systemkamera behöver hjälp o tips!

tottnass Audi | Nybilar
10 juli 2008 · 51 Inlägg

det ligger också mycket känsla i valet av kamera ...hur det känns att plåta med den också men det är egentligen något för mer erfarne fotografer att bry sig om ..många rekomenderar dig en billigare kamera och att du utökar optikgarderoben..Jag tipsar nog dig om det också och Canon D5 menar du 5D? för det är en vansinnig skillnad mellan 450D och 5D. Väljer du canon så är det nog mellan 400-450D du ska sikta in dig på. Fastnar du ordentligt för fotovärlden kan du senare börja titta på ett uppköp av kamera men du bör lära dig allt vad de innebär i första hand tycker jag.

// Tottnass
jagarbosse Bilentusiast
10 juli 2008 · 489 Inlägg

Evo eller STI?
Porsche eller Ferrari?
Kamerorna nu för tiden är egentligen bara olika på loggan.
Dock så är ju absolut Nikon och Canon dom största, om man inte ska upp på 25-30 Mpix-upplösning, där Hasselblad och Mamiya regerar smile (över 100k:- > 500k:-)
Men tar du kameror som kostar ungefär lika mycket, så presterar dom i princip lika bra.

Något att tänka på: En kamera kan inte ta bilder själv, utan det är användaren som ser till att dom blir bra. 


Själv kör jag D80 med kitgluggen 18-135, och har köpt ett Sigma 70-200 2,8 HSM (som jag efter mycket inpluggning på, är jättenöjd med!)

När det gäller minneskort så är det bara en sak som gäller: SanDisk Extreme III/IV. Grymmt snabba och riktigt bra kvalitet!

att köpa kamera är som att drifta ungefär.
Man behöver inte den värsta bilen, utan det är motorn(objektivet) och inställning som spelar större roll.

Jag tror säkerligen att du/ni kommer vara jättenöjda med er 450D!

www.fotosidan.se har ju också massor av bilder, recensioner osv osv.

Senast redigerat av jagarbosse (10 juli 2008)

kör Golf LX -83, 1,6 med godis
Volkswagen Golf LX "Stormtrooper" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang