5018
Sök

Router/Brandvägg

1 772 Inlägg
6 juli 2008
TenZer skrev:
NordstromJ skrev:
Men med 30 flikar i ff, 4 program som drar hyffsat med cpu och minne samt dålig kylning så skulle skiten lagga sönder totalt med antivirus igång smile

Förstår hur du menar, har du prövat Nod32 någongång? Tror de ska vara de mest resursersnållaste anti-virus programmet. Värt att pröva kanske? Men får du inga problem av att köra utan så är det ju onödigt tongue

Klart jag testat nod32 men bara i 30dagar wink

Okej, var det inte bra? Jag hade F-secure förut och datorn var så otroligt seg så körde utan jag med ett tag, men sedan hittade jag Nod32 och det märks knappt av, så då kunde man väl lika gärna hade tongue

Vill du ha fullversionen så PMa wink

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
7 juli 2008
TenZer skrev:
THEBADGUY skrev:
TenZer skrev:
Smart och smart, men det går snabbt iaf wink Jo jag tankar på men från "hyffsat säkra" källor. Dock så utför jag inga viktiga affärer osv över de datorer utan skydd. Strax dags för formatering btw cool

Det är därför man har en dator där det knappt märks att man har många program igång... tongue.
Då kan man köra virusprogram och dylikt utan problem wink.

Men med 30 flikar i ff, 4 program som drar hyffsat med cpu och minne samt dålig kylning så skulle skiten lagga sönder totalt med antivirus igång smile Kan tillägga att på vista så är det segt redan när os är igång tongue (riktigt skit os)

Kör vanligtvis 4-5 onlinespel, MSN, IE med ett tiotal flikar, winamp och div Photoshop program igång samtidigt+ norton. Och jag märker faktiskt inget större lagg. Kör även med Vista om du undrar.
(Men sen ska det ju nämnas att jag kör med rätt grym kylning på grejerna också. Så överhettning är ingen större risk....) tongue
Senast redigerat av THEBADGUY (7 juli 2008)

Allt för den där jävla hatten!

1 174 Inlägg
7 juli 2008
TenZer skrev:
Antivirus och allt vad det nu heter är totalt överskattat! De bara slöar ner datorn, ger du bara själva f*n i att ta hem osäkra filer så klarar du dig fint med routern

Håller me dig!

Formaterar häldre om datorn varannan månad än har virusskydd!

1 741 Inlägg
7 juli 2008
Kör linux och slipp massa skit big_smile

Btw skulle installera antivirus...
Senast redigerat av tecman (7 juli 2008)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 juli 2008
Tips på antivirus är framförallt Avast och sen efter de hade jag valt Nod32...Avast e kanon, klår betalprogrammen.

De som säger att de blåser rent datorn ett par gånger per år för de inte har möjlighet att köra ett antivirusprogram som tar 1% cpu ibland och 5-15mb minne kan få en p133mhz med 256mb ram av mig. De måste ju ändå vara bättre än de maskinerna ni måste ha för att uppnå laggighet med ett lätt antivirus...

Använd förresten helst alltid andra program än Microsofts när du e på nätet så sparar du mkt strul. Byt bort Explorer mot Firefox och Outlook mot Thunderbird t.ex. Bättre program på alla sätt å vis..
Senast redigerat av Mortalis (7 juli 2008)

Sök