Holmqvist 9-5 Aero

Derbi
20 juni 2008 · 1 531 Inlägg

Köpte mig en Saab 9-5 Aero -04 den 29 Februari i år. Några större planer hade jag till en början inte med bilen men med tiden har dom vuxit. Än så länge har det inte blivit så många men fler är på gång.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/379177_9cg2nc.jpg
Så här såg den ut när jag köpte den



https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/379180_4mjdr1.jpg
Första ändringen på bilen blev nya 17" Blade fälgar.

Efter detta har även ett Open air kit från Speedparts hittat hem under huven.

Toning, nya blinkers, lacka broms ok osv osv är på gång. Saker är beställda. Mer bilder och info kommer inom kort så håll ut:P

Senast redigerat av Derbi (17 juli 2009)

Derbi
20 juni 2008 · 1 531 Inlägg

Även högtalarna i alla dörrar är utbytta. Fram sitter det nu DLS RS6A Kit-system och i bakdörrarna sitter det DLS 225 Koaxialer. Instrumentpanelen kommer också bytas ut mot något roligare. Tyvärr glömde jag ta bilder på monteringen:(

Derbi
20 juni 2008 · 1 531 Inlägg

Någon som vet var man kan köpa bra 3.5" högtalare till instrumentbrädan?

Bjork OEM <3
20 juni 2008 · 6 957 Inlägg

Fan större fälgar ffs tongue

19-20" e inga problem, fin i övrigt big_smile

OEM <3
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Vacker smile

Funderat på att lacka bort kromet i grillen ??  det blir fint med lackad grill wink

Iofs har ju jag den gamla grillen som är en enda stor kromad plastbit och din är ju ganska diskret men det skulle nog vara snyggt att lacka ner din grill med.

Och om du vill snygga till inuti bilen så kan du ju alltid slänga in lite kolfibergrejor, säger som Bjork btw:

Älska fabriksstyling.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
terazzi
20 juni 2008 ·

Ser redigt najs ut smile

Greatsnyggo saabtok
20 juni 2008 · 1 306 Inlägg

Det är inte  så bra att ha Open air kit  på 9-5 an så du vet

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Derbi
20 juni 2008 · 1 531 Inlägg

nej jag är nöjd med 17" det räcker för mig.

lacka grillen kommer jag inte göra. tycker den är grymt läcker som den är. fabriksstyling is the shit=P nja några kolfiberdetaljer kommer nog inte leta sig in i bilen. inte just nu iaf. gillar aluminiumpanelen som sitter i.

att ha open air kit på 9-5an har jag bara hört skall funka bra. både av speedparts där jag köpte det och av saab. vad man där emot inte ska ha på en 9-5a är dumpventil.

Senast redigerat av Derbi (20 juni 2008)

kwansa Hmm, vet inte?
20 juni 2008 · 1 775 Inlägg

Det finns en del som påstår att öppna filter skadar Luftmassemätaren eftersom det renar sämre en tex ett insats filter, men det är oftast inte filtrer som inte renar tillräckligt bra. det är oljan som sätter igen trådarna i luftmassemätaren. Det är bara prova och se wink

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Derbi skrev:
lacka grillen kommer jag inte göra. tycker den är grymt läcker som den är. fabriksstyling is the shit=P

Jo jag sa ju det, din är ju lite mer diskret redan från början än vad min är original tongue

Men btw, det finns förresten krom-strips man sätter på gälarna i grillen. Funderar på att köpa ett set till min och prova hur det ser ut.

nja några kolfiberdetaljer kommer nog inte leta sig in i bilen. inte just nu iaf. gillar aluminiumpanelen som sitter i.

Trodde du hade den där fula plastpanelen, alu är ju klart godkänt wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Roadkiller Bredbands Tekniker
20 juni 2008 · 176 Inlägg

Ser fin ut.!! Snygga fälgar!

Lycka till med Projektet..smile

Håller själv på med min saab oxå..För 2 veckor sen tonade jag runt om på MRCAP!!!! big_smile

Senast redigerat av Roadkiller (20 juni 2008)

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Greatsnyggo saabtok
20 juni 2008 · 1 306 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Derbi skrev:
lacka grillen kommer jag inte göra. tycker den är grymt läcker som den är. fabriksstyling is the shit=P

Jo jag sa ju det, din är ju lite mer diskret redan från början än vad min är original tongue

Men btw, det finns förresten krom-strips man sätter på gälarna i grillen. Funderar på att köpa ett set till min och prova hur det ser ut.

nja några kolfiberdetaljer kommer nog inte leta sig in i bilen. inte just nu iaf. gillar aluminiumpanelen som sitter i.

Trodde du hade den där fula plastpanelen, alu är ju klart godkänt wink

Jag har  fejk krom i grillen big_smile

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Derbi
21 juni 2008 · 1 531 Inlägg

Varken jag eller min polare har haft problem med vårat open air kit så vi är nöjda:) Han har haft sitt i dryga året nu så.

Jo du har helt rätt. Läste lite fel. Min är rätt diskret, gillar det skarpt:D Vart hittar man såna krom-strips och sätta dit? Kanske skulle testa:cool: Nej fan jag har alu, ingen plast skit här inte;) Hehe.

Ska skicka in min till Solfilmsohlsson här i Karlstad på toning nu den närmaste tidan. Ska bara finna mig tid till det.

Senast redigerat av Derbi (21 juni 2008)

Derbi
21 juni 2008 · 1 531 Inlägg

Igår beställdes USA blinkers till bilen från Speedparts. Jag beställde även bromsoks färg, blir silver färg. Sen beställde jag även lite färg som ska hitta hem i motor rummet. Annars är det lite små pyssel som ska fixas cool

Senast redigerat av Derbi (21 juni 2008)

666_Beast
24 juni 2008 · 1 863 Inlägg

Kommer bli bra det där!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Derbi
28 juni 2008 · 1 531 Inlägg

666_Beast Jo jag hoppas också att det kommer bli bra=)

Är det någon som vet vart man kan få tag på den svarta saab logon istället för blå?
Fler förslag på små saker man kan göra tas gärna emot.

Kul att det är många som gillar vad man görsmile Grejerna från Speedparts har dock inte kommit ännu så det blir inget pill i helgen. Får nöja mig med att tvätta den.

Derbi
4 juli 2008 · 1 531 Inlägg

idag hämtade jag ut ett paket på posten. Någon som har förslag på vad det kan vara i paketet? wink

Senast redigerat av Derbi (4 juli 2008)

666_Beast
4 juli 2008 · 1 863 Inlägg

Usa blinkers kanske?? Jag hämtade mina idag på posten, så fort tjejen kommer hem med bilen ska dom på.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Derbi
4 juli 2008 · 1 531 Inlägg

Stämmer bra det:) Usa-blinkers samt lite färg till bilen bla. broms oks färg.

Braather (none)
4 juli 2008 · 1 725 Inlägg

Lycka till! Fin bil att bygga på.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang