4735
Sök

VARFÖR LUKTAR asiatiska bilar så konstigt?

1 703 Inlägg
25 juni 2008
Om det luktar äckligt eller inte är nog upp till var och en.
Däremot luktar olika bilmärken olika, Saab luktar Saab och Toyota luktar Toyota etc.

fälg fantast
1 086 Inlägg
25 juni 2008
detta var nog den dummaste frågan någonsin ?, det luktar som det luktar,  eller så har du näsan för nära Rompen

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

583 Inlägg
25 juni 2008
Att bilar luktar olika är ju beroende på vad dom annvänder för att avsterelisera hela inredningen?

Tror ju inte nån liten korean sitter och sprejar in parfym och kemikalier i bilen. smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

* Klåpare
1 718 Inlägg
25 juni 2008
Det enda som skiljer bilmärkena emellan är nog sammansättningen i plasten till diverse inredningsdetaljer. Sen har vi ju flamskyddsmedlen i olika typer och mängder.
Men att just Asiatiska bilar skulle vara så markant mycket värre än andra vet jag inte om jag kan hålla med om. Farsans Suzuki luktade väldigt likt billiga plastsoldater man lekte med som barn, men senaste Forden han köpte var nästan värre. En mer ihärdigt frän doft man fick huvudvärk av.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 juni 2008
carstixx skrev:
supratjejen skrev:
Tycker mina toyotor luktar gott smile Tror det är vad man är van vid som känns bäst, vi har alltid haft japsar i familjen och spec toyota.. Men jag kan hålla med om att bilar luktar olika..
När jag köpte min förra pendlar bil Micra -85 så kände jag direkt igen lukten från familjens gamla micra vi hade för över 10 år sen!! Blev värsta flash-back big_smile

hehe . ja du ser vad dofter kan göra smile det är lite så att vissa bilar ger gamla minnen  pga doften bara. har upplevt så själv ibland smile

Ja det stämmer. Tänker jag på min mormor så känner jag lukten av en gammal saab 99.. hahaha!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
26 juni 2008
En volvo 142a med ca 20-30 wounderbaums luktar gott big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
27 juni 2008
Min jappsare luktar inget.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 juni 2008
Skyline_dennis skrev:
Att bilar luktar olika är ju beroende på vad dom annvänder för att avsterelisera hela inredningen?

Tror ju inte nån liten korean sitter och sprejar in parfym och kemikalier i bilen. smile

Vet inte hur det är med japsen men volvo har ju iaf en "näs-panel" med typ åtta pers som luktar på grejor hela dagarna bara för att en volvo ska lukta volvo tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

451 Inlägg
27 juni 2008
ah min Soarer luktar oxå konstigt, inte illa men konstigt! Lika polarens RX-7 som togs hem i samma kontainer från japan, dom kanske inte har nå doftgranar lr liknande där!?

27 juni 2008
kan det kanske bero på vart ägaren har bott? När jag köpte min calibra så stod den vid en bondgård, och hela inredning luktade skit, då det första jag gjorde var att plocka ut hela inredningen och kemtvätta den, och då luktade bilen gott igen...

Ford fantast
1 610 Inlägg
27 juni 2008
TBOC_Razor skrev:
Skyline_dennis skrev:

Vet inte hur det är med japsen men volvo har ju iaf en "näs-panel" med typ åtta pers som luktar på grejor hela dagarna bara för att en volvo ska lukta volvo tongue

det ör ju därför det luktar så illa i volvo (åkt xc70 och i den luktade det förjävligt)

Btw vi köpte en ford som luktade ford fortfarande efter 14000mil

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Samlare
82 Inlägg
27 juni 2008
Btw vi köpte en ford som luktade ford fortfarande efter 14000mil

Ja, skitlukt brukar vara ett helvete att bli av med...tongue

119 Inlägg
27 juni 2008
Tycker inte min bil luktar något särskilt alls... Det är ju nästan så man saknar lite "nybilsdoft"...

Glömmer aldrig doften från min mosters dåvarande kille när jag i femårsåldern fick åka en runda i hans rödmetallic Camaro -68, då och då stöter man på något som påminner om doften och då drömmer man sig bort! Det var magiskt... big_smile

406 Inlägg
27 juni 2008
japps luktar speciellt, men tycker inte det luktar illa

:DPlattan i mattan:D

Bildrulle
499 Inlägg
27 juni 2008
Min gamla Supra luktade gott faktiskt. Beror väl en del på tidigare ägare osv också. Alla bilar kan lukta lite skumt...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

801 Inlägg
27 juni 2008
inget luktar som en väl inbaumad ford! big_smile åter till topic.. vet inte varför en del bilar luktar lattjo, men det finns säkert en bra anledning smile

4 682 Inlägg
27 juni 2008
carstixx skrev:
hej

jag undrar är det miljöfarlig plast i bilarna eller för mycket plast helt enkelt?

toyota spec . jösses va dom luktar konstigt alla
hyandai luktar inte heller nån vidare

tyska bilar luktar gott tycker jag

här ni känslig luktsinne oxå? neutral

tackar för den här tråden,har alltid trott att ja har inbillat mig att asiatiska bilar luktar skit men nu vet ja att de inte e bara jag som känner av det smile.

318 Inlägg
27 juni 2008
Min skyline luktar som min gamla micra gjorde tongue  någon nissan standard - och det luktar inte illa tycker jag iaf...

Men det måste sitta i bra, båda ifrån 92....

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
27 juni 2008
kicker_simon skrev:
alla vet ju att jappar gillar bajssex och sånt, så de har väl lite bajsarom i säterna från fabrik

okey??

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
29 juni 2008
maximus skrev:
kicker_simon skrev:
alla vet ju att jappar gillar bajssex och sånt, så de har väl lite bajsarom i säterna från fabrik

okey??

lol

Sök