Holmqvist 9-5 Aero

ScottaN Medlem 5280
19 januari 2009 · 552 Inlägg

Varför göra en projekt tråd om när man typ byter fälgar och lampor?

Derbi
19 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Då var det bara i min dröm dåtongue Hehe.

Ja varför gör man en projekt tråd??? Jo för att man vill visa dom förändringar man gör och kommer göra med sin bil. Alla har inte pengar som skithuspapper och kan göra allt dom vill med sin bil. Därför tar det längre tid för vissa och vissa går det fortare för.  Duger det som svar??? Rom byggdes inte på en dag.

Senast redigerat av Derbi (19 januari 2009)

Derbi
21 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Nu kommer det hända grejer dom närmaste veckorna. I slutet av denna vecka kommer jag att beställa ett BSR 2.5" system till bilen. Det systemet jag kikat lite på är beg. och har endast rullat 40mil. Duger åt mig tongue
Kommer även att beställa hem ett kit från USA med toning till rutorna. Färdigskurna efter bilen. En polare beställde där ifrån till sin 9-5:a och passformen va grym. Tror han betalade 350kr.
Sen är bilen så som jag vill ha den för stunden. Kommer bara göra lite små pill med den fram tills att jag får ett nytt jobb.

Tror ni om detta?smile

666_Beast
21 januari 2009 · 1 863 Inlägg

Avgassystemet blir bra, jag har sånt på min. Lagom muller och inget som stör.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Derbi
21 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Det är precis så jag vill ha det smile Passar det rakt av med hjälp av alla fästen som medföljer?

henne_svenne
21 januari 2009 · 668 Inlägg

Det blir nog bra. Hoppas du får ett jobb snart, denna bilen kan bli riktigt fin smile

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
666_Beast
21 januari 2009 · 1 863 Inlägg

Derbi skrev:
Det är precis så jag vill ha det smile Passar det rakt av med hjälp av alla fästen som medföljer?

Ja, mitt passade perfekt.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Derbi
22 januari 2009 · 1 531 Inlägg

henne_svenne skrev:
Det blir nog bra. Hoppas du får ett jobb snart, denna bilen kan bli riktigt fin smile

Ja jag hoppas också att  jag snart hittar ett jobb men det ser mörkt ut sad

Va idag iväg till Wafab bil, den lokala Saab återförsäljaren och köpte bromsbelägg till fram. Ska försöka låna pappas garage på hans jobb under helgen så det blir bytt.

Har försökt fått tag på personen som säljer avgassystemet men utan resultat sad Kanske får köpa ett nytt ändå. Återstår att se smile

xoxzzj
22 januari 2009 · 17 Inlägg

Jag köpte avgassystem från BSR och ångrar mig som f..n i farter kring ca 90-120 låter det som om man åker en Amazon eller nåt, så nu har jag byggt insatser som jag ska skruva fast i slutrören.

Köp Ferrita, det har jag haft tidigare och det är oslagbart...( enligt mitt tycke och smak iaf )

fredson1
22 januari 2009 · 13 Inlägg

har ingen erfarenhet av bsr eller så men kan rekommendera JT har deras 3" efter caten med en dämpare, blev riktigt trevligt ljud.
blir nog bra vilket fall som ska du se. smile

Derbi
22 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Ja jag tror också att det blir bra vilket fall smile Men jag vill inte ha ett system som låter "för" mycke eller vad man ska säga.

Bjork OEM <3
22 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Derbi skrev:
Ja jag tror också att det blir bra vilket fall smile Men jag vill inte ha ett system som låter "för" mycke eller vad man ska säga.

Hade 3" JT på min gamla 9-3 Aero, lät inget när man körde lugnt, tryckte man på gasen bröt helvetet loss tongue
Samma på en kompis 9-5 Aero -00, låter underbart..du kommer inte ångra dig wink

OEM <3
Portal Filkörning?
22 januari 2009 · 852 Inlägg

jag har också JT 3" (med 2 dämpare) på min, jätte nöjd! bra passform och hörs inte alls mycket in i bilen när man kör lugnt, däremot när man gasar iväg ordentligt så låter de mumma smile

Derbi
23 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Får kolla lite på JT då smile Har mest varit inne på 2.5" men kanske får bli ett 3" om priset är det rätta wink

Fick igår kväll ett ryck och beställde nya blinkers till skärmarna från Creatix tongue




https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/551435_3yro94.jpg
Nya skärmblinkers beställda smile Kommer nog passa bra eller vad tros?

Bjork OEM <3
23 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Tkr sj att fördelen med JT är priserna.
Hade halvsats med 1 dämpare på min gamla, kostar 3800kr
Till SS:en kostar de 3450kr.

Du kan ju köpa en sats med 2 dämpare, låter den för lite så tar du ju bara bort en
dämpare..ingen av satserna (halvsats) till 9-5 kostar över 4000kr

Se sj: www.jt-tuning.se/shop/

Senast redigerat av Bjork (23 januari 2009)

OEM <3
Derbi
23 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Bjork skrev:
Tkr sj att fördelen med JT är priserna.
Hade halvsats med 1 dämpare på min gamla, kostar 3800kr
Till SS:en kostar de 3450kr.

Du kan ju köpa en sats med 2 dämpare, låter den för lite så tar du ju bara bort en
dämpare..ingen av satserna (halvsats) till 9-5 kostar över 4000kr

Se sj: www.jt-tuning.se/shop/

Tackar smile Kollade nyss in deras sida smile Hur är det med besiktningen? Något som dom klagar på? Läste nått om att dom inte garanterar det.

krutmats
23 januari 2009 · 1 892 Inlägg

Hallå Markus!!
Kul att se du också fårtt kraft till ditt project!!
Snygga skärmblinkers!
Kommit fram till nått angående avgassystem???
Kommer bli kalas!!
Mvh/Mats

Derbi
23 januari 2009 · 1 531 Inlägg

krutmats skrev:
Hallå Markus!!
Kul att se du också fårtt kraft till ditt project!!
Snygga skärmblinkers!
Kommit fram till nått angående avgassystem???
Kommer bli kalas!!
Mvh/Mats

Tjena Mats smile
Kraft har jag väl haft hela tiden är väl mer ekonomin som inte vill tongue Nu är jag dessutom arbetslös så vi får se vad som händer smile Tror dom skärmblinkersen kommer passa bra eller vad tror du?
Nja jag är fortfarande kluven vad gäller avgassystem. Är inte säker på om jag ska köra på ett 3tums från JT eller ett 2.5tums från BSR. Något förslag?

///Markus

Bjork OEM <3
23 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Derbi skrev:

Bjork skrev:
Tkr sj att fördelen med JT är priserna.
Hade halvsats med 1 dämpare på min gamla, kostar 3800kr
Till SS:en kostar de 3450kr.

Du kan ju köpa en sats med 2 dämpare, låter den för lite så tar du ju bara bort en
dämpare..ingen av satserna (halvsats) till 9-5 kostar över 4000kr

Se sj: www.jt-tuning.se/shop/

Tackar smile Kollade nyss in deras sida smile Hur är det med besiktningen? Något som dom klagar på? Läste nått om att dom inte garanterar det.

Min hade 1 dämpare men dom gnällde inte, så länge allt sitter som de ska så, Dbnivån är ju inte extrem.
Dom är ganska så tysta ändå tkr jag. smile

OEM <3
Derbi
24 januari 2009 · 1 531 Inlägg

Jag beställde nyss en 2.5" halv sats från BSR. Kommer nog bli bra smile  Hoppas mina blinkers kommer under början av veckan också smile

Har idag varit ute på farsans jobb och bytt broms belägg fram på bilen. Kan säga att det verkligen behövdes tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/552015_8dggcd.jpg
Lite skillnad tongue Vilket som är nytt förstår ni nog hehe.

Senast redigerat av Derbi (24 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang