5855
Sök

Montera 3" på Volvo 855 SE -95

SkenLaddRacing
130 Inlägg
10 juli 2008
Decibel skrev:
Jag gissar på en förändrad effekt på 30hk...

Mindre...

Varför?
Sugmotorer arbetar med mottryck och 3" blir på tok för stort, bilen kommer bli rapp på ~2500rpm och gå som en påse skit på resten.
(Sen finns det säkert någon lobotomerad dåre här som har 3" på sin och tycker det går skitbra)

Va inte längesedan jag hade in en S70 GLT som gick skit, efter lite undersökande och annat avgas gick den bra igen. På den satt det 3" halvsats och den gjorde inte en pinne över 130 med plattan i mattan på 5;an.

hmm konstigt att min 740 med hemma snikrat 2.5 tums avgassystem orkar 170+ med fullgas på 5,an...men inte vet jag är ju nästan bonde;).. du hade nog en bäver i ditt avgassystem ellr nått^^
OBS! testade på bana. vill du ha lite mer ljud ur din motor så klart sätt på de upp till var o en om man vill vara lite penta så kallat:cool:

SkenLaddRacing

Refined
1 770 Inlägg
10 juli 2008
Det ÄR bevisat. annars hade ju inte t.ex Jänkerna och STCC bilarna åkt med såpass klena rör som de gör. I så fall hade man ju bara kunnat göra ett grenrör i ett "helt" rör om ni fattar. Och bara leda det rakt ned i backen, utan någon som hellst motstånd på avgassidan.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Zwudda skrev:
Det ÄR bevisat. annars hade ju inte t.ex Jänkerna och STCC bilarna åkt med såpass klena rör som de gör. I så fall hade man ju bara kunnat göra ett grenrör i ett "helt" rör om ni fattar. Och bara leda det rakt ned i backen, utan någon som hellst motstånd på avgassidan.

Missade du min bild ovan?

Du har aldrig klurat på bullerkraven?

Läste du det jag skrev alls?

wink

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök