sådär vips, går det att använda e-kort kanske eller är wire transfer nåt å köra på?
Är som kanske märks helt ny på detta, men kanske fler som tänkt köpa t.ex. fälgar från staterna så de kanske gynnar fler.

De trådar jag sett har handlat om stylinggrejer som lampor, kjolar osv o inte hjälpt mig nåt så inga såna inlägg om "finns 2 miljarder trådar", för de gör de, om man ska importera en hel bil.
Senast redigerat av Mortalis (16 juni 2008)

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 juni 2008
Du kan iofs koppla ett av dina kort till pay-pal. Alternativt skaffa ett kort till på din bank med ett eget konto som du sedan bara använder när du ska handla på nätet. Så gör jag.

Wire-transfer brukar kosta en hel del förutom till länder som har Euro, då är det gratis.

Frakten måste du fråga säljaren om såvida du inte ska fixa hela frakten själv från dörr till dörr. Ibland är frakten lite saltad från säljare, orimligt mycket för emballage etc. Jag har vid två tillfällen tagit hem en inredning och en motor från England och det lönade sig rejält att söka upp ett fraktföretag som hämtade grejerna och sedan körde det hela vägen hem till mig.

Tull och sånt, ingen aning. Jag handlar bara inom EU förutom småkrafs. Finns inte fälgarna i England eller Tyskland?

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-R32-STYLE … dZViewItem

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök