stoppad utan körkortet

Hamilton
2 juli 2008 · 8 865 Inlägg

FireTraXX skrev:
Går snabbare att ta passet än att fixa foto till nytt körkort.

Ja har man inget gilltigt körkort så är det ju ingen ide att ta med det

Fotograf på tierpidag.se
FireTraXX DFFL
2 juli 2008 · 9 020 Inlägg

Hamilton skrev:

FireTraXX skrev:
Går snabbare att ta passet än att fixa foto till nytt körkort.

Ja har man inget gilltigt körkort så är det ju ingen ide att ta med det

Stämmer bra det, får du en stjärna i kanten för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Pikey
2 juli 2008 · 2 283 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hamilton skrev:

FireTraXX skrev:
Går snabbare att ta passet än att fixa foto till nytt körkort.

Ja har man inget gilltigt körkort så är det ju ingen ide att ta med det

Stämmer bra det, får du en stjärna i kanten för.

Har du tjock plånbok firetraxx? Ge mig lite smile

R.I.P. Michael Jackson!
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
2 juli 2008 · 3 404 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hamilton skrev:

FireTraXX skrev:
Går snabbare att ta passet än att fixa foto till nytt körkort.

Ja har man inget gilltigt körkort så är det ju ingen ide att ta med det

Stämmer bra det, får du en stjärna i kanten för.

Ja då vet jag varför snuten kommer jaga en röd a4 cool  Va kontroll på vägen till jobbet, havla marinan åkte dit på fortkörning, åkte utan bälte samt utan körkortet. Tror de fick pynta 1200sek för att ha kört utan att ha med sig körkort roll

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
FireTraXX DFFL
2 juli 2008 · 9 020 Inlägg

Klart att plånboken är tjock, fylld med kort ju.
Kontanter däremot har jag aldrig i plånboken, alltid i fickan.

Om polisen jagar mig så är det inte för att jag inte har kortet med mig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 juli 2008 · 5 753 Inlägg

är väll bara 500kr i böter vad jag kan minnas

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Germax
2 juli 2008 · 12 086 Inlägg

Igentligen är de väl lag på att man ska ha körkort med sig, tror inte id utan foto är godkänt igentligen.

Jag har blivit stannad en gång utan, då fick man berätta vart man bor, vad ens släkt heter, vad man har för färg på kalsongerna mm. Oturligt nog har jag skyddad identitet så de fick inte upp ett skit på mina uppgifter smile Men jag klarade mig, hade de bötat mig för en sån sak hade jag gått bärserk.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 juli 2008 · 13 757 Inlägg

enda jag uppgivet är mitt namn och adress och personnummer

har aldrig fått uppge mina föräldrars namn
eller deras personnummer tack och lov då jag inte har det blekaste
vet inte ens vilken gata morsan bor på
inte direkt så jag kollar när jag svänger in  på hennes gata
farsans är dock lättare eftersom han bor brevid mig smile

aldrig varit med om att någon får böter
inte ens när jag körde 160 på 90väg och inte "hittade" körkortet blev det några  böter
var väldigt praktiskt att ha kvar körkortet tills man fick det nya smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vocen_242 Ser värden genom sidorutan. =)
2 juli 2008 · 102 Inlägg

En polare till mig hade åkt för fort en gång, å polisen låna hans kort ett tag, då låna han en patientbricka av "nån" och blev stoppad redan 2 dagar efter det hänt, å skyllde på att han missat plånboken på köksbänken i stressen på väg till sjukhuset, han kunde lätt å ledigt rabbla upp "nåns" personnr och adress, och fick böter för bältet, haha.. Sen va de bara tuta å köra igen.. big_smile

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D
Kesler
4 juli 2008 · 3 650 Inlägg

Vocen_242 skrev:
En polare till mig hade åkt för fort en gång, å polisen låna hans kort ett tag, då låna han en patientbricka av "nån" och blev stoppad redan 2 dagar efter det hänt, å skyllde på att han missat plånboken på köksbänken i stressen på väg till sjukhuset, han kunde lätt å ledigt rabbla upp "nåns" personnr och adress, och fick böter för bältet, haha.. Sen va de bara tuta å köra igen.. big_smile

fattar ingenting hmm

Muttley
4 juli 2008 ·

JapMax skrev:
Igentligen är de väl lag på att man ska ha körkort med sig, tror inte id utan foto är godkänt igentligen.

Jag har blivit stannad en gång utan, då fick man berätta vart man bor, vad ens släkt heter, vad man har för färg på kalsongerna mm. Oturligt nog har jag skyddad identitet så de fick inte upp ett skit på mina uppgifter smile Men jag klarade mig, hade de bötat mig för en sån sak hade jag gått bärserk.

var hela inlägget ironi+??

och nej inget id utan foto är godkänt för att identifera en för då heter de inte ID. smile patientbricka är absolut inte godkänt.

ATMTA
4 juli 2008 ·

kan dem inte bara söka upp det via ditt namn o person nummer?   har för mig att det går...  alltså att polisen ber någon kolla om man har körkort eller inte..

Muttley
4 juli 2008 ·

ATMTA skrev:
kan dem inte bara söka upp det via ditt namn o person nummer?   har för mig att det går...  alltså att polisen ber någon kolla om man har körkort eller inte..

jo de kan om de vill och vill vara snälla mot en men vill de inte så får man snällt betala, man kan inte vara så jävla lat att man inte tar med lappen.

Team-Adolfsson Gödseldräng
5 juli 2008 · 4 529 Inlägg

600 i böter sad
fick det idag ^^

sand3rs
5 juli 2008 · 182 Inlägg

JapMax skrev:
Igentligen är de väl lag på att man ska ha körkort med sig, tror inte id utan foto är godkänt igentligen.

Jag har blivit stannad en gång utan, då fick man berätta vart man bor, vad ens släkt heter, vad man har för färg på kalsongerna mm. Oturligt nog har jag skyddad identitet så de fick inte upp ett skit på mina uppgifter smile Men jag klarade mig, hade de bötat mig för en sån sak hade jag gått bärserk.

Ja, den reaktionen brukar ha önskad effekt:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang