Slippa plåtren

Gearhead Ford Performance Racing
30 juni 2008 · 91 Inlägg

Vill slippa ner bilen plåtren! men hur ska man ha orken med en jävla ståltrissa? finns det nå snabbare o bättre sätt? nå medel som man får ner det mesta av lacken?

alla råd uppskattas, Vill ha den plåtren!!!, vill inte behöva stå i 28 månader.

mvh

Ford Sierra cosworth "Cosworth performance" (1991)
Corpze
30 juni 2008 · 1 311 Inlägg

varför plåtren?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
rough_boy
30 juni 2008 · 811 Inlägg

tänd eld på den

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Gulmun * Klåpare
30 juni 2008 · 1 718 Inlägg

Kärcer högtryckstvätt modellen större med ångfunktion.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Superdtm i övrigt värdelös.
30 juni 2008 · 613 Inlägg

eller så köper du STOR rondell å en grovrengörnings skiva på den så ska du se att det inte tar så lång tid..

Helknas
30 juni 2008 · 534 Inlägg

Sandblästra

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
T16_AeRo
1 juli 2008 · 712 Inlägg

Tänk på att allt som alstar värme lätt kan få stora plåtytor all slå sig.. blästar är knappast någon bra ide heller, eftersom plåten sträcker sig. Då får man köra väldigt försiktigt och veta vad man håller på med..

Det finns nån sörja att pensla på. .sedan tvättar och skrapar man av färgen..

kolvas
1 juli 2008 · 4 001 Inlägg

Som Corpze frågade, varför plåtren?

det finns ju ett knep men det tar tid... citronsyra & tidningspapper å låt verka några dagar, men det funkar inte en hel lack utan när det börjat bli ytrost & rostblemor

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
mastermute
1 juli 2008 · 1 Inlägg

kolvas skrev:
Som Corpze frågade, varför plåtren?

det finns ju ett knep men det tar tid... citronsyra & tidningspapper å låt verka några dagar, men det funkar inte en hel lack utan när det börjat bli ytrost & rostblemor

Jag har små rostbubblor över hela bilen så jag misstänker att det är lika bra att få väck så mycket som möjligt eftersom den förra omlackeringen (från 80-talet eller kanske till och med 70-talet misstänker jag pga färgvalet (senapsgul med bruna lister sad )) inte verkar ha varit 100%-ig. Någon skojare har dessutom burk-lackat den en gång över rosten också hmm

Citronsyra & tidningspapper.. låter intressant... menar du helt vanlig citronsyra som man köper på Konsum?

kolvas
2 juli 2008 · 4 001 Inlägg

mastermute skrev:
Jag har små rostbubblor över hela bilen så jag misstänker att det är lika bra att få väck så mycket som möjligt eftersom den förra omlackeringen (från 80-talet eller kanske till och med 70-talet misstänker jag pga färgvalet (senapsgul med bruna lister sad )) inte verkar ha varit 100%-ig. Någon skojare har dessutom burk-lackat den en gång över rosten också hmm

Citronsyra & tidningspapper.. låter intressant... menar du helt vanlig citronsyra som man köper på Konsum?

jepp, det finns ett recept på någon forumsida för jänkare, det används ganska flitigt av dom som importerar jänkare från USA, dom kan vara helt bruna överallt och då är det enda sättet har jag hört, ska se om jag kan hitta en länk.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
sir_daniel www.kudoz.se
2 juli 2008 · 3 802 Inlägg

är det färg som ska bort? är det rost som ska bort?

färg. köp färgborttagningsmedel.
rost. köp TEREBLE X hos www.smartab.se eller deras återförsäljare, innehåller en stor del saltsyra och tar bort all oxid big_smile

bondtrallan
2 juli 2008 · 15 Inlägg

sir_daniel, vart får man tag på Färgborttagningsmedel? letar för fullt, men hittar inge sad

Cruisin' - you can't have more fun with your pants on
T16_AeRo
3 juli 2008 · 712 Inlägg

bondtrallan skrev:
sir_daniel, vart får man tag på Färgborttagningsmedel? letar för fullt, men hittar inge sad

Kolla på http://www.skevab.se/ under "Eastwood" till vänster..

Muppsi Bessewisser
3 juli 2008 · 556 Inlägg

T16_AeRo skrev:
Kolla på http://www.skevab.se/ under "Eastwood" till vänster..

Hm hur bra tar det bort färg då?

How low
Mullethemeck
4 juli 2008 · 91 Inlägg

har för mig att man kan kleta in nån form av olja, eller kylarvetska, (har tyvärr glomt exakt vad det va, men det va olja modellen vanligare)

så släpper lacken och flagnar upp.. doch blir den omöjlig att lakera i framtiden.. men ska det bli ett "rost-projekt" e det ju skitsamma, så frågan "varför" vore ju bra att svara på först..


kanske va det batterisyra...? då finns vell askorbinsyra med i det? eller citron... fan.. hjärnsläpp =P

Mitsubishi EVO IV "Vintersläden" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang