3077
Sök

S70 långmilare. Något att satsa på?

Speed FMK
849 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Har fått chansen att köpa en volvo s70 glt för 25000kr. Problemet är att den gått 35000mil, dock pendlarmil. Bilen är fullservad och servicebok finns. Endast haft 4 ägare inklusive den nuvarande som är en bilhandlare. Nu undrar jag hur pass bra arbetshästar är motorerna i s70? Är detta en bil värd att lägga pengarna på om den går bra i motor och låda och inga fel märks?

Konstruktiv kritik tack!

Mvh Ludde

Nismo
758 Inlägg
26 juni 2008
Eftersom den är fullservad o allt sånt så borde de väl inte va några problem, 25000;- är ju dessutom ett hyggligt pris så. Varför inte?smile

3 714 Inlägg
26 juni 2008
jag säger köp

bara för att bilen gått 35k mil så behöver den inte vara slutkörd

170 hästar duger till bruksbil som glt har

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

* Voff voff *
11 019 Inlägg
26 juni 2008
bollen1986 skrev:
jag säger köp

Instämmer på alla punkter!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 072 Inlägg
26 juni 2008
Brådhis skrev:
bollen1986 skrev:
jag säger köp

Instämmer på alla punkter!

//Brådhis

jag me.. pruta går ju säkert wink vad e de för ¨årsm?
Senast redigerat av sandzoo (26 juni 2008)

Sandzoo i da house

Speed FMK
849 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Det är en årsmodell 98 tillverkad 1997 enligt vägverket. Finns ingen styling över huvud taget och bilen rullar fortfarande på de fälgarna som åkte på i fabriken vilket tyder på att den inte är särskilt hårt körd heller. Så ni tror att detta kan vara ett bra köp alltså?

Mvh Ludde

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 juni 2008
Ja alltså en Volvo rullar hur långt som helst brukar det ju heta, 35k är hyffsat långt men den har många mil kvar i sin livstid. Pendlarmil på landsväg är ju dessutom bättre i alla lägen, en bil som kört mestadels stadskörning samma sträcka har mer slitage på exempelvis motor/låda.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Skaune
26 juni 2008
Hehe, 35k e väl inga problem, bara priset är rätt så! o de e de ju! körde en v70 taxi en gång bensinare, 80.000 mil utan motorbyte, hörde där var nån som hade 100.000 på mätaren med även den bensinare. Så de e nog inga problems!

396 Inlägg
26 juni 2008
jepp, verkar den va efterhållen, så är det absolut ingen fara. och hade den varit risig hade det nog inte varit nån fara då heller tongue

Speed FMK
849 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Blev tyvärr inget av köpet. smile När jag väl kom till säljaren så var ena blinkersen lagad med något hemmagjort klet, 2 stora rostiga stenskott på huven och djupa repor genom lacken på alla 4 sidorna av bilen. Tråkigt med köpare som luras för att folk ska komma och kolla.

Men tack allihopa för de snabba svaren!

Mvh Ludde

Lidhultare.
325 Inlägg
26 juni 2008
vilken slyna! sad

-Twiajävlen-

4 001 Inlägg
26 juni 2008
efter 35k mil så brukar det inte vara tiptop skick på lacken... stenskott får man räkna med

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

643 Inlägg
26 juni 2008
men du lär inte få någon bra bil för 25k heller.

man blir lätt jättekräsen men ska du ha en finare volvo S70 får du pynta upp mot en 50k och uppåt.

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 juni 2008
Det är ju billiga reparationer. Letar du efter fabriksny bil eller en i fabriksnytt skick för 25 lax så kommer inte ens biltjuvar ha något att erbjuda dig.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Speed FMK
849 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Hade inte väntat mig en bil i toppskick för de pengarna, men att luras det är ändå fel tongue

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 juni 2008
vad då luras nått stenskott och ett trasigt blinkersglas äre nå att gnälla över?

2slow

811 Inlägg
28 juni 2008
varför är volvo så överskattat?  dom håller inte mkt bättre än en annan bil så lägg dina 50 000 på en bil från 2000-talet istället för en sketen volvo från 97

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

55 Inlägg
29 juni 2008
Bi0HaZZarD skrev:
Har fått chansen att köpa en volvo s70 glt för 25000kr. Problemet är att den gått 35000mil, dock pendlarmil. Bilen är fullservad och servicebok finns. Endast haft 4 ägare inklusive den nuvarande som är en bilhandlare. Nu undrar jag hur pass bra arbetshästar är motorerna i s70? Är detta en bil värd att lägga pengarna på om den går bra i motor och låda och inga fel märks?

Konstruktiv kritik tack!

Mvh Ludde

Priset e ok o dessa bilar rullar gansla långt som jag har förstått... som arbetshäst kan du använda den med tanke på att detta e en gammal taxi bil!!! dock oftast diesel men den går långt!!
vill bara påpeka att du ska provköra den o lyssna på framvagnen noga, kör typ i 50 o sväng kraftigt höger o vänster du ska inte höra knakande ljud från framvagnen. Det ska vara vanliga fel bland dessa bilar har jag förstått.
Känn efter att du inte hör oljud när du växlar ska lägga upp en bra tråd till dig som har hjälpt mig
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=12316

tänk på att din bil kommer att sänkas ännu mer i värde när du kanske vill sälja den så om du hittar något mera fel så kan du få ner priset ytterligare... äger en s70 själv o älskar den wink

Lycka till                       BIG

55 Inlägg
29 juni 2008
använd dig av dessa o PRUTA för bilhandlaren har förmodligen köpt denna bil bra billigt!!!
tänk på detta

Sök