Har nu läst tråden och måste säga att du gör ett grymt jobb Köpte mig en e30 förra veckan och börjat laga rosten på den nu, du är en grym inspirationskälla!
Håller med, skruvkompressor is the shit, go for it! Dessutom kan man nu köpa ganka billiga sätt, inte dyrare än vad en fiffig turbo kostar med alla tillbehör. Lycka till!
Blir det överladdning så blir det iaf inte billigt. Tänker inte snikbygga utan blir ordentligt med smidd och balanserad botten för som bör klara 500hk, men är bara ute efter 350hk ungefär.
Sen blir det ju nytt sprut osv.. lika bra att vara safe istället för att chansa då jag inte har tänkt mecka mer med motorn efter det. Ska bara hålla.
Iaf så har jag idag lyckas plocka bort allting inför lackeringen. Lackaren kom klockan 15.00 och satte igång med min bil runt 16.00. Imorgon efter lunch grundas bilen. Det går då fan fort när det är proffs i farten
När bilen är grundan ska vi slipa ner den med 800papper.
Sedan går vi över på framskärmarna, dessa är nya och ska bara finlira med spacklet ( inga lister ), sen grunda på skiten och slipa ner.
Sedan är det ju dörrarna...... svettsade igen listhålen på passagerardörren idag men hela dörrfan slog sig i mitten vid knäcken.. så plåtslagaren ska få utföra lite magi imorgon, hoppas det löser sig.
Jag postar lite bilder imorgon... blev inga roliga bilder idag tyvärr.
Idag vart den sista spacklingen klar, tror jag. Jag kollar mest på och ser dum ut.
Vi mattade ner hela bilen också, så imorgon ska den grundas. Men är inte närvarande vid grundningen då jag hade tänkt och förfesta för midsommar
Men nästa vecka är det nog färg på kaross, dörrar samt framskärmar. Ska bli kul att se hur färgen blir. Så på måndag blir det till att åka till standox och köpa en jävla massa färg och klarlack.. lär ju bli såhär sktibilligt, eller inte.
Idag tog jag mig tid att ställa in ventilerna också.. kan ju undra hur många promille jag hade i blodet när jag ställde dom sist, va ju tamefan bedrövligt. Men nu låter motorn inte som en jävla k-pist när man kör iaf. Lite tjockare olja sen så blire mumma.
Fråga.. nån som vet vart jag kan hitta sänkfjädrar bak som faktiskt SÄNKER? dessa sänker ju inte ett jävla piss. Vill få ner han 4 cm ibak minst..
Här kommer lite bilder på bilen,dock suddiga med mobilen men better then nothing.,.
Efter en LÅNG kö till lackboxen så snatta jag åt mig lite tid idag och körde in den.
Sen vart den grundad med 3 olika grunder på olika ställen för olika byggnader, ska ju bli bra gjort... Ärligt talat hajjar jag inte ett jävla piss, men jag tror det blir riktigt bra gjort iaf
Nu ska grunden få käka in sig ordentligt. Senare i veckan så slipar vi ner den och på lördag ska det nog på lite färg på den.
Tog även tillfället att byta bil med lackeraren, Bmw 540IA mot en Seat Ibiza 1,6 98.. mellanskillnaden blev lackjobbet, nice deal tycker jag. Samt känns fint att åka 10mil och soppamätaren fortfarande står på fulltank
Idag när jag kom upp efter vi hade skyfflat undan skit från vårt nya garage ( vi har nu mer 2st bredvid varran ) så stod lackeraren och sprutade färg på min bil! Utan att jag visste om det... o se på fan skiten va RÖTT!
Snacka om glädjeskutt
Bilen är nu BOMBAD med klarlack då vi ska mellanslipa, så detta är långt ifrån det slutgiltiga resultatet!
Tyvärr bara mobilbilder då jag inte visste att det va denna dag som gällde
Inte skrivit på ett tag.. har iof inte gjort ett skit heller.
Har nyligen köpt mig en lägenhet och haft fullt upp med allt vad det innebär. Ny lyan ligger 5-10 min gångväg från garageporten så snart tar det nog lite fart.
Hade tänkt riva ur låda och drivlina i veckan och byta lite saker. 240 lådan blir ersatt av en 260 och bakdiffen blir utbytt från lilla till stora huset och på det 3.43 i utväxling om jag kommer ihåg rätt. Dock inte lamell.. men bättre än 4.10. Slänger på ett nytt stödlager också då jag glömde montera det nya.
Sen så klanta jag mig med svänghjulet.. inge locktite på bultarna och inte momentdraget= not safe.
Original M20B25 med extraktorgrenrör och lättat svänghjul. Pallar inte turbomata och strula med besiktning osv. Ska skaffa en roligare bil senare som är mer lämpad för trimning
Idag gick all tid åt bruksbilen, bytte alla remmar ( inkl kamrem ) o tändsystemet m.m. Tog en stund men vart bra.
Såg också att spacklet sjunkit in lite på bmw'n höger bakkant, eller så är det klarlacken som gör att det ser kocko ut. Hursomhellst så ska jag fortsätta på bilen imorgon.
Har inte updaterat på en månad ser jag. Har iaf gjort en hel del. Har dragit klart all el i kupen, och otroligt nog så funkar allting.
Länge haft växellåda och diff att montera. I helgen vart det äntligen gjort. Fyfan va ont jag har än idag. Farsan fick lådan på armen, jag fick den på handen sen slant jag när jag skulle lossa diffjäveln och slog i samma hand som lådan rammlat på rakt in i kränghammaren. Gör lite ont kan man säga.
Men nu sitter 260 lådan på plats, 3.43 diffen sitter uppe och nu är det "bara" att skruva ihop allting igen och pressa på nya stödlagret på kardanen.
Imorn ska jag försöka få tid till att montera upp allting igen och riva ner fjäderbenen i fram "för jag glömde lite saker"...
Vart inte direkt "imorgon".. men den lite roliga updates ( dåliga bilder )
Ordning o reda pengar på.... eller vaddå?
Köpte idag en M3 E36 inredning i svart skin/läder. Struntsamma, vart sketnajs!
Nu återstår det faktiskt inte så mycket. Ska ta o skruva fast lådan, upp med kardan och sen svetsa hela avgassystemet. Sen ere ner på backen igen. Kommer kännas skönt