Är Nankang NS-2 ett bra däck eller inte ?

ekelund88
16 januari 2013 · 2 656 Inlägg

Svampjuice skrev:
Behöver inte skriva mer.. smile
http://25.media.tumblr.com/tumblr_mbru9 … 1_1280.jpg

konstigt att det bara är ni som kör på en jefla massa stretch som klagar ? kan det vara för att däcken inte är byggda för att gå med sjukt mycket stretch ... det är som att ligga på varvstopp en timme och klaga på att motorn inte håller när de rasar *ASG*

FatManCustoms grön aktivist
16 januari 2013 · 846 Inlägg

Har även hört från folk som kör med stretch och inte klagat.
Tror att det är lite som så att man köper ett däck för 550 kronor och förväntar sig ett däck för 1000 kr+ så är man nog lite ute och cyklar wink.
Kör med "Sunny Snow Masters" på vintern och är faktiskt nöjd med dom.
Inte bättre eller sämre än dom betydligt dyrare dubbfria jag kört med innan.
Och för 527 kronor styck i dimension 215/40/17 så kan man inte annat än att tacka och ta emot.
Billigaste "riktiga" däcket efter det när jag köpte var ett Nokian däck (WR A3) och låg på 1250 kronor!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Smajly
16 januari 2013 · 3 059 Inlägg

-Brink- skrev:
Känner att jag behöver dela med mig lite av mina "erfarenheter" av ns-2

Dessa däcken köptes och krängdes på 2012 april!
Visst, har haft lite camber och fel toe vinkel. Men hallå?? Körde lungt i 5 månader!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ … 0993_n.jpg

Så min slutsats är att jag aldrig mer kommer köra på dessa big_smile

Använder inte däcken själv men ser dom ut så som dina efter 7-8 månader så har man nått ALLVARLIGT problem med sin bil. Det är inget du kan skylla däcken för, oavsett pris på dom.

Vw-Andreas
16 januari 2013 · 633 Inlägg

jag är nöjd med mina nankang han väl köra 2 månader och dem är fortfarande som nya, inget däck håller om man kör med dåliga hjulinställningar / luft

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
-Brink-
16 januari 2013 · 378 Inlägg

Smajly skrev:

-Brink- skrev:
Känner att jag behöver dela med mig lite av mina "erfarenheter" av ns-2

Dessa däcken köptes och krängdes på 2012 april!
Visst, har haft lite camber och fel toe vinkel. Men hallå?? Körde lungt i 5 månader!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ … 0993_n.jpg

Så min slutsats är att jag aldrig mer kommer köra på dessa big_smile

Använder inte däcken själv men ser dom ut så som dina efter 7-8 månader så har man nått ALLVARLIGT problem med sin bil. Det är inget du kan skylla däcken för, oavsett pris på dom.

Gjorde en hjulinställning idag. Visa sig att vinklarna bak va lite annorlunda. Antagligen för att den är låg big_smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
Smajly
16 januari 2013 · 3 059 Inlägg

-Brink- skrev:

Smajly skrev:

-Brink- skrev:
Känner att jag behöver dela med mig lite av mina "erfarenheter" av ns-2

Dessa däcken köptes och krängdes på 2012 april!
Visst, har haft lite camber och fel toe vinkel. Men hallå?? Körde lungt i 5 månader!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ … 0993_n.jpg

Så min slutsats är att jag aldrig mer kommer köra på dessa big_smile

Använder inte däcken själv men ser dom ut så som dina efter 7-8 månader så har man nått ALLVARLIGT problem med sin bil. Det är inget du kan skylla däcken för, oavsett pris på dom.

Gjorde en hjulinställning idag. Visa sig att vinklarna bak va lite annorlunda. Antagligen för att den är låg big_smile

Ja sänker man så mycket brukar det kunna bli lite underliga vinklar o sånt. :-)

MikkoThaMan
17 januari 2013 · 114 Inlägg

nankang håller mer än 1 säsong! det är bara däck firmor AKA rånare som vill sälja på dig nya däck direkt närm na är under 5mm hahah
Jobbar på verkstad.

JaggaChafen Tesla Senior Technician
18 januari 2013 · 2 307 Inlägg

Skrivit här förr men skriver lite igen då.

Har kört Nankang länge å vart mkt nöjd.

Har lite taskiga vinklar på den svarte som jag inte får justerat till så den äter lite innsida. Därav har jag ingen lust å köpa dya däck då dom ändå inte håller speciellt länge.

