4806
Sök

VARFÖR LUKTAR asiatiska bilar så konstigt?

93 Inlägg
29 juni 2008
richardoo290 skrev:
maximus skrev:
kicker_simon skrev:
alla vet ju att jappar gillar bajssex och sånt, så de har väl lite bajsarom i säterna från fabrik

okey??

lol

yikes  lol

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

93 Inlägg
29 juni 2008
richardoo290 skrev:
kolla så inte nån har glömt av sin sushi i motorutrymmet tongue

lol

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

1 963 Inlägg
29 juni 2008
Luktar dom illa ?? har ja inte märkt.. min luktar då inte illa iaf.. däremot pappas merca luktar skit som fan.. även syrrans saab..

Men are not born - Men are made

582 Inlägg
29 juni 2008
Nyare Fordars skinn-inredning luktar jättegott!big_smile Men dom första Transit-Connect luktade jättemycket plast hmm= inget vidare!
Senast redigerat av norpan (29 juni 2008)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
30 juni 2008
min bil luktade jävligt fräsht ett tag men nu luktar de mest bara fis. vad kan de bero på?

1 256 Inlägg
30 juni 2008
Detta är min åsikt, och jag skiter i va ni tycker om vad jag säger..

En ny bil kan lukta illa av flera olika anledningar, en Asiatisk eller Amerikansk bil kan ha fått dålig lukt från båttransporten, oftast brukar firman som säljer bilarna göra leveransrekond innan man levererar den till kunden så den luktar fräscht, det vill säga neutralt. Självklart kan en bil lukta skinn eller det vi kallar för "nybilsdoft..

Är det en begagnad bil så beror det ju självklart på hur föregående ägare har skött bilen..

Alla bilar kan lukta fräscht så länge man dammsuger och torkar av paneler och instrumentpanelen regelbundet, Wunderbaum är bara ett dumt påfund för lata svenskar som tror att man slipper den dåliga lukten, dvs.. Slippa dammsuga och torka ur lika ofta, dålig lukt framkommer oftast vid misskötsel av interiören. Självklart så kan det finnas andra anledningar att det framkommer dålig lukt, men den största anledningen att en bil luktar illa är misskötsel..

Detsamma gäller exteriört, sköter man allt så håller bilen sig fin i både lack och övriga detaljer.

Jag har aldrig haft Wunderbaum eller liknande "luftrenare" i mina bilar, kommer aldrig att ha det heller, det finns inget som luktar värre än gammal Wunderbaum, kan nog påstå att det luktar värre än när någon har rökat i en bil..

Det går att behålla nybilsdoften (för den som gillar det) STÄDA bilen oftare!!! smile

Men det är precis som med allt annat i vårat avlånga land..

Ett bra exempel är:
Bara för att det finns ABS och ESP (antisladdsystem) i nya bilar så tror folk att man kan köra ännu fortare.. Speciellt när det snöar och är halt, eller när det regnar..

"Vadå, Jag har ju ESP, jag kan inte få vattenplaning.." ?
Rätt eller fel? Fundera på det..

/Jonni

We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
13 augusti 2008
carstixx skrev:
R_superman skrev:
Jag har ju 2 Oplar och en Hyundai och det är en jävla skillnad på doft. Opeln luktar mer bil än Hyundaien som luktar någon konstig lukt som man inte kan förklara.

japp Hyundai ja . suttit i två rätt så nya , en 03a och en 06a båda lukta konstig kemikalie

opel har man åkt . det är inget störande dofter i nån opel . aldrig vart 
enbart asiatiska bilar har jag märkt. därför vill jag få reda på exakt varför det är så

hade inte tatt upp tråden om bara en asiatisk bil märke hade lukta konstigt . nu är det så att det gäller
alla ju . som inte är rökta eller wunderbaumade , nya som gamla bilar

jag vill säga att alla bilar utom asiatiska luktar ok generelt. det är bara dom asiatiska . tacksam för ett riktigt bra ,korrekt svar

Det var rätt så mycket plast i den bilen. Hela inredningen nästan så ja,det kan vara plasten big_smile

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

349 Inlägg
13 augusti 2008
Kanske beror det på klimatet? Jag vet att Japan kan få upp till en 80-90% luftfuktighet om somrarna och då med 40graders värme. Det kanske bidrar lite? Har absolut ingen aning men det är ju ett förslag iaf.

498 Inlägg
13 augusti 2008
Kan ju bra tillägga att japaner är väldigt känsliga för starka lukter.
Japaner har generellt ingen kroppslukt som vi andra, de tycker att vi nordbor luktar lite surt.
Detta pga av att vi äter och dricker mycket mjölkprodukter, något som de själv aldrig gör.
Tex. om du som vanlig svensk duschar och stänker på dig lite parfym innan du går ut på "puben" i japan så skulle du snart inse att alla på "puben"pratar om dig och pekar och snart därefter skulle ägaren/personalen vänligt men bestämmt be dig lämna lokalen(allt detta pga "parfymdoften").

349 Inlägg
14 augusti 2008
enpatte skrev:
Kan ju bra tillägga att japaner är väldigt känsliga för starka lukter.
Japaner har generellt ingen kroppslukt som vi andra, de tycker att vi nordbor luktar lite surt.
Detta pga av att vi äter och dricker mycket mjölkprodukter, något som de själv aldrig gör.
Tex. om du som vanlig svensk duschar och stänker på dig lite parfym innan du går ut på "puben" i japan så skulle du snart inse att alla på "puben"pratar om dig och pekar och snart därefter skulle ägaren/personalen vänligt men bestämmt be dig lämna lokalen(allt detta pga "parfymdoften").

Oh jo visst äter och dricker dem mjölkprodukter. Kanske inte i samma utsträckning men dem har ju både mjölk, smör, ost, osv. För att inte tala om all den mängd med mjölkchoklad som dem japanska företagen pumpar ut. yikes Speciellt under alla hjärtans dag XD
Men Dem kommer kanske inte upp i samma utsträckning som oss då dem fick begränsa den mängd smör som producerades i landet då alla mjölkprodukter som (2006 tror jag det va) tillverkades då inte blev sålt. Snacka om ruttet. hmm

Iaf det där med lukter har jag aldrig hört talas om. hmm Min flickvän tycker jag luktar gott när jag är svettig och hon hatar mjölk. ^^

EDIT: Sorry blev lite OT... tongue
Senast redigerat av Ertiyed (14 augusti 2008)

1 963 Inlägg
14 augusti 2008
En gång satt vi 4 svettiga flyttgubbar i min lilla gamla civic mohaha va den luktade gott efter det big_smile

Men are not born - Men are made

huh?
10 427 Inlägg
Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
14 augusti 2008
Smiley skrev:
En volvo 142a med ca 20-30 wounderbaums luktar gott big_smile

volvoraggare på hög nivå!!!

Oldschool
299 Inlägg
14 augusti 2008