Sportstolar, fast lr Justerbar rygg??

_Ozzy_
3 juli 2008 · 186 Inlägg

Äre nån större skillnad rent komfortmässigt? För stolar med fast rygg är betydligt billigare och (enligt mig iallafal) snyggare än justerbara stolar, men ja tänkte om det är nån som har erfarenhet av att ha kört längre sträckor med fast rygg? Äre värt att lägga ut dom extra kronorna på en justerbar lr går det nästan lika bra med fast??

Thorssa
3 juli 2008 ·

Det beror ju på, om du inte proivsitter finns ju risken att du kommer sitta som en mört. Men har du flyt kan du ju sitta som en gud. Jag skulle köpa med justerbar rygg, om jag inte har provsuttit innan.

Corpze
3 juli 2008 · 1 311 Inlägg

Ska du köra korta sträckor så kan du köpa en billig kinastol med fast rygg, ska du åka längre ska du ha fällbara, vill du ha en fast stol och åker längre sträckor skall du åka till nån rallybutik och PROVA ut en stol som passar dig, men räkna med 3-5000 kr

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
tecman
3 juli 2008 · 1 741 Inlägg

Bara för säkerheten skulle jag satsa på fia och fast rygg...
Man vet aldrig hur kvallan är på dom utan stämpeln. Kan vara helt oprövade vad som händer i en krock eller dyl.
En annan sak är som de ovan säger. PROVA ut en stol som passar! 3-5000/st låter som en rätt så bra prislapp för någorlunda stolar.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
kolvas
3 juli 2008 · 4 001 Inlägg

Thorssa skrev:
Det beror ju på, om du inte proivsitter finns ju risken att du kommer sitta som en mört. Men har du flyt kan du ju sitta som en gud. Jag skulle köpa med justerbar rygg, om jag inte har provsuttit innan.

HAHAHA!!! lol Bara döda fiskar flyter med strömmen

Ontopic: För att sitta riktigt måste du prova ut stolen, jag skulle nog ändå rekommendera en med justerbart ryggstöd, ska man iväg på en långresa kan det vara skönt att ändra vinkel någon gång då & då

Edit: jag har 2 begagnade FIA godkända stolar, pm:a så skickar jag bilder

Senast redigerat av kolvas (3 juli 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
henkebenke
3 juli 2008 · 1 703 Inlägg

Är bilen reggad för passagerare ibak måste stolen vara fällbar, men det går ju alltid byta vid bes.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
tecman
3 juli 2008 · 1 741 Inlägg

henkebenke skrev:
Är bilen reggad för passagerare ibak måste stolen vara fällbar, men det går ju alltid byta vid bes.

Njaa.. beror väl på om det är 4 dörrars eller inte.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Thorssa
3 juli 2008 ·

kolvas skrev:

Thorssa skrev:
Det beror ju på, om du inte proivsitter finns ju risken att du kommer sitta som en mört. Men har du flyt kan du ju sitta som en gud. Jag skulle köpa med justerbar rygg, om jag inte har provsuttit innan.

HAHAHA!!! lol Bara döda fiskar flyter med strömmen

Haha titt vad jag fick till de utan att ens tänka på det! tongue

Kesler
3 juli 2008 · 3 650 Inlägg

skulle jag haft de där extra slantarna skulle jag nog satsa på en stol med justerbar rygg

_Ozzy_
4 juli 2008 · 186 Inlägg

kolvas skrev:

Thorssa skrev:
Det beror ju på, om du inte proivsitter finns ju risken att du kommer sitta som en mört. Men har du flyt kan du ju sitta som en gud. Jag skulle köpa med justerbar rygg, om jag inte har provsuttit innan.

HAHAHA!!! lol Bara döda fiskar flyter med strömmen

Ontopic: För att sitta riktigt måste du prova ut stolen, jag skulle nog ändå rekommendera en med justerbart ryggstöd, ska man iväg på en långresa kan det vara skönt att ändra vinkel någon gång då & då

Edit: jag har 2 begagnade FIA godkända stolar, pm:a så skickar jag bilder

De vore ju jäkligt bra men grejen är att de blir inte förens framåt hösten som ja har råd att köpa ett par stolar tongue, alla pengar jag får in nu kommer gå till bodykit, spackel å lack^^

_Ozzy_
4 juli 2008 · 186 Inlägg

Är tacksam för alla svar, men grejen är att jag har spanat in stylingbutikens sportstolar, som säljs ju parvis men skenor och hela köret för en inte en allt för stor förmögenhet... men deras butik ligger inte så himmla långt härifrån så de blir väll att jag åker ner till dom å provsitter stolarna innan jag köper nåt^^

Caffe
4 juli 2008 · 1 436 Inlägg

Skulle jag ha något bakom stolen som kan komma flygande (passagerare, baslådor, whatever) så skulle jag satsa på en FIA-stol, annars skulle jag nog våga mig på en noname utan klassificering.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang