Råkat ut för en Fartkamera Böter ?

bushmyra
2 juli 2008 · 782 Inlägg

Är det 70 sträckan mellan regnsjö avfarten och rakan innan glössbo??
tycker jag känner igen mig.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Smajly
2 juli 2008 · 3 059 Inlägg

-Kotten- skrev:

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

i samma veva så kommer nog lagen ändras att det är ägaren som bötfälls

Tror det också.. eller rättare sagt, så hoppas jag på det..

bandit666
2 juli 2008 · 83 Inlägg

tkd_rille skrev:

bandit666 skrev:

tkd_rille skrev:
kan du plocka fram lagtexten om att man inte får ha mörkt visir på sin hjäm?. ett mörkt visir är väldigt bra och faktiskt så är de säkerhet när man kör på dagarna med tanke på att solen kan sitta rätt i ögonen, och vi har ju inte någon solskydd på hjälmarna smile


angående resskylt fram på mc smile, kan de bara drömma om att jag kommer borra hål för att sätta en skylt smile. men om alla idioter som leker med kamerorna kunde ta och sakta ner så de inte tar foto så kanske vi slipper ha lag på det.

Jag har ett mc relaterat arbete och vet att det inte är "lagligt" med svart tonat visir,
men däremot lätt lätt tonat går bra.
Det är därför många firmor faktiskt inte säljer "bäck svarta" visir.
Ang fixa lagtexten som citat på det är jag lite för lat för, men fråga vilken mc polis som helst så får du se om du inte tror mig=)

Sen är det bara 2 st som har bidragit med någon form av foto här från fartkamera, inga flera som har?

okej men jag tror inte på e förrän jag sett någon lagtext om det. för att alla mc firmor som finns i skåne har iallafall helsvarta visir. om de inte var lagligt skulle de ju heller inte sålt dem.  smile inte ofta man hinner prata med en mc polis heller.

Du får helt lagligt köpa marijuana fröer men du får inte plantera dom
du får lagligt bruka knark (i viss bemärkelser) men du får inte köpa eller sälja det
du får lagligt montera en garageöppnare på bilen som blockerar polisens radar men du får inte ha en "blinder" som blockerar deras radar.

Du kanske förstår vart jag vill komma ?
Jag själv kör alltid med svart visir och har aldrig blivit bötfälld heller.

Du blir t.o.m kuggad om du ens kommer till en uppkörning för motorcykel med svart visir.

Senast redigerat av bandit666 (2 juli 2008)

FireTraXX DFFL
2 juli 2008 · 9 020 Inlägg

Jag hade mörkt (Svart är väl närmare sanningen) visir när jag körde moppe. (7 år sedan)
Var aldrig nån polis som ens lade en kommentar om det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
bandit666
2 juli 2008 · 83 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag hade mörkt (Svart är väl närmare sanningen) visir när jag körde moppe. (7 år sedan)
Var aldrig nån polis som ens lade en kommentar om det.

Nej men så är det, om dom skulle stoppa alla med tonat visir skulle dom inte hinna med viktigare saker,
som att fika eller något.
men så äre.

FireTraXX DFFL
2 juli 2008 · 9 020 Inlägg

bandit666 skrev:

FireTraXX skrev:
Jag hade mörkt (Svart är väl närmare sanningen) visir när jag körde moppe. (7 år sedan)
Var aldrig nån polis som ens lade en kommentar om det.

Nej men så är det, om dom skulle stoppa alla med tonat visir skulle dom inte hinna med viktigare saker,
som att fika eller något.
men så äre.

Jaha, då vet man det.

Fast nästa gång jag har på mig en hjälm så kommer jag att sitta på en lite kraftigare "moppe". tongue
Och då kommer jag inte stanna för då är det inte visiret de vill prata om.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 juli 2008 · 8 197 Inlägg

bandit666 skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Som du säkert förstår så får hoj åkare inte någon böter men jag vart nyfiken på hur en sån ser ut.

På bil kan man alltid spraya på photoblocker som är lagligt med, och det kommer dom flesta göra på båge med tror jag om skylt blir lag i fram.

Photoblocker ar inte lagligt. Syns det någon som helst åverkan på nummerskyltarna kan det leda till samma böter som om den var bortplockad. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
bandit666
2 juli 2008 · 83 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

bandit666 skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Får man över huvd taget nåt om man kör hoj?
Skulle vara lag på skylt fram på dom...  sad

Som du säkert förstår så får hoj åkare inte någon böter men jag vart nyfiken på hur en sån ser ut.

På bil kan man alltid spraya på photoblocker som är lagligt med, och det kommer dom flesta göra på båge med tror jag om skylt blir lag i fram.

Photoblocker ar inte lagligt. Syns det någon som helst åverkan på nummerskyltarna kan det leda till samma böter som om den var bortplockad. hmm

Ja men du ser inte någon skillnad på en skylt som är behandlad med photostopper
möjligen att den blir lite blankare

har det på alla bilarna

Du får vaxa nummerskylten och spraya på försegling för att hålla den "fräsch"
sen om det är vax eller photostopper ser ingen och blir då svårt med böter.

men jag förstår hur du menar

Vocen_242 Ser värden genom sidorutan. =)
3 juli 2008 · 102 Inlägg

FireTraXX skrev:

bandit666 skrev:

FireTraXX skrev:
Jag hade mörkt (Svart är väl närmare sanningen) visir när jag körde moppe. (7 år sedan)
Var aldrig nån polis som ens lade en kommentar om det.

Nej men så är det, om dom skulle stoppa alla med tonat visir skulle dom inte hinna med viktigare saker,
som att fika eller något.
men så äre.

Jaha, då vet man det.

Fast nästa gång jag har på mig en hjälm så kommer jag att sitta på en lite kraftigare "moppe". tongue
Och då kommer jag inte stanna för då är det inte visiret de vill prata om.

Woww, sicken tuffing, då ska du alltså riskera andras människors liv i trafiken på din väg?. neutral

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D
gone_in_60_seconds
3 juli 2008 · 8 Inlägg

blev fotad på 90 väg och körde 98km/h, det blev 1500kr... dagen efter tog bort framskylten och körde så 2 dagar, blev stoppad och fick ännu mer böter... så det är bara att sänka farten 100meter innan, det räcker....

Necken Förvalt Värde
3 juli 2008 · 61 Inlägg

Jag åkte på fortkörning med kamera en gång. Jag gav fan i att betala. Fick hem ett brev= du har åkt på böter. Ett till= Påminelse du har åkt på böter, Gav fan i dessa båda då det bara är rent skitsnack det där med köra fort, Kom hem ett brev till= Vi lägger ner denna utredning då du varken ansett dig själv skyldig eller oskyldig. Pga saknad av bevis lägs  detta åtal mot dig ner, Du anses därmed som oskyldig.
**** Så mitt råd- Släng alla papper du får hem i papperskorgen. Jävla tomtar som springer omkring

-=Tryck&Pys: A4 Dtm=-
FireTraXX DFFL
3 juli 2008 · 9 020 Inlägg

Vocen_242 skrev:

FireTraXX skrev:

bandit666 skrev:

Nej men så är det, om dom skulle stoppa alla med tonat visir skulle dom inte hinna med viktigare saker,
som att fika eller något.
men så äre.

Jaha, då vet man det.

Fast nästa gång jag har på mig en hjälm så kommer jag att sitta på en lite kraftigare "moppe". tongue
Och då kommer jag inte stanna för då är det inte visiret de vill prata om.

Woww, sicken tuffing, då ska du alltså riskera andras människors liv i trafiken på din väg?. neutral

Gör jag redan dagligen.
Jag riskerar allas liv när jag håller hastigheten, saker och ting kan gå fel ändå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
3 juli 2008 ·

bandit666 skrev:

tkd_rille skrev:

bandit666 skrev:

Jag har ett mc relaterat arbete och vet att det inte är "lagligt" med svart tonat visir,
men däremot lätt lätt tonat går bra.
Det är därför många firmor faktiskt inte säljer "bäck svarta" visir.
Ang fixa lagtexten som citat på det är jag lite för lat för, men fråga vilken mc polis som helst så får du se om du inte tror mig=)

Sen är det bara 2 st som har bidragit med någon form av foto här från fartkamera, inga flera som har?

okej men jag tror inte på e förrän jag sett någon lagtext om det. för att alla mc firmor som finns i skåne har iallafall helsvarta visir. om de inte var lagligt skulle de ju heller inte sålt dem.  smile inte ofta man hinner prata med en mc polis heller.

Du får helt lagligt köpa marijuana fröer men du får inte plantera dom
du får lagligt bruka knark (i viss bemärkelser) men du får inte köpa eller sälja det
du får lagligt montera en garageöppnare på bilen som blockerar polisens radar men du får inte ha en "blinder" som blockerar deras radar.

Du kanske förstår vart jag vill komma ?
Jag själv kör alltid med svart visir och har aldrig blivit bötfälld heller.

Du blir t.o.m kuggad om du ens kommer till en uppkörning för motorcykel med svart visir.

konstigt för att min uppkörningskontrollant hade mörkt visir wink
nej man får ju inte bruka droger lagligt om drogerna är fördjudna smile då du inte får ha de på dig alls.
smile

bandit666
3 juli 2008 · 83 Inlägg

tkd_rille skrev:

bandit666 skrev:

tkd_rille skrev:

okej men jag tror inte på e förrän jag sett någon lagtext om det. för att alla mc firmor som finns i skåne har iallafall helsvarta visir. om de inte var lagligt skulle de ju heller inte sålt dem.  smile inte ofta man hinner prata med en mc polis heller.

Du får helt lagligt köpa marijuana fröer men du får inte plantera dom
du får lagligt bruka knark (i viss bemärkelser) men du får inte köpa eller sälja det
du får lagligt montera en garageöppnare på bilen som blockerar polisens radar men du får inte ha en "blinder" som blockerar deras radar.

Du kanske förstår vart jag vill komma ?
Jag själv kör alltid med svart visir och har aldrig blivit bötfälld heller.

Du blir t.o.m kuggad om du ens kommer till en uppkörning för motorcykel med svart visir.

konstigt för att min uppkörningskontrollant hade mörkt visir wink
nej man får ju inte bruka droger lagligt om drogerna är fördjudna smile då du inte får ha de på dig alls.
smile

Det hela har spårat ut lite här då tråden handlar om fartkamera bilder,
Om du inte tror på att tonat visir inte är lagligt så gör det inte mig något.
Vi kommer inte längre med detta.

SpeCtruM
19 juli 2008 · 29 Inlägg

tkd_rille skrev:

bandit666 skrev:

prodrive skrev:

Hjälper ändå inte med regplåt på hoj eftersom dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, och dom flesta sporthojs åkare kör antagligen integralhjälm med tonat vesir...

Helt rätt,
Men om man ska vara helt "laglig" så är det lika olagligt med svart tonat visir på en hjälm
som att tona framrutan på en bil,
men antagligen orkar polisen inte engagera sig att jaga mc förare för en sån sak.

kan du plocka fram lagtexten om att man inte får ha mörkt visir på sin hjäm?. ett mörkt visir är väldigt bra och faktiskt så är de säkerhet när man kör på dagarna med tanke på att solen kan sitta rätt i ögonen, och vi har ju inte någon solskydd på hjälmarna smile


angående resskylt fram på mc smile, kan de bara drömma om att jag kommer borra hål för att sätta en skylt smile. men om alla idioter som leker med kamerorna kunde ta och sakta ner så de inte tar foto så kanske vi slipper ha lag på det.

haha du e lagom go du. de e 2008 nu? vem i h****te borrar hål för en regplåt?

sist men inte minst vill jag be dig lycka till med din nystartade kampanj ''sakta ner så mc slipper plåt fram''

Mvh//Eddie

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
Muttley
19 juli 2008 ·

SpeCtruM skrev:

tkd_rille skrev:

bandit666 skrev:

Helt rätt,
Men om man ska vara helt "laglig" så är det lika olagligt med svart tonat visir på en hjälm
som att tona framrutan på en bil,
men antagligen orkar polisen inte engagera sig att jaga mc förare för en sån sak.

kan du plocka fram lagtexten om att man inte får ha mörkt visir på sin hjäm?. ett mörkt visir är väldigt bra och faktiskt så är de säkerhet när man kör på dagarna med tanke på att solen kan sitta rätt i ögonen, och vi har ju inte någon solskydd på hjälmarna smile


angående resskylt fram på mc smile, kan de bara drömma om att jag kommer borra hål för att sätta en skylt smile. men om alla idioter som leker med kamerorna kunde ta och sakta ner så de inte tar foto så kanske vi slipper ha lag på det.

haha du e lagom go du. de e 2008 nu? vem i h****te borrar hål för en regplåt?

sist men inte minst vill jag be dig lycka till med din nystartade kampanj ''sakta ner så mc slipper plåt fram''

Mvh//Eddie

nej de är ju förborrade oftast på originalbilar wink hur tänkte du annars sätta fast en skylt fram på en hoj som är stor nog så man kan se den på långt avstånd?.
     ja den största delen av de jag känner till som kör mc kör alltid lugnt förbi kameror faktiskt och de är ett 100tal stycken knuttar smile, och får hoppas vi har resterande som också tar de lugnt förbi kamerorna.
smile
men de att de skulle ha lag på skylt fram de har ju diskuterats i hur många år som helst med.

SpeCtruM
21 juli 2008 · 29 Inlägg

tkd_rille skrev:

SpeCtruM skrev:

tkd_rille skrev:

kan du plocka fram lagtexten om att man inte får ha mörkt visir på sin hjäm?. ett mörkt visir är väldigt bra och faktiskt så är de säkerhet när man kör på dagarna med tanke på att solen kan sitta rätt i ögonen, och vi har ju inte någon solskydd på hjälmarna smile


angående resskylt fram på mc smile, kan de bara drömma om att jag kommer borra hål för att sätta en skylt smile. men om alla idioter som leker med kamerorna kunde ta och sakta ner så de inte tar foto så kanske vi slipper ha lag på det.

haha du e lagom go du. de e 2008 nu? vem i h****te borrar hål för en regplåt?

sist men inte minst vill jag be dig lycka till med din nystartade kampanj ''sakta ner så mc slipper plåt fram''

Mvh//Eddie

nej de är ju förborrade oftast på originalbilar wink hur tänkte du annars sätta fast en skylt fram på en hoj som är stor nog så man kan se den på långt avstånd?.
     ja den största delen av de jag känner till som kör mc kör alltid lugnt förbi kameror faktiskt och de är ett 100tal stycken knuttar smile, och får hoppas vi har resterande som också tar de lugnt förbi kamerorna.
smile
men de att de skulle ha lag på skylt fram de har ju diskuterats i hur många år som helst med.

du har inte hål för regplåt fram de e jag ganska övertygad om?? Ja du de finns massa olika sätt att sätta fast en reg-plåt.. själv har jag kitt? stavas de så? o många har kardborreband? osv.

//Eddie

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
shishaaa
11 augusti 2009 · 11 Inlägg

Necken skrev:
Jag åkte på fortkörning med kamera en gång. Jag gav fan i att betala. Fick hem ett brev= du har åkt på böter. Ett till= Påminelse du har åkt på böter, Gav fan i dessa båda då det bara är rent skitsnack det där med köra fort, Kom hem ett brev till= Vi lägger ner denna utredning då du varken ansett dig själv skyldig eller oskyldig. Pga saknad av bevis lägs  detta åtal mot dig ner, Du anses därmed som oskyldig.
**** Så mitt råd- Släng alla papper du får hem i papperskorgen. Jävla tomtar som springer omkring

Jag har fått en sån här, ska jag bara kasta den eller? Käne du igen dig själv på bilden?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66954/734764_t87zy7.jpg
såhär såg det ut.....

Hahaha, man vill ju spara bilden. Fin fartbild

Aga_Diff Bärs!
11 augusti 2009 · 3 456 Inlägg
Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Memme I'am AWESOME..
11 augusti 2009 · 2 783 Inlägg

säg bara att de inte är du på bilden? big_smile du kanske inte heter de som står där ;P å att de e en kompis som har kört din bil ;D?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang