29 juni 2008
Trådstartare
Hej
Har precis köpt en bil som passade mig för tillfället med nytaget körkort och ganska låg budget (ska bli student snart igen.)
En Daewoo matiz -00 blev det. Men iallfall, nu så var det så att bilen var billig och den ska snart in på 9000milaservice. Men jag har ingen lust att paya för svindyrt servicejobb på någon verkstad utan jag är händig och vill gärna göra jobbet själv. Kamremen vet jag behöver bytas då den aldrig verkar ha blivit bytt och sen är det väll lite smådetaljer som inte involverar motorn men sånt vet jag att jag kan byta själv.
Iallfall, vid en sån här service gissar jag på att det är lite saker som ska kollas och kanske eventuellt kan behöva bytas så jag undrar om ni kan ge mig lite tips på saker och ting jag kan kolla och ordna själv som kan tänkas behövas kolla upp och bytas.
Jag kan få tag på alla remmar och hjul för byte för någon tusenlapp nytt från england så den biten har jag kollat iallfall. Och sen laddade jag hem någon servicemanual på över tusen sidor så den lär vara heltäckande vad gäller bytet.