Har kört Nexxen Sunny Nankang Rotalla StarPerformer på den å kan väll säga att Nankang e det som funkar absoult bäst av dessa å Sunny absoult sämst.

Har även Nankang te ekerfälgarna på den gröne å dom har väll gått ca 1000 mil nu å ser fortfarande ut som nya funkar alldeles utmärkt med.

Hade på en gammel SAAB 900 på 16 Aero fälgar med dom rulla också ca 100 mil å va inte det minsta slitna. Å inget annat å klaga på heller.

Köpte ett par Nankang vinterdäck en gång med å dom byttes eftre en vinter inte för att dom var slitna men ett par sletna Conti funka mkt bättre

SÅ där har ni mina tankar.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
IK
22 februari 2013 · 54 Inlägg

Jag kör med dom på min A4! Köpte 4 däck från däckonline ca 3.000kr och har kört en sommar och kommer att kunna köra en sommar till innan jag byter framdäcken. Funkar bra i vått och rullar väldigt tyst med bra grepp. Definitivt värt pengarna. Funkar kanon för mina 200hk. Vet ej hur det är att ha dom på en 500hk bil men för vanlig bil så går det bra

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB
ekelund88
22 februari 2013 · 2 656 Inlägg

IK skrev:
Jag kör med dom på min A4! Köpte 4 däck från däckonline ca 3.000kr och har kört en sommar och kommer att kunna köra en sommar till innan jag byter framdäcken. Funkar bra i vått och rullar väldigt tyst med bra grepp. Definitivt värt pengarna. Funkar kanon för mina 200hk. Vet ej hur det är att ha dom på en 500hk bil men för vanlig bil så går det bra

greppet på väta e inte överdrivt bra om man inte har 4wd wink

FatManCustoms grön aktivist
22 februari 2013 · 846 Inlägg

Greppet på väta förändras inte bara för att man har 4wd, det är lika bra innan wink.
Däremot så sprider du ju kraften däremot bättre wink.

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
ekelund88
22 februari 2013 · 2 656 Inlägg

Confide skrev:
Greppet på väta förändras inte bara för att man har 4wd, det är lika bra innan wink.
Däremot så sprider du ju kraften däremot bättre wink.

hade stora problem med min 2wd 328a på blött med helt nya ns2 däck och den har bara 193

såklart har du mer fäste när de driver framåt med 4 hjul ist för för 2 då 2 bara rullar med du har "50" hk per hjul och en 2wd "100" med samma hk såklart påverkar de

FatManCustoms grön aktivist
22 februari 2013 · 846 Inlägg

Sååååååååååå... precis som jag skrev alltså big_smile?

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
DusanMandick Random Hero
26 februari 2013 · 4 047 Inlägg

ekelund88 skrev:

Confide skrev:
Greppet på väta förändras inte bara för att man har 4wd, det är lika bra innan wink.
Däremot så sprider du ju kraften däremot bättre wink.

hade stora problem med min 2wd 328a på blött med helt nya ns2 däck och den har bara 193

såklart har du mer fäste när de driver framåt med 4 hjul ist för för 2 då 2 bara rullar med du har "50" hk per hjul och en 2wd "100" med samma hk såklart påverkar de

Ett däck får inte bättre fäste bara för de är 4wd.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Glesmark
26 februari 2013 · 1 938 Inlägg

DusanMandick skrev:

ekelund88 skrev:

Confide skrev:
Greppet på väta förändras inte bara för att man har 4wd, det är lika bra innan wink.
Däremot så sprider du ju kraften däremot bättre wink.

hade stora problem med min 2wd 328a på blött med helt nya ns2 däck och den har bara 193

såklart har du mer fäste när de driver framåt med 4 hjul ist för för 2 då 2 bara rullar med du har "50" hk per hjul och en 2wd "100" med samma hk såklart påverkar de

Ett däck får inte bättre fäste bara för de är 4wd.

Får dock mer drivkraft!

Germax
26 februari 2013 · 12 086 Inlägg

Glesmark skrev:

DusanMandick skrev:

ekelund88 skrev:
hade stora problem med min 2wd 328a på blött med helt nya ns2 däck och den har bara 193

såklart har du mer fäste när de driver framåt med 4 hjul ist för för 2 då 2 bara rullar med du har "50" hk per hjul och en 2wd "100" med samma hk såklart påverkar de

Ett däck får inte bättre fäste bara för de är 4wd.

Får dock mer drivkraft!

Bilen ja..

Sen så är det väl knappast vid acceleration man brukar klaga på greppet? Det är ju främst i bromssträcka som skitdäcken visat sin värdelösa sida. När ett skitdäck har en bromssträcka på 150-200% av ett märkesdäck så får ni säga vad ni vill. Skitdäck kommer alltid vara skitdäck.
Med era argument att de funkat jättebra så kan ni ju lika gärna skippa vagnskadeförsäkringen också. Det är ju egenskaperna vid manövrer som är den stora bristen ofta. Att skiten håller luft och rullar ett par säsonger är väl knappast något att skryta med?

Senast redigerat av Germax (26 februari 2013)

Glesmark
27 februari 2013 · 1 938 Inlägg

Germax skrev:

Glesmark skrev:

DusanMandick skrev:

Ett däck får inte bättre fäste bara för de är 4wd.

Får dock mer drivkraft!

Bilen ja..

Sen så är det väl knappast vid acceleration man brukar klaga på greppet? Det är ju främst i bromssträcka som skitdäcken visat sin värdelösa sida. När ett skitdäck har en bromssträcka på 150-200% av ett märkesdäck så får ni säga vad ni vill. Skitdäck kommer alltid vara skitdäck.
Med era argument att de funkat jättebra så kan ni ju lika gärna skippa vagnskadeförsäkringen också. Det är ju egenskaperna vid manövrer som är den stora bristen ofta. Att skiten håller luft och rullar ett par säsonger är väl knappast något att skryta med?

Man får tycka vad man vill, vissa skulle aldrig kunna tänka sig att köra en Smart medans det finns 1000 andra som faktiskt kör en Smart utan problem.

Vissa e nöjda med sina kinadäck, andra inte.

silversnurran
27 februari 2013 · 773 Inlägg

Har en hel del erfarenhet av just nämnda däck kan ju säga att dem passar sig ypperligt på bilar under 200 hk och över slits det för fort. Men annars är dem suveräna däck ruggit bra grepp på torr asfalt, dock får man se upp om man ska köra racing på vått underlag då dessa lätt blir halkiga:D roligt ur en aspect men farligt om man inte är beredd på det tongue, så uppfyller du detta så kan jag inge annat än säga köp 700 krs däcken have fun, men ska du frakta familj och köra långturer köp ett lite mer avancerat däck. Kan tillägga att jag kört nankang däck i ca 4000 vägmil och gjort 2 byten varav 3000 på en och samma bil. hoppas detta hjälper ha det bra och lycka till .D

Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
IK
16 mars 2013 · 54 Inlägg

ekelund88 skrev:

IK skrev:
Jag kör med dom på min A4! Köpte 4 däck från däckonline ca 3.000kr och har kört en sommar och kommer att kunna köra en sommar till innan jag byter framdäcken. Funkar bra i vått och rullar väldigt tyst med bra grepp. Definitivt värt pengarna. Funkar kanon för mina 200hk. Vet ej hur det är att ha dom på en 500hk bil men för vanlig bil så går det bra

greppet på väta e inte överdrivt bra om man inte har 4wd wink

Jag har fwd på Audin, men jag tänker såhär att för det priset så funkar dom kanon

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB
NiKeMaN Entreprenör
16 mars 2013 · 1 286 Inlägg

Jag har testat otroligt mycket däck på mina bilar. Sunny, Nankang, Kumho, Michelin, Continental, Nokian m.fl.... Och jag kan ärligt säga att jag inte kan motivera att köpa dom dyra däcken. Självklart åker jag hellre på en Continental mest för att det "känns bra" att veta att man åker på märkesdäck. Men jag har ärligt talat inte märkt någon skillnad. Sista åren har jag kört med Michelin Pilot Sport däck och Continental SportContact 3 däck på mina bilar och jag har nog aldrig haft några däck som rullat så tungt och bullrat så mycket iallafall. Sunnydäcken kändes otäcka vid blött väglag och var dessutom knöliga att få balans i... Så sådana blir det aldrig mer. Nankang däremot kan jag inte i dagsläget låta bli att rekommendera. För skojs skull så har jag beställt Nankang NS-II till min BMW ivår. Och det lär duga precis som vanligt.

// Niklas Johansson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang