Råkat ut för en Fartkamera Böter ?

bandit666
2 juli 2008 · 83 Inlägg

Någon som har råkat ut för en böter från en fartkamera ?

Jag var ute och åkte båge häromdagen och då blixtrade det till från en fartkamera längst vägen och
jag vart lite fundersam hur en sån ser ut efterssom man får ett foto hem med posten på sig själv,

Någon som har fartkamera bötes bilder på sig att slänga upp?

-Kotten- www.drcljusdal.se
2 juli 2008 · 679 Inlägg

http://www.hell-man.se/wp-content/Fartkamera.jpg

så ser det ut fat med info om tid fart mm

Senast redigerat av -Kotten- (2 juli 2008)

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Vocen_242 Ser värden genom sidorutan. =)
2 juli 2008 · 102 Inlägg

Är väl prat på de, att det ska på skylt fram på hojjar med nu, en arbetspolare é lite bitter över det..
Men det blir så när för många åkt förbi lite för fort, de eju 2000:- i böter om vi bilar tagit av skylten fram. sad

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D
bandit666
2 juli 2008 · 83 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Som du säkert förstår så får hoj åkare inte någon böter men jag vart nyfiken på hur en sån ser ut.

På bil kan man alltid spraya på photoblocker som är lagligt med, och det kommer dom flesta göra på båge med tror jag om skylt blir lag i fram.

Senast redigerat av bandit666 (2 juli 2008)

isakss0n
2 juli 2008 · 9 Inlägg

Vocen_242 skrev:
Är väl prat på de, att det ska på skylt fram på hojjar med nu, en arbetspolare é lite bitter över det..
Men det blir så när för många åkt förbi lite för fort, de eju 2000:- i böter om vi bilar tagit av skylten fram. sad

Nej man för 1500 i böter.. fick iaf jag förra månaden, för det är itne vackert med skylt fram på en corvette...

Isaksson Corvette C6
prodrive Avstängd
2 juli 2008 · 962 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

-Kotten- www.drcljusdal.se
2 juli 2008 · 679 Inlägg

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

i samma veva så kommer nog lagen ändras att det är ägaren som bötfälls

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Vocen_242 Ser värden genom sidorutan. =)
2 juli 2008 · 102 Inlägg

-Kotten- skrev:

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

i samma veva så kommer nog lagen ändras att det är ägaren som bötfälls

Sorry, roll  det va prat på 2000:-  Såg nu att det va 1500:-
Ingen bil é snygg med framskylt, å absolut inte corvetten.. wink

http://www.polisen.se/inter/nodeid=1377 … sion=1.jsp

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D
bandit666
2 juli 2008 · 83 Inlägg

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

Helt rätt,
Men om man ska vara helt "laglig" så är det lika olagligt med svart tonat visir på en hjälm
som att tona framrutan på en bil,
men antagligen orkar polisen inte engagera sig att jaga mc förare för en sån sak.

FLindgren
2 juli 2008 · 5 089 Inlägg

photoblocker funkar väll inte på dom nya skyltarna? bara dom gammla?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Muttley
2 juli 2008 ·

bandit666 skrev:

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

Helt rätt,
Men om man ska vara helt "laglig" så är det lika olagligt med svart tonat visir på en hjälm
som att tona framrutan på en bil,
men antagligen orkar polisen inte engagera sig att jaga mc förare för en sån sak.

kan du plocka fram lagtexten om att man inte får ha mörkt visir på sin hjäm?. ett mörkt visir är väldigt bra och faktiskt så är de säkerhet när man kör på dagarna med tanke på att solen kan sitta rätt i ögonen, och vi har ju inte någon solskydd på hjälmarna smile


angående resskylt fram på mc smile, kan de bara drömma om att jag kommer borra hål för att sätta en skylt smile. men om alla idioter som leker med kamerorna kunde ta och sakta ner så de inte tar foto så kanske vi slipper ha lag på det.

-Mackan- Fire And Silk
2 juli 2008 · 2 254 Inlägg

Förbannat jobbigt för hoj åkarna att sträcka sig över lyskåpan och täcka över plåten med handen, går ju inte att bli tagen.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Vocen_242 Ser värden genom sidorutan. =)
2 juli 2008 · 102 Inlägg

-Mackan- skrev:
Förbannat jobbigt för hoj åkarna att sträcka sig över lyskåpan och täcka över plåten med handen, går ju inte att bli tagen.

Mvh Markus

Visst, det går nog.

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D
Muttley
2 juli 2008 ·

-Mackan- skrev:
Förbannat jobbigt för hoj åkarna att sträcka sig över lyskåpan och täcka över plåten med handen, går ju inte att bli tagen.

Mvh Markus

eller sätta eltejp över smile polise får inte jaga mc om de blir för farligt för de ändå.
ska de vilja att vi har regskyltar på bågarna får de fasen ge oss skyltarna och de får då vara små klistermärken för nårra hål blir de inte.

Quantic
2 juli 2008 · 645 Inlägg

tkd_rille skrev:

-Mackan- skrev:
Förbannat jobbigt för hoj åkarna att sträcka sig över lyskåpan och täcka över plåten med handen, går ju inte att bli tagen.

Mvh Markus

eller sätta eltejp över smile polise får inte jaga mc om de blir för farligt för de ändå.
ska de vilja att vi har regskyltar på bågarna får de fasen ge oss skyltarna och de får då vara små klistermärken för nårra hål blir de inte.

Tror inte dom kommer kunna fixa det då skyltarna skulle bli så små att dom knappt kommer kunna läsas ändå. Känns så jäkla onödigt för dom att tvinga mc åkare till skylt fram. Kommer ju se förjävligt ut på sporthojar hmm

Muttley
2 juli 2008 ·

Quantic skrev:

tkd_rille skrev:

-Mackan- skrev:
Förbannat jobbigt för hoj åkarna att sträcka sig över lyskåpan och täcka över plåten med handen, går ju inte att bli tagen.

Mvh Markus

eller sätta eltejp över smile polise får inte jaga mc om de blir för farligt för de ändå.
ska de vilja att vi har regskyltar på bågarna får de fasen ge oss skyltarna och de får då vara små klistermärken för nårra hål blir de inte.

Tror inte dom kommer kunna fixa det då skyltarna skulle bli så små att dom knappt kommer kunna läsas ändå. Känns så jäkla onödigt för dom att tvinga mc åkare till skylt fram. Kommer ju se förjävligt ut på sporthojar hmm

kommer se för jävligt ut på alla motorcyklar som finns om man sätter en stor skylt fram. plus att de förstör aerodynamiken rejält= mer bensin och mindre miljövänligt smile. men som sagt så betalar jag aldrig för en extra skylt .

bandit666
2 juli 2008 · 83 Inlägg

tkd_rille skrev:

bandit666 skrev:

prodrive skrev:
Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

Helt rätt,
Men om man ska vara helt "laglig" så är det lika olagligt med svart tonat visir på en hjälm
som att tona framrutan på en bil,
men antagligen orkar polisen inte engagera sig att jaga mc förare för en sån sak.

kan du plocka fram lagtexten om att man inte får ha mörkt visir på sin hjäm?. ett mörkt visir är väldigt bra och faktiskt så är de säkerhet när man kör på dagarna med tanke på att solen kan sitta rätt i ögonen, och vi har ju inte någon solskydd på hjälmarna smile


angående resskylt fram på mc smile, kan de bara drömma om att jag kommer borra hål för att sätta en skylt smile. men om alla idioter som leker med kamerorna kunde ta och sakta ner så de inte tar foto så kanske vi slipper ha lag på det.

Jag har ett mc relaterat arbete och vet att det inte är "lagligt" med svart tonat visir,
men däremot lätt lätt tonat går bra.
Det är därför många firmor faktiskt inte säljer "bäck svarta" visir.
Ang fixa lagtexten som citat på det är jag lite för lat för, men fråga vilken mc polis som helst så får du se om du inte tror mig=)

Sen är det bara 2 st som har bidragit med någon form av foto här från fartkamera, inga flera som har?

Senast redigerat av bandit666 (2 juli 2008)

Muttley
2 juli 2008 ·

bandit666 skrev:

tkd_rille skrev:

bandit666 skrev:

Helt rätt,
Men om man ska vara helt "laglig" så är det lika olagligt med svart tonat visir på en hjälm
som att tona framrutan på en bil,
men antagligen orkar polisen inte engagera sig att jaga mc förare för en sån sak.

kan du plocka fram lagtexten om att man inte får ha mörkt visir på sin hjäm?. ett mörkt visir är väldigt bra och faktiskt så är de säkerhet när man kör på dagarna med tanke på att solen kan sitta rätt i ögonen, och vi har ju inte någon solskydd på hjälmarna smile


angående resskylt fram på mc smile, kan de bara drömma om att jag kommer borra hål för att sätta en skylt smile. men om alla idioter som leker med kamerorna kunde ta och sakta ner så de inte tar foto så kanske vi slipper ha lag på det.

Jag har ett mc relaterat arbete och vet att det inte är "lagligt" med svart tonat visir,
men däremot lätt lätt tonat går bra.
Det är därför många firmor faktiskt inte säljer "bäck svarta" visir.
Ang fixa lagtexten som citat på det är jag lite för lat för, men fråga vilken mc polis som helst så får du se om du inte tror mig=)

Sen är det bara 2 st som har bidragit med någon form av foto här från fartkamera, inga flera som har?

okej men jag tror inte på e förrän jag sett någon lagtext om det. för att alla mc firmor som finns i skåne har iallafall helsvarta visir. om de inte var lagligt skulle de ju heller inte sålt dem.  smile inte ofta man hinner prata med en mc polis heller.

-Kotten- www.drcljusdal.se
2 juli 2008 · 679 Inlägg

hitta min big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59440/390471_p89fut.jpg

saknas dock det till vänter med inzomat ansikte och körkorts bilden

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang