Audi Sport Quattro S1

Hassinen
8 juli 2008 · 32 Inlägg

Enligt Olle Arnesson ska det finnas en Audi sport quattro S1 i Mora. Någon som vet något om det?

Volvo_Mannen Volvoskadad
8 juli 2008 · 6 017 Inlägg

finns väl två i sverige har jag för mej

Jonas
mariks
8 juli 2008 · 64 Inlägg

Det är en gamla gubbe i mora som har den

Ford Probe (1990)
Volvo 965 "Radium" (1996)
Volvo 740 "Turbo" (1986)
DusanMandick Random Hero
8 juli 2008 · 4 047 Inlägg

tror ja ej, närmsta audi s1 är tyskland i audis visnings byggnad i Inglostadt. iofs kan ju Stig Blomquist fått behålla en av dom han körde ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Opelmadness German cars, quality and beyond
8 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Hehe, har åkt med Olle när jag var runt 9 år.. wink
Den bilen gick friskt..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
AeroMalm BMW fantast
8 juli 2008 · 1 172 Inlägg

tror inte heller det finns nån s1a i sverige faktiskt. itne förren jag ahr sett den... ni snckar inte om en vanlig urquattro med den kosta hjulbasen? alltså sportquattron??? för det är en JÄVLA skillnad på den coh en S1a... big_smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Opelmadness German cars, quality and beyond
8 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Olle Arnesson har sin gamla S1a stående i sitt garage. Ingen vanlig sportquattro..

Senast redigerat av Irmscher Vectra (8 juli 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
-wiking- wiking
10 juli 2008 · 1 Inlägg

här är listan på alla 20 bilar
http://audis1.no.sapo.pt/20carsonly.htm

en klotad cbr 929´a
letar banhoj
faraasen
20 juli 2008 · 21 Inlägg

Den som står på Dahlbäcks e inte det en s1:a?? Har bara sett den på håll....

Detta är en signatur
SpeCtruM
21 juli 2008 · 29 Inlägg

faraasen skrev:
Den som står på Dahlbäcks e inte det en s1:a?? Har bara sett den på håll....

de finns ju replika i sverige också.. vet iaf 1. vet inte var han kommer ifrån men

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
DusanMandick Random Hero
7 augusti 2008 · 4 047 Inlägg

SpeCtruM skrev:

faraasen skrev:
Den som står på Dahlbäcks e inte det en s1:a?? Har bara sett den på håll....

de finns ju replika i sverige också.. vet iaf 1. vet inte var han kommer ifrån men

dahlbäcks e en urquattro. lång o ett hopkok av audi s2 o urquattro o gt tongue o om du säker på reg numret på den så e de en vit audi gt som e avställd sedan 88 enligt VV =P

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
camaro67 Meister
7 augusti 2008 · 6 763 Inlägg

DusanMandick skrev:

SpeCtruM skrev:

faraasen skrev:
Den som står på Dahlbäcks e inte det en s1:a?? Har bara sett den på håll....

de finns ju replika i sverige också.. vet iaf 1. vet inte var han kommer ifrån men

dahlbäcks e en urquattro. lång o ett hopkok av audi s2 o urquattro o gt tongue o om du säker på reg numret på den så e de en vit audi gt som e avställd sedan 88 enligt VV =P

Då har han sålt den ha köpte av Armin Schwarz. Han visade vad bilen gick för på autobahn utan fronten. Det gick 200km/h och han klav fullt samtidigt som han gjorde fulla rattutslag. Bilen gick rakt fram iaf. Downforce =0. Ball bil big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
impresst 2fast4you
11 augusti 2008 · 371 Inlägg

Har Før Mig Det Var Den Svatra Urquattron Du Pratar Om Før Den Køpte Han Av Armin Schwars O Det Var Heller Inte Utan Fron Det Var Kolfiber Front På Den.. Men Utan Framlæppen.. Kommer Væl Ihåg Det Dær. Har Før Mig Jag Læste Det I Bilsport.. Tidningen Har Jag Sækert Kvar Också. O Det Dær Me Att Det Var Fulla Rattutslag Stæmmer Heller Inte.. Han Drog Fullt Øs På Inner Fil O Pløtsligt Ser Han Bara Front O Nær Den Har Tagit Mark Igen Har Han Vandrat 2 Filer. Ganska Så Sæker På Det Hær. Men Jag Kan Ha Fel

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Lindberg88
11 augusti 2008 · 1 418 Inlägg

otroligt jobbigt att läsa när du måste inleda varje ord med stor bokstav

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Wallen Auditok
11 augusti 2008 · 169 Inlägg

impresst skrev:
Har Før Mig Det Var Den Svatra Urquattron Du Pratar Om Før Den Køpte Han Av Armin Schwars O Det Var Heller Inte Utan Fron Det Var Kolfiber Front På Den.. Men Utan Framlæppen.. Kommer Væl Ihåg Det Dær. Har Før Mig Jag Læste Det I Bilsport.. Tidningen Har Jag Sækert Kvar Också. O Det Dær Me Att Det Var Fulla Rattutslag Stæmmer Heller Inte.. Han Drog Fullt Øs På Inner Fil O Pløtsligt Ser Han Bara Front O Nær Den Har Tagit Mark Igen Har Han Vandrat 2 Filer. Ganska Så Sæker På Det Hær. Men Jag Kan Ha Fel

Det du säger är helt rätt, Dahlbäck hade va jag vet, tror han sålt den, en Sport quattro som var en prototyp till S1an har jag för mig, såg dock ut som en vanlig SQ fast den hade båge och lite annat lull-lull.
Sedan byggde han en lång (urquattro) för kunds räkning som antagligen blir förväxlad med denna.

Vad det beträffar Olle Arnesson så körde han rallycross i S1an med chassinummer RE18  Den S1an Olle har idag har jag fattat som att det är ett hopkok av någon gammal kaross. tror inte det är hans gamla vinnarbil han har kvar ( tror den är uppköpt av en samlare i Monaco, hursomhelst har han en SQ kaross med S1 skärmar, same shit to me, Bilen är ett monster. Sedan har han även Michèle Mouton's gamla Urquattro A1 eller A2 (tror det var en gammal träningsbil, har väl även gått några tävlingar) liggandes på lager hylla för renovering, så var det iaf jag fick allt förklarat för mig vid ett besök hos Olle för 2 år sedan. Hoppas jag rett ut några frågor. Sen om någon S1 i mora har jag ingen aning, Men på www.nordicaudi.com såg jag att de varit en auditräff nyligen och där finns ett replica bygge med, men även en S1a till med tyska plåtar. Den vet jag inget om.

940_Hardstyle
11 augusti 2008 · 38 Inlägg

Har hört att min chef ska ha två st o har sett en av dom hmm

Audi a4 TDI quattro "S-LINE Proline Prosport" (2007)
jes
11 augusti 2008 · 582 Inlägg

940_Hardstyle skrev:
Har hört att min chef ska ha två st o har sett en av dom hmm

Din chef skojar nog med dej finns bara 2 i sverige som sagt men han kanske har dom utomlands smile

hej
940_Hardstyle
11 augusti 2008 · 38 Inlägg

jes skrev:

940_Hardstyle skrev:
Har hört att min chef ska ha två st o har sett en av dom hmm

Din chef skojar nog med dej finns bara 2 i sverige som sagt men han kanske har dom utomlands smile

Hehe kanske vet inte men han e en gammal rallyförare o han har en del roliga leksaker i stan tongue

Audi a4 TDI quattro "S-LINE Proline Prosport" (2007)
skjortan Down n`out
11 augusti 2008 · 514 Inlägg

camaro67 skrev:

DusanMandick skrev:

SpeCtruM skrev:

de finns ju replika i sverige också.. vet iaf 1. vet inte var han kommer ifrån men

dahlbäcks e en urquattro. lång o ett hopkok av audi s2 o urquattro o gt tongue o om du säker på reg numret på den så e de en vit audi gt som e avställd sedan 88 enligt VV =P

Då har han sålt den ha köpte av Armin Schwarz. Han visade vad bilen gick för på autobahn utan fronten. Det gick 200km/h och han klav fullt samtidigt som han gjorde fulla rattutslag. Bilen gick rakt fram iaf. Downforce =0. Ball bil big_smile

haha det dära har jag också hört! big_smile

Down n`out
Wallen Auditok
11 augusti 2008 · 169 Inlägg

940_Hardstyle skrev:

jes skrev:

940_Hardstyle skrev:
Har hört att min chef ska ha två st o har sett en av dom hmm

Din chef skojar nog med dej finns bara 2 i sverige som sagt men han kanske har dom utomlands smile

Hehe kanske vet inte men han e en gammal rallyförare o han har en del roliga leksaker i stan tongue

Om han nu är gammal rallyåkare och skulle ha sådana roliga bilar, så borde han ha ett rätt så känt namn...?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang