Återkallad körkort

ThSinner_
2 juli 2008 · 18 Inlägg

Hejsan...idag fick jag böter 2500 kr.
Ok de betalar jag.
Men,jag riskerar att bli av med körkortet.
Jag blev av med den för 8 mån sen (under prövotid) då jag"bröt" mot väjningsplikt.
fick spärrtid i 2 mån efter 1 vecka tog jag den igen .
NU är de stopplikt,
vad händer tror ni?
Jag anar att jag blir av med den IGEN och får spärrtid minst 4 mån .
Hoppas någon vetiig kan svara
Tack

__r0b1n
2 juli 2008 · 726 Inlägg

bara till att vänta och se

Semifreak
2 juli 2008 · 98 Inlägg

Stopplikt samt köra mot rött brukar vara kortet rakt av... Synd att du har prövotiden kvar!

Tesla X P90DL "Dark Yoda" (2016)
BMW 120d "M-Sport" (2007)
BMW 435d "OemPlus" (2016)
niclas_swe bitter besserwisser
2 juli 2008 · 644 Inlägg

Stopplikt så kan du nog vinka lappen hej då...
för övrigt: du känner att du BORDE ha körkort, egentligen?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
roxe Jesus didn´† Tap
2 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Trevligt att ha dig vid vägkanten! Stanna hemma.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
feffe85
2 juli 2008 · 104 Inlägg

Varför ens skita i stopplikt? om jag inte har fel så finns den av en orsak?
Kanske behövs för att du ska inse att du gjort fel?

Corpze
2 juli 2008 · 1 311 Inlägg

Stanna nästa gång!!!!

MVH En motorcyklist

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
TT-Avant
2 juli 2008 · 6 851 Inlägg

ThSinner_ skrev:
Hejsan...idag fick jag böter 2500 kr.
Ok de betalar jag.
Men,jag riskerar att bli av med körkortet.
Jag blev av med den för 8 mån sen (under prövotid) då jag"bröt" mot väjningsplikt.
fick spärrtid i 2 mån efter 1 vecka tog jag den igen .
NU är de stopplikt,
vad händer tror ni?
Jag anar att jag blir av med den IGEN och får spärrtid minst 4 mån .
Hoppas någon vetiig kan svara
Tack

Rätt åt dej..lol

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
MrTurbo Better than God \o/
2 juli 2008 · 1 882 Inlägg

Skulle tro att kortet ryker. De har blivit mycket hårdare på det där...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
StiFf Wankel
2 juli 2008 · 1 080 Inlägg

lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

MDS Västerås
prodrive Avstängd
2 juli 2008 · 962 Inlägg

StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

Precis, det finns ställen är stopplikt är totalt omotiverat!

darkwizard Fordonstekniker
2 juli 2008 · 1 740 Inlägg

Jahopp, ännu en som inte har lärt sig stopp plikt, det är sådana som du, som gör så att försäkring premierna går upp.

Sätt på trafikskole bänken och lär dig allt igen, från början, och ingen ytlärning, det förlorar du bara på.

Jag skulle inte vilja ha dig i fronten på min lastbil.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Hamilton
2 juli 2008 · 8 865 Inlägg

prodrive skrev:

StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

Precis, det finns ställen är stopplikt är totalt omotiverat!

Intressant teori....Så varje billist ska själva avgöra om stopp-plikten är motiverad eller inte och själva avgöra om han/hon ska stanna.
Ja trafikbilden blir onekerligen spännande då roll

Till trådskaparen:
Du lär bli utan körkort ett tag framöver och borde egna den tiden åt att plugga mera....
Bli av med körkortet 2 gånger och på så kort tid.

Senast redigerat av Hamilton (2 juli 2008)

Fotograf på tierpidag.se
n_andersson
2 juli 2008 · 689 Inlägg

StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

men polisen såg han inte?
E fan rätt åt han att han blir av med körkortet om han inte stannar vid stopp plikt

Mollllgan
2 juli 2008 ·

StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

hmmhmm Inte riktigt klar i bollen inte..

Stopp är ju till för att du ska stanna bilen. Inte rulla eller liknande..
Stopp = Stanna bilen = 0/Km Spelar väll för fa- ingen roll om det inte kommer någon... Vad vet du om det kanske kommer nån i korsningen som du inte stannat i på över 10 ggr och sen helt plötsligt så ligger en bil upp& ner med barn i bilen o det är "DU" som orskat det... Hmmm hade väll för fan varit lika bra o stanna...
Ska väll inte vara så svårt o följa lagen ffs... Nej du sånna ska inte ha körkort överhuvudtaget..
Hoppas han snubben detta handlar om aldrig får det mer... TRAFIKFARA OCH TRAFIKIDIOT kallas sånna.

Muttley
2 juli 2008 ·

StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

jag är jävligt hård nu faktiskt, han ska bli av med körkortet om han inte kan rätta sig efter trafikreglerna, 2 gånger i rad och denna förseelsen är ännu allvarligare.
och de kvittar om du har jävligt god sikt i en stoppkorsning för den där motorcykeln som kan komma från ett håll kan alla missa. så lika gott.


och ja man får ta sådan här skit för att fatta smile

men bussen låter bra för dig.

Muttley
2 juli 2008 ·

n_andersson skrev:

StiFf skrev:
lägg av med att säga att det är rätt åt han, vet ni ens hur det såg ut i den korsningen??? kommer på 2 korsningar på en gång här som det är stopp plikt på men där man ändå har väldigt god sikt åt båda hållen och absolut inga problem med att se om det kommer någon

men polisen såg han inte?
E fan rätt åt han att han blir av med körkortet om han inte stannar vid stopp plikt

haha de är sant då var de alltså ingen jättebra korsning..  reglerna säger väl att du måste stoppa bilen precis framför linjen, du får inte ställa dig på den eller förbi den. rätt sjävklart.

ThSinner_
2 juli 2008 · 18 Inlägg

Det var fri sikt och ingen trafik,hade bråttom..men ingen förklaring.
Det behöver inte betyda att jag inte kan trafik regler ba för ja sket i en stopplikt herregud.
Jag fick båda gångerna 62 på teorin och plugga själv hemma.
Men vi är människor alla gör fel,och jag var fel på fel ställe vid fel tidpunkt me!

Men men körkortet kommer och går det gör inte livet.
tack för alla svar iaf bra som dåliga

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Ja, bara att gratulera lite ironiskt och be dig sätta dig och plugga till lappen igen.
Och göra TVÅ ganska grova missar innan prövotiden ens gått ut är det inte mer än rätt att du får ta om körkortet.
http://www.vv.se/filer/vagmarken/B/B2.jpg Betyder STOPP! Inte rulla ut i korsningen...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Muttley
2 juli 2008 ·

ThSinner_ skrev:
Det var fri sikt och ingen trafik,hade bråttom..men ingen förklaring.
Det behöver inte betyda att jag inte kan trafik regler ba för ja sket i en stopplikt herregud.
Jag fick båda gångerna 62 på teorin och plugga själv hemma.
Men vi är människor alla gör fel,och jag var fel på fel ställe vid fel tidpunkt me!

Men men körkortet kommer och går det gör inte livet.
tack för alla svar iaf bra som dåliga

du hade fri sikt men såg ändå inte polisen smile lite ironiskt faktiskt. bråttom är aldrig en förklaring för att riskera andras liv.
om du fick så bra på dina prov så stanna för guds skull. om du inte ser en polis så ser du garanterat inte en mc som kommer i full fart som kanske sitter i din dörr nästa gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang