3745
Sök

Är detta ett vettigt paket? DLS CA-12 + RW-12

6 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Ja som topic lyder. länkar nu till en finsk sida, men förhoppningsvis kan ni nog tyda det ändå big_smile http://www.autostudio.fi/product_info.p … ts_id=6848
Jag lyssnar på all sorters musik, men skulle också vilja ha en bas så man kan basa på lite också roll
På Dls hemsida rekommenderas en sluten låda på ca.28 liter. Då undrar jag om dom har menat 28 liter inklusive basen eller utan? Hur stor strömkabel ska jag välja? har att välja mellan 15mm2 och 20mm2.
Basen ska sitta i en Renault 19.
Ni får också förståss ge egna förslag på bas+steg, men till ett överkomligt pris enligt mig på runt en 4-5000 kr.

Mycket tacksam för svar //MVH Danda

Kan ju också tillägga att jag har ett 2-kanaligt slutsteg, kanske 2.80 watts från förr som driver sony 6x9. Tror ni att batteriet orkar dra båda dessa?
Senast redigerat av Danda (25 juni 2008)

1 634 Inlägg
25 juni 2008
Baslådan skall vara på 28 liter. Sen sätter du basen där och det är allt. Skitbra bas, prisvärt steg. Batteriet klarar sig säkert om det inte är slut. skadar inte att underhållsladda ibland så generatorn aldrig laddar upp batteriet fullt.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

21 761 Inlägg
25 juni 2008
Hellre grov kabel, det kan man ha igen vid senare tillfälle om man tänker bygga ut systemet. Minst 20mm2 tycker jag, du har ju två steg. Dra kabeln till ett kopplingsblock/fuseblock i skuffen, sedan från blocket drar du en kabel till vardera steg.

Hur stort batteri har du nu?
Hur gammalt är det?
Är batterihyllan större än det nuvarande batteriet?
Hur många ampere är generatorn på?
Senast redigerat av Drönirettab (25 juni 2008)

6 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Batteriet jag har nu är 55 AH. Det ser inte så farligt gammal ut, men vet inte då jag just har köpt bilen. Det skulle nog rymmas ett större batteri i batterihyllan. Generatorn har jag ingen aning om, den är troligtvis nog orginal hmm

Tack för svaren blir nog ett sådant paket smile

21 761 Inlägg
25 juni 2008
Nu vet jag inte hur gammal din bil är, men du bör ändå se över allt som har med strömförsörjningen att göra. Även om du inte har så jättestort system just nu så kan det ju bli mer i framtiden, då gäller det att ha bra och säker strömförsörjning både från batteri och generator smile.

Om du söker på ordet "strömförsörjning" i den här avdelningen så hittar du flera trådar där det ges råd angående batteri, generator, kablar, kontaktytor osv osv.

Det där paketet blir säkert bra smile.
Senast redigerat av Drönirettab (25 juni 2008)

Sök