5501
Sök

Tankar om förstabilen

Bmw!
101 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
Hej alla!
Jag har nu ramlat in i den spännande bilvärlden, precis som säker ni alla gjort en gång i tiden! Jag kör idag motorcykel med börjar nu leta efter rätt bil för mig. Jag har läst mycket intressant här på forumet, vill börja med att tacka för det!

De bilar som lockar mest är tre stycken:

Nissan 200sx  [Etc: http://www.blocket.se/vi/6863904.htm?ca=9_s ]
Toyota Celica   [Etc: http://www.blocket.se/vi/7027225.htm?ca=9_s ]
Mitsubishi Eclipse [Etc: http://www.blocket.se/vi/6599718.htm?ca=9_s ]

Nissan har jag läst en del om, och har nog bara possitiva tankar om den! Vet en del om Celica´n och det verkar vara en trevlig bil. Men, nu för några dagar sedan fick jag syn på Eclipse´n.
Oj vad vacker! Det är något som tilltalar mig med den bilen!

Jag vill väldigt gärna veta lite mer om främst Eclipse'n, då jag nyligen träffat på den! Är det något speciellt? Bensinförbrukning, reservdelar? Och en fråga som gäller alla dessa tre bilar, hur bra möjligheter är det att få in två vänner därbak? Korta turer då!
Bil ska införskaffas till hösten, så det är ett tag kvar. Budget jag tänkt på är runt 20-35 tusen.

Lite hjälp och tankar skulle uppskattas, tack! wink

Mvh
Johan

1 854 Inlägg
25 januari 2006
Inte mycke till baksäte i nån av dom iofs så vet jag inte med eclipsen.
De går ju o sitta där men det är trångt.
200an drar mest sås av dom.
Polaren har haft 2 olika celica och båda har vart bra soppasnåla om man vill, o roliga o köra.
Men 200an har ju turbo o bakhjulsdrift hur kul är inte d smile
Jag skulle välja mellan 200an o celican.

Bmw!
101 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
SupraM3 skrev:
tar du Eclipsen,om den tilltalar dej

Tycker det låter som kloka ord!
Det jag är lite osäker på är vad Eclipse egentligen är för bil, håller den överlag bra? Rostar den?
Om någon vet några tänkvärda kännetecken skulle jag uppskatta dessa. smile

Jag tror bilen är framhjulsdriven, men inte är det något negativt när man precis kliver in i bilvärlden?

Mvh
Johan

Bmw!
101 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
onej84 skrev:
Jag skulle välja mellan 200an o celican.

Ska verkligen tänka över saken! wink

142 Inlägg
25 januari 2006
nädå.. inget negativt med framhjusldrift direkt! visst kan de väl va kul o sladda me bakhjulsdrift.. men enligt mig (o många med mig) så kan man få snyggare ställ med handbromsen och tycker faktiskt det är lite roligare att balansera stället med kryckan smile men det är min åsikt! Men ett annat plus i kanten för eclipsen är att den är lite ovanligare, så jag tycker du ska satsa på eclipsen om den tilltalar dig! lycka till o välkommen till bilarnas udnerbara värld! big_smile

Bmw!
101 Inlägg
25 januari 2006
Trådstartare
Prankster skrev:
lycka till o välkommen till bilarnas udnerbara värld! big_smile

Åååå, tack!
Nu är jag nog fast för alltid.... http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/hihi.gif

676 Inlägg
25 januari 2006
hehe alltid kul med nytt folk smile

well 200:an har ju turbo och bakhjulsdrift som det har sagts tidigare... typ vad är du ute efter? en bil som har krut och som du kan sladda runt och leka med eller en bil med krut men som du vill ha mer som gatbil typ och spara på sulorna? visst, de e klart du kan ju sladda runt med båda men de e ju en smaksak som Prankster säger. jag vart faktiskt lite kluven här oxå smile men de står mellan 200:an och eclipsen

vet inte om du har kollat på regbeviset men...

Nissan 200SX - Effekt kW: 124, Antal ägare: 1, Fordonsstatus: Avställd
Mitsubishi Eclipse - Effekt kW: 110, Antal ägare: 3, Fordonsstatus: Avställd

200:an är de ju lite mer klös i wink
så nu lutar de lite mer åt nissan hållet för min del wink

Avstängd
138 Inlägg
25 januari 2006
bättre byggkvalitet i eclipsen, tycker jag.... världens bästa raka 4or i dom me. samma konstruktion och namn än i dag på dem...4g63 legendarisk motor som pallar 400 -650 hk på std bottendel sitter i alla evo bilar...

satsa på eclipsen... många olika bud här...
den driftsäkraste av dem alla om du frågar mej...

Bmw!
101 Inlägg
26 januari 2006
Trådstartare
Riktigt bra svar, precis detta jag var ute efter.
Jag är nog mest ute efter en "bekväm" bil som man kan transportera sig med, samt att den ska ha liite klös och se bra ut. Eftersom det är första bilen är nog inte kraft och däckrök allt, men det kanske kommer!

Ska kolla upp mer om bilarna, - stort tack till er som hjälpt mig en bit på vägen. wink

Mvh
Johan

Bmw!
101 Inlägg
26 januari 2006
Trådstartare
En fråga ang. Eclipse... Varför har alla bilarna en buckla i huven? hmm

Mvh
Johan

fresh'n'clean
147 Inlägg
26 januari 2006
Eclipsen ser äldst ut, Celican ser bäst ut, 200sxn är den med mest kraft i, 200an är dock den som mest skit i kan gå sönder också..
Min röst går till celican!

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

Servicetekniker
300 Inlägg
26 januari 2006
alxalx skrev:
Eclipsen ser äldst ut, Celican ser bäst ut, 200sxn är den med mest kraft i, 200an är dock den som mest skit i kan gå sönder också..
Min röst går till celican!

Säger detsamma, dock har jag inte så mycket kunskap om 200sx och eclipse. Men jag hade iaf tagit celican.

m.v.h//Erik

Go hard or Go home!

style
26 januari 2006
200 sx:en hade jag valt iaf. Helt klart!

Sök