tabbe vid lackering?

Mrsky
2 juli 2008 · 218 Inlägg

precis det jag menar aztek, detta som jag tror jag läst mig till för ett bra tag sedan. därför jag undrade. jag använde som sagt en 2k grundfärg. är det åt fanders med det jag redan lagt? bara att börja om och göra rätt eller det kanske funkar ändå?

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
aztek
3 juli 2008 · 64 Inlägg

det verkar ju som om det funkar om man läser vad folk skriver här . men jag skulle inte chansa kan sitta ett tag bara eller för alltid gör om gör rätt tycker jag

Speedman Bilvårdsexpert
4 juli 2008 · 663 Inlägg

Mrsky skrev:
OK, vad heter det då och kan man få tag på det på mekonomen kanske?

Yes, eller/ och Autoexperten.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
kolvas
4 juli 2008 · 4 001 Inlägg

Jag brukar lägga på International ENA eller KHA grundfärg på alu och sedan en 2k lackfärg uppe på det och det funkar (har aldrig råkat ut för lacksläpp),  nu vet inte jag om det är något speciellt med dessa grundfärger eftersom dom egentligen är till för båtar.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Corpze
4 juli 2008 · 1 311 Inlägg

3e året på min motor nu, har inte sett tendens till en enda flagning, resning eller nåt annat iaf... är ju inte så svårt att skruva bort ventilkåpan och göra om senare heller ifall det skulle skita sig tongue

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Milfen__ ^^ Jenny ^^
4 juli 2008 · 5 Inlägg

Jag tror att det kommer att gå fint smile

Sänk blicken Biatch^^
Mrsky
5 juli 2008 · 218 Inlägg

Tackar för alla svar och hur ni har gjort, bestämde mig för att chansa faktiskt. kändes som att jag prioriterar att få ihop spisen på aset och kände inte för att lägga om dom pengarna som jag redan lagt på lacken. skall lägga sista lagret klarlack imorrn. sen lägger jag upp bilder på hur det blev.

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang