4474
Sök

Någon som kan färg koden ?

MTY120
23 januari 2006
Trådstartare
#1
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/9573546199.jpg


Jag skulle villja veta vad färg koden till denna lack är,
jag är helt såld på den.
Senast redigerat av MTY120 (23 januari 2006)

Avstängd
138 Inlägg
23 januari 2006
#2
Volvos omex pearl nr 24-373 kan de va

MTY120
23 januari 2006
Trådstartare
#3
4G63GalantGTI_R skrev:
Volvos omex pearl nr 24-373 kan de va

det är inte volvo´s,
jag vet att det är MC Suzuki Rosa metallic pearl,

ngn bild på den lacken du sa ?
behöver inte vara identisk bara den är snarlik,

433 Inlägg
23 januari 2006
#4
Hör med någon Suzuki försäljare?!
Senast redigerat av xBjorlingx (23 januari 2006)

MTY120
23 januari 2006
Trådstartare
#5
xBjorlingx skrev:
Hör med någon Suzuki försäljare?!

dom tycks inte förstå ngt...
såg ut som fråge tecken,

433 Inlägg
23 januari 2006
#6
Å fan..då kanske det inte var så lyckat..hehe..men testa en annan suzukiförsäljare då? Men ligger inte den där Volvon här på garaget? Finns iaf nån i liknande färg?!

MTY120
23 januari 2006
Trådstartare
#7
xBjorlingx skrev:
Å fan..då kanske det inte var så lyckat..hehe..men testa en annan suzukiförsäljare då? Men ligger inte den där Volvon här på garaget? Finns iaf nån i liknande färg?!

japp den finns på garaget.org har pm:at o skrivt men han tycks inte villja dela med sig av färg koden,

433 Inlägg
23 januari 2006
#8
Ja, då är det den..hehe..såg att nån frågat han om färgkoden förut..men han verkar vrång på den biten =/ jag delar gärna med mig med min färgkod om nån vill ha! =P

MTY120
23 januari 2006
Trådstartare
#9
xBjorlingx skrev:
Ja, då är det den..hehe..såg att nån frågat han om färgkoden förut..men han verkar vrång på den biten =/ jag delar gärna med mig med min färgkod om nån vill ha! =P

hehe, ja han värkade ut det, har även bett folk på tpc (turbo performance club) höra med han men han är snål på den biten ;D Katamaso har också den lacken på sin gammla a4:a , men han kunde tyvärr inte koden hmm får fara åt veckan till någon lackerare dom borde kunna ta fram orginal färg koden, annars om ngn kan den så skulle jag värkligen uppskatta om ngn delade med sig wink

433 Inlägg
23 januari 2006
#10
Nya ägaren har ju den här på garaget..men kunde inte katasmo den så kan nog inte han heller =/ jobbade på en lackfirma i somras..hade du sagt till då kunde jag kanske ta´tt reda på det då ifall jag hittade den i nån pärm eller i datorn..men nu är det lite sent =/

MTY120
23 januari 2006
Trådstartare
#11
xBjorlingx skrev:
Nya ägaren har ju den här på garaget..men kunde inte katasmo den så kan nog inte han heller =/ jobbade på en lackfirma i somras..hade du sagt till då kunde jag kanske ta´tt reda på det då ifall jag hittade den i nån pärm eller i datorn..men nu är det lite sent =/

tackar iaf för visat intresse av hjälp smile

Jag får helt enkelt försöka fortsätta leta wink
Lycka till med bilen,
mvh daniel

107 Inlägg
23 januari 2006
#12
ser gisningviss ut som rosametallic med ytterst lite pearl effekt i tycker mig skymta blå pearl

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

MTY120
24 januari 2006
Trådstartare
#13
Nu är det så att jag har fått fram på vilken mc lacken sitter på,
http://www.blocket.se/vi/5690002.htm?ca=1_13_s

Suzuki GSX-R 750 -95

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Suzuki_GSX-R_750_-95.jpg


Någon som vet ngn sida där man kan kolla upp färg koder till MC'ar ?

433 Inlägg
24 januari 2006
#14
Då kan det nog gå att få fram lite enklare! bara ringa å höra med nån suzuki firma eller någon som lackerar motorcyklar!

1 432 Inlägg
24 januari 2006
#15
Nya ägaren till A4an kan kontakta en färgbutik, den kan läsa av lacken, vilken färg det är och blanda den.... En polare fick göra det på sin GSi... Dock blev den inte riktigt hundra då men jag skulle gissa att det beror på dåligt underarbete eller otur... Men det är inte alltid de lyckas heller på första försöket och då får man bryta ny färg... Det är många showlacker som kommit till på det viset att lackeraren bar blandat lite olika färger, kollat hur den har blivit och sedan lackat... dvs inga som helst orginalfärger tongue

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

MTY120
24 januari 2006
Trådstartare
#16
SpeedOfLight skrev:
Nya ägaren till A4an kan kontakta en färgbutik, den kan läsa av lacken, vilken färg det är och blanda den.... En polare fick göra det på sin GSi... Dock blev den inte riktigt hundra då men jag skulle gissa att det beror på dåligt underarbete eller otur... Men det är inte alltid de lyckas heller på första försöket och då får man bryta ny färg... Det är många showlacker som kommit till på det viset att lackeraren bar blandat lite olika färger, kollat hur den har blivit och sedan lackat... dvs inga som helst orginalfärger tongue

Förra ägaren till den (som lackade den) kunde inte ens koden, nya ägaren har inte svarat då jag försökt nå han hmm

1 432 Inlägg
24 januari 2006
#17
Nä men han kunde säkert inte koden för att den va blandad av honom själv.. dvs att det inte är någon standard färg... Därför kan man kontakta en färghandel som kan analysera lacken.. smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

638 Inlägg
25 januari 2006
#18
Visa upp bilden för någon lackfirma så gör dom färgen åt dig? Dom borde kunna gå efter en bild.

Kommer väl nånting här snart!

MTY120
25 januari 2006
Trådstartare
#19
Renjägarn skrev:
Visa upp bilden för någon lackfirma så gör dom färgen åt dig? Dom borde kunna gå efter en bild.

det är ganska svårt att gå efter bild,
eftersom ljuset kan ljuga ganska mkt,
men har iaf hittat färgkoden nu,  ska bara få fram ett ca pris på liter pris
om det inte är på tok för dyrt så blir det ny lack nästa månad wink

71 Inlägg
25 januari 2006
#20
Fråga på www.sporthoj.com!


Sök